کدام بهتر است؟ رنگ کردن دیوارها یا استفاده از کاغذ دیواری؟

کدام بهتر است؟ رنگ کردن دیوارها یا استفاده از کاغذ دیواری؟

رنگ و کاغذ دیواری هر کدام مزیت‌ ها و معایبی دارند که نمی‌توان به‌ راحتی از آن‌ ها گذشت. شما باید با بررسی این موارد تصمیم بگیرید که کدام یک برای خانه‌ تان مناسب‌ تر است. اگر چه به‌ طور قطع نمی‌توان گفت که کدام‌ یک بر دیگری برتری دارد. اما شاید دانستن چند نکته درباره آن‌ ها به شما کمک کند اطلاعات بیشتری به دست بیاورید. بتوانید ویژگی های این دو متریال را بشناسید و در نهایت انتخاب آگاهانه‌ تری داشته باشید. تصمیم نهایی بر عهده خود شماست و این شما هستید که طراح دکوراسیون منزلتان می‌ باشید. اگر شما هم به دنبال بهترین انتخاب ممکن از میان این گزینه‌ها هستید، توصیه‌ های ما را در این زمینه مطالعه فرمایید. در این مقایسه فرض بر این است که رنگ و کاغذ دیواری هر دو از بهترین کیفیت برخوردارند.

در ادامه دلایل برتری کاغذ دیواری نسبت به رنگ را برای شما عزیزان بیان می کنیم.

۱- زیبایی و تنوع در طرح و رنگ کاغذ دیواری:

رنگ‌ها ظاهری ساده و بی‌آلایش دارند. شما می‌توانید به‌ وسیله یک رنگ متضاد آن‌ها را از سادگی دربیاورید و طرح‌هایی مینیمال را روی برخی از دیوارها به وجود بیاورید. اما در نهایت این کاغذ دیواری‌ها هستند که‌ برگ برنده را در اختیار دارند. برخلاف رنگ، کاغذ دیواری ها تنوع طرح و رنگ بسیار زیادی دارند. در اکثر مکان‌ ها یک طیف رنگ محدود از سفید خامه‌ای تا لیمویی خیلی روشن برای رنگ دیوار استفاده می‌شود. اتاق‌خواب‌ها هم اکثراً رنگ‌ های روشن ساده دارند. کاغذ دیواری با هزاران رنگ و طرح، تنوع بیشتری را ارائه می‌ کند. طرح‌ های مدرن، کلاسیک، سه‌ بعدی طبیعت و … در کاغذ دیواری حق انتخاب گسترده‌ای را برای مشتری ایجاد می‌کند. امروزه شرکت‌ ها به‌ طور سالیانه چندین آلبوم جدید با تنوع چند هزار رنگ و طرح را وارد بازار می‌کنند. این آلبوم ها پاسخگوی هر نوع سلیقه‌ ای می‌ باشد. به این ترتیب به‌ راحتی می‌ توان طرح مورد نظر را از میان این طرح‌ ها پیدا کرد.

۲- داشتن گزینه‌ های بیشتر در نحوه استفاده از رنگ‌ ها در کاغذ دیواری:

شما در هنگام استفاده از کاغذ دیواری می‌ توانید برای کل دیوارها از طرح ساده، نقش دار و یا ترکیبی از این دو استفاده کنید. همچنین می‌توانید در برخی قسمت‌ها از کاغذ دیواری استفاده کنید و مابقی را رنگ بزنید. کاغذ دیواری‌ها می‌ توانند تبدیل به نقطه‌ای کانونی در خانه شما شوند. هر دیوار شما را در کمترین زمان ممکن به آن چیزی که می‌خواهید تبدیل کنند و به هر اتاق و هر فضای داخلی شخصیتی جدا ببخشند.

۳- عمر و دوام بیشتر کاغذ دیواری ها نسبت به رنگ:

هنگامی‌ که شما از یک کاغذ دیواری مرغوب و قابل شستشو استفاده می‌کنید، سال‌های متمادی می‌توانید آن را تمیز و از آن استفاده کنید. از سوی دیگر، رنگ، پس از گذشت چند سال و با تمیز کردن مداوم تغییر کرده و ظاهری نه‌ چندان زیبا به خود می‌گیرد.

کدام بهتر است؟ رنگ کردن دیوارها یا استفاده از کاغذ دیواری؟

۴- پوشش بهتر عیوب دیوار به وسیله کاغذ دیواری:

حتماً شما هم در مکان‌های مختلف ترک‌ های ریز و درشت روی دیوارهای رنگ‌ شده را مشاهده کرده‌اید. روی دیوار رنگ‌ شده موج‌ هایی هم دیده می شود. کاغذ دیواری این عیوب سطحی را به‌ راحتی می‌ پوشاند و ترک‌ های کوچک و موج‌ ها به چشم نمی‌ آیند.

۵- خاصیت بی بو بودن کاغذ دیواری نسبت به رنگ:

بعد از رنگ کردن منزل با رنگ‌ روغنی تا مدتی بوی آزار دهنده آن‌ که برای سلامتی نیز مضر است در منزل حس می‌شود. رنگ‌ های پلاستیک و اکرلیک که بر پایه آب می‌ باشند و بدون بو هستند مدت‌ زمان کمتری نسبت به رنگ‌ روغنی عمر می‌کنند. این در حالی است که کاغذ دیواری مناسب و استاندارد هیچ‌ گونه بویی ندارد. امروزه کاغذ دیواری هایی تولید می‌ شود که از الیاف ساخته‌ شده و دوستدار محیط‌ زیست و ضد حساسیت می‌ باشند. کاغذ دیواری به نسبت رنگ سریع‌ تر اجرا می‌ شود و شما هم سریع‌ تر می‌ توانید از خانه‌ تان استفاده کنید. سرعت در انجام و اتمام کار، بزرگ‌ ترین عیب رنگ و بزرگ‌ ترین مزیت کاغذ دیواری است.

۶- انضباط و عدم ریخت و پاش در کاغذ دیواری:

برای زدن رنگ نیاز است که فرش‌ها و مبل‌ها را جمع کرده و روی آن‌ ها نایلون بکشید. پاشیدن رنگ، گرد و خاک، سمباده زنی، قوطی های رنگ و تینر خانه‌ی شما را برای چند هفته به میدان جنگی تبدیل می‌کند. این شرایط به آسایش و روان شما لطمه میزند. برای نصب کاغذ دیواری کافی است که فرش‌ ها را به فاصله‌ ۱ متر از دیوارها تا کرده و منتظر شوید که دیوارها کاغذ شود. بعد شما با یک تی کشیدن ساده می‌ توانید به‌ راحتی لکه‌ های احتمالی از چسب کاغذ دیواری را تمیز کنید. حتی می‌ توان در محل‌ های خیلی شلوغ خانه که اثاثیه‌ی فراوانی وجود دارد دیوار به‌ دیوار این کارها را انجام داد که صاحب‌ خانه با مشکل جا به‌ جایی اثاث مواجه نشود.

۷- وجود بافت های متنوع در کاغذ دیواری:

اگر آن‌ قدر جزئی‌ نگر هستید که حتی بافت دیوارهایتان هم برایتان مهم است، بهترین انتخاب برای شما کاغذ دیواری است. دنیای کاغذ دیواری‌ ها آن‌ قدر بزرگ و متنوع است که به‌ طور قطع می‌ توانید آنچه را مدنظر دارید به‌ راحتی پیدا کنید. طرح‌ های روی کاغذ دیواری‌ها به شما این اجازه را می‌دهند تجربه‌ای از دکوراسیونی لوکس با بافت‌ هایی گرم و جذاب داشته باشید. ترکیبی از بافت‌ های مختلف در کاغذ دیواری منزل به زیبایی آن کمک می‌ کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *