۱ – معنای «مدت زمان خیساندن کاغذ دیواری» چیست؟

به فرآیندی گویند که طی روند نصب کاغذ دیواری، خمیر چسب اعمال شده بر روی آستر کاغذ پوششی دیوار، باعث باد کردن الیاف می گردد. طی این فرآیند پهنای کاغذ دیواری تقریباً به میزان ۲٫۵% و طول آن تقریباً ۰٫۵ % افزایش می یابند. رعایت مدت زمان خیساندن مندرج بر روی برچسب پوشش دیواری بسیار مهم است زیرا که از بروز اشتباهات در هنگام نصب همانند چین دار شدن و چروک زدگی یا باز شدن درزها جلوگیری می نماید.

۲ – فن آوری چسب زدن دیوار چیست؟

روشی برای پوشش دیوار است که به جای پشت پوشش دیواری، چسب بر روی سطح دیوار اعمال می گردد.

سولات متداول در مورد نصب کاغذ دیواری

۳ – تکرار نقش (pattern repeat) چیست؟

تکرار نقش / الگوی اتصال به سانتیمتر اندازه گیری می شود و نشان دهنده تکرار افقی نقش بر روی رُل می باشد. الگوها بر روی برچسب نشان داده شده اند؛ به عنوان نمونه، AF: انطباق آزاد نصب پوشش دیواری را بدون در نظر گرفتن تکرار امکان پذیر می نماید؛ AV: انطباق اختلاف (اتصال پریده)؛ GV: انطباق مستقیم / ردیف.

۴ – کدام چسب یا خمیر چسب را برای کدام کاغذ دیواری باید استفاده نمود؟

ما ۳ نوع را شناسایی نموده ایم:

۱) خمیر چسب استاندارد: سلولز متیل خالص برای چسباندن پوشش های دیواری با آستر کاغذی.

۲) خمیر چسب مخصوص: سلولز متیل خالص با افزودنی های رزین مصنوعی برای پوشش های دیواری با آستر از منسوجات بافته نشده، همانند کاغذ دیواری وینیلی برجسته شده زیر حرارت، وینیل با بافت برجسته و تمامی دیگر پوشش های دیواری با منسوجات بافته نشده با سطحی از (الیاف) طبیعی.

۳) خمیر چسب برای دستگاه های آماده سازی کاغذ دیواری: سلولز متیل خالص تقویت شده با رزین مصنوعی یا چسب های پراکنشی که مخصوص استفاده در ماشین های چسب زنی کاغذ دیواری طراحی شده اند.

۵ – چگونه باید سطح را آماده نمود؟

قاعده سرانگشتی چنین است: سطح می باید خشک، محکم، تمیز، نرم و جاذب باشد. هنگام نصب پوشش های دیواری با رنگ روشن می باید مطمئن گردید که دیوارها حتی برای پذیرش سطح سفید نیز بتونه کاری شده اند.

۶ – امتیاز پوشش های دیواری با منسوجات بافته نشده در چیست؟

پوشش های دیواری با منسوجات بافته نشده از نظر ابعادی پایدار و قابل پل زدن ترک های مویی می باشند و پس از خشک شدن، قابل برداشتن هستند. زمانی برای خیساندن لازم نیست. با استفاده از فن آوری اعمال چسب بر روی دیوار، پوشش های دیواری با منسوجات بافته نشده بسیار آسان نصب می شوند و یا آستر آن ها را می توان با ماشین خمیر چسب زنی چسب کاری نمود.

۷ – علت بروز درزهای باز چیست و چگونه می توان از آن جلوگیری نمود؟

دلایل بروز آن می تواند پیش آماده سازی غیر اصولی آستر، چسب کاری ناهموار، مدت زمان خیساندن ناکافی، یا ترکیب اشتباه خمیر چسب باشند. کار نکردن در شرایط مرطوب و دور از جریان باد، یا عدم حرارت دهی بیش از حد در زمان خشک شدن، از شکافته شدن درزها جلوگیری می نماید. راسته های کاغذ دیواری چسب زده شده می باید به یکدیگر تا خرده شوند تا از چسب ناهموار یا ناکافی در لبه ها جلوگیری نمود.

۸ – آیا می توان بر روی کاغذ دیواری کهنه چسب زد؟

خیر. کاغذ دیواری کهنه می باید کاملاً کنده شود و سطح می باید پیش از هر نوسازی / تعمیر برای نصب جدید آماده سازی شود.

۹ – چگونه می توان ضایعات سرسخت باقی مانده کاغذ دیواری را از دیوار برداشت؟

می توان یک ماده کندن کاغذ دیواری را که در بازار یافت می شود به آب مورد استفاده برای خیساندن کاغذ دیواری که قرار است برداشته شود، اضافه نمود. این کار امکان می دهد که چسب کهنه سریعتر حل شود. در مورد کاغذ دیواری ضد رطوبت، برای اینکه جذب بهتری انجام پذیرد، پیش از اعمال ماده مربوط به برداشتن کاغذ دیواری، آن را با دقت و بدون صدمه زدن به سطح دیوار سوراخ نمایید. پس از سپری شدن زمان کافی برای خیساندن، کاغذ دیواری به آسانی قابل کندن با کاردک می گردد.

۱۰ – معنی «برش دوطرفه / over lab» چیست؟

هنگامیکه اتصال لبه به لبه امکان ندارد یا توصیه نشده، برای ایجاد یک درز کامل از برش دوطرفه استفاده میشود. دو راسته را به صورتی نصب نمایید که در قسمت درز یا گوشه های بیرونی در حدود ۵ سانتیمتر بر روی یکدیگر قرار گیرند؛ هر دو لایه را با یک کارد / تیغه تیز لبه زنی برش بزنید. باریکه های اضافه را برداشته و یک درز / اتصال تمیز و کامل ایجاد نمایید.

۱۱ – شماره دسته (batch number / lot number) مندرج بر روی رُل کاغذ دیواری برای چه می باشد؟

سازنده، هر چاپ جدید از پوشش دیواری را با یک شماره دسته جدید شناسایی می نماید. پیش از نصب کاغذ دیواری، از اینکه تمامی رُل های نصب شده بر روی یک دیوار یا سقف از یک دسته واحد می باشند، مطمئن شوید، تا از اختلاف کوچک رنگ ها جلوگیری نمایید.

۱۲ – معنی «مهر کیفیت RAL» چیست؟      

کاغذ دیواری هایی که دارای مهر کیفیت RAL می باشند، دارای بهترین و معتبرترین کیفیت هستند و با بالاترین معیارهای زیست محیطی منطبق می باشند. در آن ها از هیچگونه عامل نرم کننده دارای فراریت / تبخیر شونده، سی اف سی (کلروفلوئوروکربن / فرئون ها)، محلول های دارای کُلُر یا معطر موجود نمی باشد. پیش از اینکه مهر کیفیت RAL به کاغذ دیواری ها اعطاء گردد، یک مؤسسه مستقل تمامی آزمایش های دقیق را بر روی آن ها انجام می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *