در طراحی کابینت جزیره آشپزخانه چه نکاتی را رعایت کنیم؟

در طراحی کابینت جزیره آشپزخانه چه نکاتی را رعایت کنیم؟

در دکوراسیون آشپزخانه گاهی اوقات یک کابینت یا ردیفی از آنها را به گونه ای که با باقی کابینت های آشپزخانه تماسی نداشته باشد، در مرکز فضا یا در یکی از لبه ها قرار می دهند. این نوع کابینت را جزیره می نامند و طراحی آنها را به گونه ای در نظر می گیرند که در عین انفصال، انسجام و همبستگی در طراحی داخلی آشپزخانه حفظ شود. کابینت جزیره ای باید با یکی از اضلاع فضای آشپزخانه موازی و هم جهت باشد.

در طراحی کابینت جزیره آشپزخانه چه نکاتی را رعایت کنیم؟

کابینت جزیره به عنوان فصل مشترکی بین طراحی داخلی خانه و آشپزخانه

برای کابینت جزیره آشپزخانه می توان کارکردهای متفاوتی در نظر گرفت. ممکن است تنها به عنوان فضای نگهداری وسایل آشپزخانه در مرکز و یا به عنوان تعیین حریم آشپزخانه در ضلع روبرویی فضا قرار دهید.

سبک جزیره باید با کابینت آشپزخانه هماهنگ بوده و دنباله روی سبک کلی دکوراسیون داخلی آشپزخانه باشد. برای انتخاب رنگ کابینت جزیره آشپزخانه می توانید از رنگ مکمل یا متضاد کابینت های دیگر استفاده کنید. بهتر است از رنگ کابینت های اصلی استفاده نکنید و از یکنواختی بیش از حد آشپزخانه دوری کنید.

می توانید جزیره آشپزخانه را به عنوان میز غذاخوری نیز در نظر بگیرید. در این حالت باید صفحه روی کابینت از بدنه فاصله داشته باشد تا بتوانید صندلی های اپن را زیر آن قرار داده و برای صرف غذا فضای مناسبی داشته باشید.

کابینت های جزیره ای آشپزخانه های مدرن

یکی دیگر از کاربردهای کابینت جزیره ای نصب سینک ظرفشویی است. در این حالت باید لوله کشی های لازم در زیر کابینت جزیره انجام شود تا بتوان سینک و شیر آب را نصب کرد. اما اگر شاغل هستید و نمی توانید زمان زیادی را در آشپزخانه سپری کنید، بهتر است سراغ این نوع جزیره ها نروید چراکه باید همیشه تمیز و عاری از ظرف های نشسته و کثیف باشد.

در مواردی می توان کابینت جزیره را برای نصب اجاق گاز نیز به کار برد. در این حالت نیز لوله کشی گاز باید از قبل انجام شده باشد. در بالای اجاق گاز هم از هود استفاده کنید تا بوی غذا به فضای داخل خانه ورود نکند.

مشاوره با کارشناسان و متخصصین فعال در این زمینه می تواند بهترین نتیجه را به همراه داشته باشد. گروه طراحی دکوراسیون داخلی کاط آماده ارائه خدمات از مشاوره، طراحی، تولید تا مرحله نصب و اجرا در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *