تفاوت بین طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی

تفاوت بین طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی

منحصر به فرد بودن یک طراحی فضایی از رویکرد، خلاقیت و تخیل طراح ناشی می شود. طراحی فضایی شامل ۲ فرآیند، یعنی طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی است. این دو، اثربخشی و جذابیت زیبایی شناختی هر ساختمان را تعیین می کنند. تفاوت بین طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی

برای کسانی که در طراحی داخلی مشغول به کار هستند، باید تفاوت طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی را درک کنند.

فعالیت

فعالیت ساختمانی به یک معمار نیاز دارد که از طرح و تجسم ساختمان استفاده کند. هنگامی که ساختمان ها باید با ترکیبی از الهام و برنامه ریزی خلاق ساخته شوند، طراح داخلی قدم می گذارد. معمار و طراح داخلی، در ظرفیت های خاص خود به الزامات مشابهی می پردازد. ایجاد فضا، ایجاد یک فضای سالم، رعایت استانداردهای ایمنی و بهینه سازی فضا.

یک طراح داخلی نقشه ساختمان را درک می کند و طرحی را مطابق با آن می سازد. وی پیشنهاد می کند عناصر را از مراحل اول ساخت اضافه، تغییر یا حذف کنید. این کار برای اطمینان از کاربرد ویژگی های وی در ساختار می باشد. وی اطمینان می دهد که ساختمان با عناصر عملکردی کاملاً تنظیم شده مانند مبلمان، سیستم های روشنایی و مناظر آماده می شود. این موارد باید به شکلی موجود باشد که با دید و نیاز کاربران یا ساکنان آن مطابقت داشته باشد.

پس از اتمام ساخت و ساز، دکوراتور داخلی به میدان می آید. او شخصیت و سبک ساکنان را می فهمد و کل مفهوم تصویری را که منعکس کننده آن صفات است، ایجاد می کند. وی با به کارگیری مهارت خود در رنگ ها، دکوراسیون ها، طراحی مبلمان و سایر موارد مد روز، ظاهر و فضای داخلی را تقویت می کند. او خود را با جنبه هایی مانند کفپوش، مبلمان، رنگ ها و لوازم جانبی که در یک زمینه نوسازی یا تزئینی مهم هستند، درگیر می کند.

تفاوت بین طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی

صلاحیت ها

طراحی داخلی حرفه ای است که نیاز به آموزش حرفه ای و از این رو مجوز دارد. یک طراح داخلی نیز ممکن است برای تمرین نیاز به مجوز داشته باشد. او باید از کدهای ساخت و ساز در ساختمان و قوانین حاکم بر ایمنی سازه آگاه باشد. او در کنار معمار کار می کند و در نحوه ساخت یک ساختمان در نهایت نقش اساسی دارد. طراحان داخلی موضوعاتی مانند روانشناسی فضا، علوم رفتاری، CAD، برنامه ریزی فضا و طراحی مبلمان را می آموزند.

از طرف دیگر دکوراتورهای داخلی نیازی به گواهینامه ندارند و بیشتر با نبوغ و خلاقیت خود واجد شرایط هستند که ممکن است با برخی آموزش های حرفه ای آن را ارتقا بخشند. علاوه بر این، یک طراح داخلی برای هر دو پروژه تجاری و مسکونی آموزش دیده، یک دکوراتور نیز می تواند روی هر دو یا هر یک از آنها کار کند.

تفاوت بین طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی

کار

یک طراح داخلی برنامه های دقیق و طرح هایی را برای چیدمان اتاق تهیه می کند که شامل برنامه ریزی ویژگی های داخلی مانند مقررات نور طبیعی و توزیع فضای کار می شود. او می تواند به عنوان یک فرد حرفه ای فعالیت کند یا مشاغل خاص خود را داشته باشد. در هر صورت، طراح داخلی از ابتدا تا انتها درگیر یک پروژه ساختمانی است.

یک دکوراتور داخلی به مواردی مانند تزئینات، مبلمان و اثاثه یا لوازم داخلی می پردازد. او می تواند آزادکار باشد یا توسط یک طراح داخلی استخدام شود. در حقیقت، یک طراح داخلی خود می تواند به عنوان یک دکوراتور داخلی کار کند.

تفاوت بین طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی

مشاوره با کارشناسان و متخصصین فعال در این زمینه می تواند بهترین نتیجه را به همراه داشته باشد. گروه طراحی دکوراسیون داخلی کاط آماده ارائه خدمات از مشاوره، طراحی، تولید تا مرحله نصب و اجرا در زمینه طراحی داخلی است.

لینک خارجی

کلمات کلیدی: مقالات دکوراسیون داخلیتفاوت بین طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی – طراحی داخلی در کرمان – طراحی داخلی کرمان – دکوراسیون داخلی کاط کرمان – شرکت معماری در کرمان – مجموعه معماری کاط کرمان – شرکت طراحی داخلی در کرمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *