برای اجرای سازه های LSF (ال اس اف) در کرمان به شرکت معماری کاط مراجعه نمایید. شرکت ما صفر تا صد سازه های LSF را انجام می دهد و در این زمینه دارای افرادی متخصص و باتجربه می باشیم.

اجرای سازه LSF (ال اس اف) کرمانLSF چیست؟

LSF مخفف Lightweight Steel Framing به معنای قاب فولادی سبک، روشی نوین برای ساخت سریع و ایمن انواع سازه ها می باشد که مورد استفاده قرار می گیرد. ورق گالوانیزه با استفاده از دستگاه رول فرمینگ مخصوص به شکل پروفیل های مخصوص در می آید و اجزای اصلی سازه ساخته می شود و این اجزا بر روی هم در محل ساخت سازه نصب می شوند و در نهایت اسکلت اولیه ایجاد می شود.

سیستم ساخت و ساز LSF یک سیستم ساختمانی است که برای اجرای ساختمان های عمدتاً کوتاه و متوسط (تا ۵ طبقه) استفاده می شود و مورد تایید مهندسان عمران در بسیاری از کشورها است. متریال سازه LSF ورق گالوانیزه می باشد و استفاده از این نوع اسکلت سابقه طولانی دارد و با توجه به مزایای فراوان استفاده از آن رشد چشمگیری داشته است. در حال حاضر تعداد قابل توجهی از پروژه های ساختمانی با استفاده از ساختار LSF اجرا می شود.

سازه LSF سازه ای پیش ساخته و سبک است که در کارخانه بر اساس نقشه معماری ساختمان ساخته شده و سپس با استفاده از پیچ و مهره و سایر اتصالات در محل ساختمان نصب می شود.

از منظر بررسی مصالح به کار رفته در ساخت ساختمان، مصالح سازه ای در شکل گیری سازه LSF استفاده شده و اعضا و مقاطع سازه ای، مقاطع مرکب، اتصالات و متعلقات آن را تشکیل می دهند.

سازه سبک LSF که شباهت زیادی به روش های ساخت ساختمان های چوبی دارد، بر اساس استفاده از اجزایی به نام های «Stud» و «Track» یا «Runner» شکل گرفته و سازه اصلی ساختمان از ترکیب آن ساخته شده است. مقاطع مورد استفاده در سازه فولادی سبک U، C و Z می باشد که معمولاً توسط اتصالات سرد به یکدیگر متصل می شوند.

در ساختار LSF استفاده از مصالح سنتی به حداقل رسیده است. می توان از پشم شیشه برای عایق کاری سازه LSF برای دیوارها و پوشش سقف استفاده کرد. از والکریت یا کناف نیز برای نمای داخلی و خارجی استفاده می شود.

مزایای LSF

از ویژگی های منحصر به فرد سازه LSF، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- اجرای سریع پروژه ها (از یک تا ۳ ماه)

۲- صرفه اقتصادی (صرفه جویی در هزینه های استادکاری و مصالح)

۳- وزن کمتر سازه

۴- عمر بسیار بالای سازه

۵- بهترین انتخاب برای مناطق زلزله خیز

۶- مدولار بودن سازه های LSF (انعطاف پذیری در ساخت)

۷- قابلیت بازیافت و استفاده مجدد (در نظر گرفتن جنبه های محیط زیستی)

۸- آسان بودن عملیات تخریب

۹- تعمیرات آسان و سریع سازه های LSF

سازه های سبک LSF به دلیل عدم استفاده از مصالح سنگین، وزن کم و عملکرد بهتری در برابر بارهای زلزله دارند و جزو بهترین گزینه ها در ساخت و ساز ساختمان در مناطق زلزله خیز محسوب می شوند. در بدترین حالت و در شدیدترین زلزله، اعضای عمودی این سازه ها پیچ خورده و بر خلاف سازه های سنتی، آوار ندارند. همچنین استفاده از عایق های حرارتی و صوتی مدرن در این صنعت، این سازه را در راس سازه های ساختمانی مناسب برای مناطق خاص با آب و هوای بد قرار داده است.

برتری LSF و ترجیح آن نسبت به سازه های معمولی، سرعت فوق العاده اجرا و کاهش هزینه های ساخت می باشد. در بین همه این عوامل، هزینه ساخت یکی از مهمترین موارد برای مردم است و موارد مختلفی بر میزان آن تأثیر می گذارد. مواردی مانند: نوع کاربری (مسکونی، اداری و …)، پلان معماری، متراژ، تعداد طبقات، ارتفاع طبقات، دهانه ساختمان، دهانه ها و نوع سقف.

موارد استفاده از سازه های LSF

– ساختمان های مسکونی و اداری

– مدارس و دانشگاه ها

– کمپ های اقامتی و تفریحی

– هتل ها و هتل آپارتمان ها

– دفاتر و ساختمان های تجاری کوچک

– رستوران ها

– ویلاها

– واحدهای صنعتی

– ساختمان های ورزشی و آموزشی

– توسعه تعداد طبقات بر روی پشت بام ساختمان های موجود

– احداث نیم طبقه در داخل بناهایی با ارتفاع زیاد

– احداث شهرک های مسکونی جدید (در قالب انبوه سازی)‌

– ساختمان های چند واحدی

– و …

LSF از طراحی تا نصب

سال هاست که روش های نوین ساخت و ساز در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد و با آزمایش های فنی و تجربیات قابل قبول جایگاه خود را تقویت کرده است. به ویژه با توجه به بلایا و حوادث طبیعی از یک سو و ضرورت های اقتصادی از سوی دیگر، صنعت مسکن به سمت استفاده هر چه بیشتر از این گونه مصالح با هدف سبک سازی، سرعت بخشیدن و صرفه جویی در مصرف انرژی حرکت کرده است.

در مناطقی که زلزله خیز هستند، سبک سازی ساختمان به روش های جدید بسیار مهم است. سازه LSF یک سیستم ساختمانی پیش ساخته است که در دو دهه اخیر در بسیاری از نقاط جهان برای تولید انبوه مسکن مورد استفاده قرار گرفته است. ساختار LSF از مقاطع فولادی جدار نازک باز تشکیل شده است. این مقاطع با نورد سرد بر روی یک ورق فلزی نازک ساخته می شوند.

طبق محاسبات، فونداسیون سازه LSF به صورت نواری یا عریض قابل اجرا بوده و عمق آن نسبت به سایر سازه های رایج کمتر است.

مشاوره با کارشناسان و متخصصین فعال در این زمینه می تواند بهترین نتیجه را به همراه داشته باشد. شرکت معماری کاط آماده ارائه خدمات از مشاوره، طراحی، تولید تا مرحله نصب و اجرا در زمینه سازه های LSF در کرمان است.

لینک خارجی

کلمات کلیدی: اجرای سازه LSF (ال اس اف) کرمان – ال اس اف کرمان – نمایندگی ال اس اف در کرمان – ال اس اف در کرمان – قیمت سازه ال اس اف در کرمان – قیمت ال اس اف در کرمان – نمایندگی سازه ال اس اف در کرمان – خانه پیش ساخته کرمان