لکه بری و شست و شوی کاغذ دیواری

لکه بری و شست و شوی کاغذ دیواری

بسته به نوع، جنس و چسب مورد استفاده در کاغذ دیواری، روش‌ های متفاوتی برای شست و شوی کاغذ دیواری پیشنهاد می‌شود. با توجه به این موارد می‌ توان عمر کاغذ دیواری را افزایش داده و هزینه تعویض کاغذ دیواری را رفع کرد. براى اطلاع بیشتر در مورد نحوه صحیح انتخاب کاغذ دیواری‌ ها، مراقبت و تمیز کردن آن‌ ها با ما همراه باشید.

برای تمیز کردن کاغذ دیواری‌ های نازک استفاده از آب گرم تمیز بدون صابون، توصیه می‌شود.

پیش از هر چیز به چند نکته‌ی اساسی در مورد کاغذ دیواری‌ ها توجه کنید:

لکه‌ ها را باید زود به‌ زود از روی کاغذ دیواری پاک کنید چرا که ممکن است لکه پایدار شود. خاک روى کاغذ دیواری را زود تمیز کنید. چرا که ممکن است آن را بد رنگ کند و به‌ مرور زمان از جلا بیندازد.

کاغذ دیواری را از پایین به بالا تمیز کنید. برای کاغذهای نازک استفاده از آب گرم تمیز بدون صابون، توصیه می‌ شود. برای کاغذهای قابل شست‌ و شوی ضخیم‌ تر، از محلول آب و مایع ظرف‌ شویی استفاده کنید.

معمولاً لکه‌ ها با آب ولرم و مایع ظرف‌ شویی ملایم از بین می‌ رود. سپس با آب پاکیزه آن را بشویید و با یک حوله آبگیر آن را خشک کنید. برای لکه‌ هایى که عمیق‌ تر است شما باید از پاک‌ کننده‌ های قوی‌ تر استفاده کنید. حتماً بعد از ماده پاک‌ کننده شیمیایى از آب براى شست‌ و شو استفاده کنید.

لکه بری و شست و شوی کاغذ دیواری

حتماً بعد از ماده پاک‌ کننده شیمیایى از آب براى شست‌ و شو استفاده کنید.

از سیم‌ های فلزی و اسکاچ‌ های زبر و پودر‌ها و حلال‌هاى قوى مثل استون براى تمیز کردن کاغذ دیواری استفاده نکنید. این ابزار به کاغذ دیواری صدمه وارد می‌کند. پاک کردن لکه را تا جایی انجام دهید که آب به پشت کاغذ نفوذ نکرده و موجب بلند شدنش نشود. مخصوصاً در محل قرار گرفتن رول‌ های کاغذ دیواری دقت بیشتری داشته باشید. زیرا در این نقاط که محل اتصال رول‌ ها می‌ باشد، احتمال نفوذ آب بیشتر خواهد بود.

برای پاک کردن لکه مداد رنگی از روی کاغذ دیواری، از یکپارچه آغشته به مایع پاک‌ کننده استفاده کنید.

در صورت چکیدن شمع روی کاغذ دیواری، ابتدا شمع را با دقت فراوان و با نوک کارد از روی دیوار بکنید. سپس با مداد پاک‌ کن بقیه آن را خوب تمیز کنید.

برای پاک کردن لکه‌ های مداد رنگی، از یکپارچه آغشته به مایع پاک‌کننده استفاده کنید. خواهید دید که لکه به‌ آرامی تمیز می‌شود. در صورت پر رنگ بودن لکه‌ ها می‌ توانید با استفاده از یک مسواک و کمی خمیر دندان آن را تمیز کنید.

سعی کنید تا حد امکان بر روی کاغذدیواری‌ ها  لکه‌ ای ایجاد نشود. زیرا نمی‌ توانید لکه ایجاد شده را به‌ طور کامل از بین ببرید. با استفاده از یک گوش پاک‌ کن تا حد امکان ذرات مواد قرار گرفته بر روی کاغذ را از روی آن بردارید. سپس توسط یک دستمال تمیز و خشک، لکه را پاک نمایید.

کاغذ دیواری را با استفاده از آب گرم، مایع ظرف‌ شویی و اسفنج نرم بشویید. هرگز از ابزار ساینده استفاده نکنید.

در صورتی‌ که بر روی کاغذ دیواری لکه جوهری ایجاد شود با استفاده از گچ خیاطی، لکه مورد نظر را جذب کنید. سپس به کمک مسواک و یا برس آن را پاک‌ کنید. این کار باید در کمال دقت انجام شود و مراقب باشید تا لکه جوهر پخش نشود.

کاربرد کاغذ دیواری‌ های مدرن در خانه بسیار است. نوع آکریلیک یا ونیلی که غالباً خاصیت شست‌ و شو دارند را با استفاده از آب گرم، صابون و اسفنج نرم بشویید. هرگز از ابزار ساینده استفاده نکنید.

د رصورتی‌ که با روش‌ های ارائه‌ شده اثر لکه به‌ طور کامل پاک نشد دست از شستشوی آن بردارید. سایش بیش‌ از حد سطح کاغذ دیواری می‌ تواند به آن آسیب رسانده اثری بدتر از لکه بر جای بگذارد.

پاک کردن لکه‌ ها از روی کاغذ دیواری‌ های غیر قابل شست‌ و شو

معمولاً لکه‌های این نوع از کاغذهای دیواری را نمی‌توان به‌طور کامل از بین برد. توصیه می‌شود با استفاده از یک گوش پاک‌کن تا حد امکان ذرات را از روی کاغذ بردارید. سپس توسط یک دستمال تمیز و خشک لکه را پاک نمایید. این کار را تا جایی ادامه دهید که با هر بار تعویض دستمال و لکه‌گیری٬ شاهد کاهش اثر لکه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *