یک دیوار سبز شامل گیاهانی است که در سیستم های عمودی پشتیبانی شده رشد می کنند که عموماً به یک دیواره داخلی یا خارجی متصل هستند، اگرچه در بعضی موارد می تواند آزاد باشد. مانند بسیاری از سقف های سبز، دیوارهای سبز پوشش گیاهی، رشد متوسط​​، آبیاری و زهکشی را در یک سیستم واحد قرار می دهند. آنها همچنین به عنوان “دیوارهای زنده” ، “دیوارهای زیستی” یا “باغهای عمودی” شناخته می شوند.

دیوارهای سبز یک ویژگی طراحی جذاب را ارائه می دهند، اما همچنین با سایه مستقیم سطح دیوار، عایق ساختمان را نیز اضافه می کنند. آنها کیفیت هوای محلی را بهبود می بخشند و امکان رشد گیاهان در مکانهایی را فراهم می کنند که به طور عادی از پوشش گیاهی پشتیبانی نمی کنند. طیف گسترده ای از گیاهان بر روی دیوارهای سبز معمولاً علفی استفاده می شود، اگرچه برخی از بوته های کوچک نیز می توانند مناسب باشند. تأمین نور کافی مورد توجه ویژه است، به ویژه هنگام برنامه ریزی یک دیوار داخلی، جایی که ممکن است روشنایی مصنوعی لازم باشد.

دیوار سبز چیست؟ - دیوار سبز کرمان

بسیاری از سیستم های اختصاصی دیوار سبز موجود است. برخی از آنها هیدروپونیک و برخی دیگر از بستر رو به رشد استفاده می کنند. ساختارهای دیواری سبز از سیستم های ماژولار گرفته تا سازه های صفحه ای یا تخته ای با جیب های نمدی برای نگهداری و پشتیبانی از عمر گیاه متفاوت است. تمام دیوارهای سبز به آبیاری احتیاج دارند که اغلب شامل (کود) است. محلول باروری مجدداً مورد استفاده قرار می گیرد، اما به نظارت و مدیریت دقیق نیاز دارد تا اطمینان حاصل شود که مواد مغذی در چرخه چندگانه به سطح آسیب رسان نمی رسند.

یک سیستم دیواری با طراحی زیبا و سبز با ارائه شرایط در حال رشد مناسب برای گونه های منتخب، دارای طول عمر طولانی، نیاز به تعویض حداقل اجزای سازنده و خواسته های قابل دستیابی برای نگهداری را خواهد داشت.

مشاوره با کارشناسان و متخصصین فعال در این زمینه می تواند بهترین نتیجه را به همراه داشته باشد. گروه طراحی دکوراسیون داخلی کاط آماده ارائه خدمات از مشاوره، طراحی، تولید تا مرحله نصب و اجرا در زمینه انواع دیوار سبز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *