قبل از خرید کاغذ دیواری باید اطلاعاتی درباره جنس، قابل شستشو بودن، میزان مقاومت در برابر نور خورشید و … داشته باشید. بدون تردید هنگام ورق زدن آلبوم ها به علائم کاغذ دیواری که در انتهای آلبوم یا پشت هر برگ حک شده است برخورد کرده اید. این علائم کاغذ دیواری هر کدام دارای معنا و مفهوم خاصی می باشد، با استفاده از این جداول می توانید کاغذ دیواری مورد نظر خود را انتخاب کنبد.

این نشانه ها به شرح زیر می باشد:

علائم کاغذ دیواری

توضیحات

مقاوم در برابر آب و قابل شستشو بودن: این مشخصه که در جدول بالا به صورت تک خط، دو خط و سه خط نشان داده شده است بیانگر قابل شستشو بودن کاغذ استکه دارای ۳ درجه مقاوم در برابر آب، قابل شستشو معمولی، قابل شستشوی بالا می باشد.

مقاوم در برابر خش و سائیدگی: همانگونه که از نام آن پیداست کاغذهای دارای این علامت در برخورد با اجسام تیز به راحتی دچار سائیدگی نمی شوند.

مقاوم در برابر نور خورشید: این مشخصه که با تصویر خورشید در علائم کاغذ دیواری نشان داده شده است بیانگر این مطلب است که نور مستقیم خورشید تاثیری در کیفیت و ماندگاری این محصول ندارد. این قابلیت دارای ۲ سطح معمولی و عالی است.

انطباق ۲ کاغذ کتار هم: یکی از مهمترین مسائلی که مخصوصا نصاب ها در هنگام نصب باید به آن توجه کنند انطباق کاغذ دیواری است، این مشخصه دارای ۳ حالت زیر می باشد:

انطباق دو کاغذ کنار هم – آزاد: این مشخصه بیشتر مخصوص کاغذ دیواری های ساده می باشد، یعنی شما وقتی یک قسمت از کاغذ دیواری را بر روی دیوار می چسبانید، برای چسباندن ردیف دوم کنار آن لزومی به انطباق خاصی نمی باشد و از هر کجا بخواهید می توانید شروع کنید.

انطباق دو کاغذ کنار هم: این علامت بیشتر مخصوص کاغذ دیواری هایی با گل ریز یا طرح های ثابت می باشد و به این معنی است که هنگام نصب دو ردیف کنار هم باید دقیقا گل یا طرح روبروی هم قرار گیرند.

عدم انطباق دو کاغذ کنار هم: یکی دیگر از علائم کاغذ دیواری که بیشتر مخصوص کاغذ دیواری های گل درشت یا داماسک می باشد و به این معنیست هنگام نصب ۲ ردیف کاغذ کنار هم نباید رو در روی هم قرار گیرند.

از دیگر علائم مهم می توان به نحوه چسب کاری کاغذ دیواری و نوع کندن آن اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *