سقف کاذب به سقفی گفته می شود که در سطحی پایین تر از سطح سقف اصلی قرار میگیرد و از داخل بنا قابل مشاهده است. امروزه با پیشرفت صنایع و پتروشیمی، استفاده از مصالح ساختمانی جدید از قبیل سقف های کاذب pvc، سقف های کاذب کناف، سقف های کاذب آی گلس، دیوارپوش ها، کف پوش ها و … مورد توجه ویژه مهندسان و سازندگان قرار گرفته است.

انواع سقف کاذب برای سرویس های بهداشتی، آشپزخانه ها، مغازه ها و سایر مکان ها مورد استفاده قرار می گیرد، در رابطه با قیمت سقف کاذب و قیمت اجرای سقف کاذب با توجه به متر مربع اجرایی و نوع سقف متفاوت می باشد.

نکاتی در مورد سقف کاذب

جنس سقف کاذب می تواند از گچ، چوب، مواد معدنی، پی وی سی، آلومینیوم، …. باشد. در کذشته مرسوم ترین روش برای این کار استفاده از گچ و رابیتس میبوده که بعلت وزن بالای وارده به سقف اصلی و یا در مناطق زلزله خیز بعلت ایجاد آوار های خطرناک رفته رفته استفاده از آن در کشورهای پیشرفته منسوخ گردیده و در کشورهای در حال توسعه نیز در حال منسوخ شدن می باشد.

از چه سقف کاذبی در چه فضایی استفاده کنیم؟

عوامل متعددی بر انتخاب سقف کاذب تاثیر می گذارند، برای مثال اینکه نیاز به دسترسی به پشت سقف وجود دارد یاخیر، فضای مربوطه خشک است یا مرطوب، کاربری فضا چیست، نحوه نورپردازی در سقف قرار است چگونه باشد و یا اینکه فضای مورد نظر لاکچری است یا خیر. با پاسخ به سوالات فوق و بررسی خصوصیات انواع سقف کاذب می توان مورد مناسب را یافت.

مجموعه معماری کاط با تولید سقف کاذب به لحاظ کیفیت و با استانداردهای لازم رضایت مشتریان خود را جلب کرده است و در بازار خود یکی از پر فروش ترین محصولات را با قیمتی مناسب عرضه می کند.

این سقف ها در انواع سقف کاذب pvc، سقف کاذب گریلیوم، انواع سقف کاذب کناف و در نوع قدیمی تر سقف کاذب گچی به بازار عرضه می شود. طرح های سقف کاذب پی وی سی بر اساس نوع کاربرد، ساخت و تولید می شوند که به طور مثال تمایز آشکاری میان سقف های کاذب ساختمان های تجاری، اداری و مسکونی وجود دارد و از سوی دیگر با در نظر گرفتن صرفه جویی در انرژی و حتی زیبا سازی فظاهای بکار رفته اهمیت خود را آشکار می سازد.

انواع سقف کاذب

  • سقف کاذب پی وی سی سفید و چاپی
  • سقف کاذب پی وی سی روکش دار
  • سقف کاذب پی وی سی با روکش هات استمپ
  • سقف کاذب پی وی سی با روکش مخمل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *