خیلی از مردم زمانی که کاغذ دیواری روی دیوار نصب می‌کنند متوجه باد کردن کاغذ دیواری و نفوذ هوا زیر آن می‌شوند. علت چسبی است که به کاغذ دیواری زده شده تا به دیوار بچسبد و فکر می‌کنند که حتما کاغذ دیواری آنها مشکلی دارد یا کیفیت مناسبی ندارد.

باید به شما بگوییم که نگران نباشید مشکل از کاغذ دیواری شما نیست. بعضی مواقع زمانی که کاغذ دیواری را روی دیوار نصب می‌کنید هوا به زیر کاغذ دیواری نفوذ کرده و باید مدت زمان کمی بگذرد تا این هوا تخلیه شود. این مدت زمان بسته به مکانی که هوا در آن در حال عبور است می‌باشد و هر چه سرعت عبور هوا بیشتر باشد سریع تر باد کاغذ دیواری ها جذب می‌گردد.

حواستان باشد که به باد یا حبابی که زیر کاغذ دیواری رفته دست نزده و منتظر باشید تا خود حباب ها از بین بروند. اگر کاغذ دیواری که به دیوار نصب کردید رنگ روشن باشد لکه هایی مشکی روی آن پدیدار می‌گردد. وجود این لکه ها اصلا نگران کننده نیست چرا که این لکه های سیاه چسب کاغذ دیواری می‌باشد که هنوز تر است و همزمان با خشک شدن چسب کاغذ دیواری این لکه ها ناپدید می‌شوند و باعث می‌شود کاغذ دیواری شما زیبایی خود را بازیابد. باید به این نکته دقت کنید که برای نصب کاغذ دیواری در مهمانی، جشن یا عروسی لااقل ۱۴ روز قبل از موعود مقرر کاغذ دیواری را نصب کنید.

علت باد کردن کاغذ دیواری و روش جلوگیری از آن

طریقه از بین بردن باد کاغذ دیواری

این که چگونه بتوانیم برجستگی و باد کاغذ دیواری را رفع کنیم بسیار مهم می‌باشد چون باعث می‌شود کاغذ دیواری پاره نشود و همچنین به زیبایی کاغذ دیواری نیز کمک می کند.

چطور باد بوجود آمده در زیر کاغذ دیواری را رفع نماییم؟

رفع کردن باد زیر کاغذ دیواری حدودا ۵ دقیقه زمان می برد. یکی دیگر از دلایل ایجاد حباب یا باد در زیر کاغذ دیواری وجود چسبندگی ضعیفی میان دیوار و کاغذ دیواری می‌باشد که سبب شده کاغذ دیواری از روی دیوار بلند گردد و یا در زمان نصب مقداری چسب زیر آن باقی مانده و چسب خوب روی دیوار مالیده نشده باشد.

از وسایل مورد نیاز برای رفع باد زیر کاغذ دیواری چاقو یا کاتر، سرنگ، چسب، اسفنج خیس و غلتک می‌باشند.

۱. کاتر یا چاقوی ابزاری جهت بوجود آوردن شکاف در باد زیر کاغذ دیواری

شکافی که در کاغذ دیواری ایجاد می نمایید باید خیلی کوچک باشد تا پس از پایان کار و رفع حباب ها مشخص نباشد.

۲. با کمک دست روی برآمدگی کاغذ دیواری را فشرده تا باد زیر کاغذ دیواری رفع گردد.

حباب را فشار داده تا همه باد زیر کاغذ دیواری از بین برود. در صورتی که مدت زمان زیادی از نصب کاغذ دیواری نگذشته باشد به کاغذ دیواری چسب نزنید. در صورت نیاز با سرنگ مقداری چسب به قسمت هایی که چسب لازم دارند بریزید.

۳. چسب را درون یک سرنگ ریخته و به قسمتی که شکاف خورده تزریق نمایید.

سرنگ را می توانید از ابزار فروشی یا مراکز فروش خریداری کنید.

۴. هنگامی که باد زیر کاغذ دیواری از بین رفت به کمک یک غلتک آن را صاف نمایید.

حواستان باشد که غلتک را محکم روی کاغذ دیواری فشار ندهید چون امکان دارد با محکم فشردن غلتک چسب کاغذ دیواری بیرون زده و کاغذ دیواری شما سست شود.

۵. مقدار چسب اضافه ای را که بیرون ریخته شده با یک اسفنج نرم و مرطوب تمیز نمایید.

حواستان باشد که پیش از خشک شدن چسب بر روی کاغذ دیواری آن را تمیز کنید چون اگر چسب اضافی خشک شود و بعد آن را تمیز کنید آخر کار چسب روی کاغذ دیواری براق شده و بسیار در چشم می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *