متخصصان طراحی دکوراسیون در مورد انتخاب رنگ مناسب آشپزخانه می‌گویند که رنگ‌های گرم و خنثی و رنگ‌ های روشن و شاد، که انتظار می‌رود رنگ سال ۹۸ نیز جزو همین رنگ‌ها باشد، بهترین رنگ‌‌ها برای آشپزخانه هستند. این رنگ ها باعث می‌شوند که اعضای خانواده در آشپزخانه احساس راحتی کنند. به علاوه رنگ‌های روشن و گرم و خنثی، مزایای دیگری نیز دارند، از جمله اینکه هنگام فروش خانه‌ تان، نظر مثبت خریدار را جلب می‌کنند! در ادامه با ما همراه باشید تا مطالبی را پیرامون رنگ مناسب آشپزخانه تقدیم حضورتان کنیم.

قواعد انتخاب رنگ مناسب آشپزخانه

قوانین انتخاب رنگ مناسب آشپزخانه همیشه گوشزد می‌کنند که رنگ‌های تاریک و خنثی و همه رنگ‌های سرد مثل آبی و سبز، و دیگر خانواده‌های رنگ‌های سرد و خنثی، مثل طوسی و خاکستری، مانع از ایجاد حس گرسنگی می‌شود. بنابرین از این‌ رنگ‌ها برای آشپزخانه استفاده می‌شود تا مانع از پرخوری افراد شود.

ترکیب رنگ در دکوراسیون آشپزخانه

استفاده از رنگ‌ های گرم برای آشپزخانه

با استفاده از نورپردازی و رنگ‌ بندی مناسب، می‌توان هر رنگ خنثی‌ای را به تعادل رساند. منتها مساله این است که از نظر شما رنگ متعادل چیست. اگر نگران این هستید که رنگ آشپزخانه‌تان را اشتباه انتخاب کنید، پس حتما از رنگ‌های خنثی کمرنگ‌‌تر استفاده کنید. این رنگ‌ها هیچ وقت از چشم نمی‌افتند و همه را راضی نگه می‌دارند.

شاید بیشتر افراد تصور کنند که رنگ‌های خنثی، کمی خسته‌کننده و خواب‌آور باشند. ولی واقعا این طور نبوده و قرار هم نیست اینگونه باشد. با اضافه کردن رنگ‌های شاد به دکوراسیون آشپزخانه، می‌توان رنگ‌های خنثی را به تعادل رساند و کمی شادشان کرد و همچنین رنگ‌های آبی، سبز، یاسی و از این دست رنگ‌ها، آشپزخانه را خنک و آرام بخش می‌کنند.

استفاده از رنگ هایی با توناژ قرمز برای آشپزخانه

ممکن است همه افراد برای انتخاب رنگ مناسب آشپزخانه، به سراغ رنگ‌ های قرمز نروند. ولی شاید رنگ قرمز برای اضافه کردن روح و نشاط به آشپزخانه، مناسب باشد. در آشپزخانه‌ هایی که رنگ‌ های تیره زیادی در آن‌ ها به کار رفته است، همانند آشپزخانه‌ هایی با کابینت مشکی، قرمز می‌تواند بر تیرگی فضا غلبه کند. همچنین قرمز و رنگ‌ هایی از خانواده قرمز، با رنگ‌ های استیل، ترکیبی زیبا و شیک و مدرن بوجود می‌ آورند. البته استفاده نادرست از رنگ قرمز می‌ تواند فضا را غیر قابل تحمل کند. اگر می‌ خواهید از رنگ‌ های خانواده قرمز استفاده کنید، حتما از متخصصان طراحی دکوراسیون، مشورت بگیرید.

استفاده از رنگ قهوه‌ ای برای آشپزخانه

رنگ قهوه‌ ای در دسته رنگ‌ های زمینی قرار می‌گیرد و استفاده از آن در آشپزخانه، این احساس را ایجاد می‌ کند که غذاهای سرو شده در آن آشپزخانه، اورگانیک هستند. قهوه ای همچنین از آن دسته رنگ‌ های خنثی است که هیچ کسی را نا امید نمی‌کند. رنگ‌ های زیبا و جذاب زیادی وجود دارند که با قهوه‌ ای ست می‌شوند.

آشپزخانه سفید و منحصر به فرد

سفید خودش یک دنیای متفاوت در طراحی دکوراسیون داخلی است. زیبا و منحصر به فرد و چشم نواز. برخی طراحان انواع سبک‌ های دکوراسیون داخلی، مثل کریستوفر پیکاک به خاطر طراحی و ترویج آشپزخانه‌ های تماما سفید، بسیار مشهور شده‌اند. این طراحی را اینطور خلاصه می‌کنیم: دیوارهای سفید، کابینت‌ های سفید، سقف سفید، پیشخوان سفید، کف سفید و همه چیز سفید. اگر چیزی از قلم افتاد، بدانید آن‌ هم سفید است.

آشپزخانه‌ هایی که توسط پیکاک و همتایان اون طراحی شده‌اند، دارای سبک مدرن و اعیانی هستند. مثل خانه‌ های تاجران بورس ثروتمند خیابان وال استریت. برای اینکه بیشتر متوجه منظورم بشوید باید بگویم که گران قیمت ترین آشپزخانه دنیا، به قیمت ۳۰۰ میلیارد تومان، که در گرینویچ قرار دارد، تماما سفید است. حالا متوجه شدید چه سبک آشپزخانه‌ هایی مد نظر است؟

اگر می‌ خواهید آشپزخانه‌ تان را از کف تا سقف سفید کنید، از طراحی های مدرن استفاده کنید. صندلی‌ های سفید، ساعت دیواری سفید و دیگر وسایل، همه و همه را سفید انتخاب کنید و در آخر با یخچال و لامپ‌ های آویز استیل، کار را تمام کنید.

استفاده از زرد ملایم برای آشپزخانه

بسیاری از صاحب‌ خانه‌ ها و طراحان دکوراسیون داخلی، متفق‌ القول هستند که زرد ملایم یکی از بهترین گزینه‌ها برای رنگ مناسب آشپزخانه است. زرد ملایم هم خیلی صمیمی و گرم است و هم با تقریبا هرنوع کابینت چوبی، همخوانی دارد. زرد هم مثل سفید، حداکثر بازتاب نور را دارد. اگر خانه شما آفتاب گیر نیست یا فضایی پر نشاط ندارد، زرد یکی از بهترین گزینه‌ های برای طراحی دکوراسیون داخلی است و البته مثل سفید احساس یک فضای بیمارستانی تمیز و استریلیزه را ایجاد نمی‌ کند! زردهای گرم‌ تر و پررنگ‌تر را با طرح های سیاه و تیره ترکیب کنید تا احساس یک آشپزخانه سنتی و کلاسیک را ایجاد کنید.

استفاده از رنگ‌ های آبی برای آشپزخانه

در بیشتر مواقع آبی در لیست رنگ های مناسب برای آشپزخانه قرار نمی‌گیرد. همیشه تصور این بوده است که آبی، جلوی اشتها را می‌گیرد و رنگی است که باعث افسردگی می‌شود. از همه این‌ها گذشته، آبی چه ربطی به غذا دارد؟ در مورد آبی باید بگوییم که اگر با رنگ‌ های مناسبی ترکیب شود، اگر به اندازه مناسبی استفاده شود و اگر توناژ درستی به کار گرفته شود، یکی از بهترین و منحصر به فرد‌ترین آشپزخانه‌ها را خلق خواهد کرد. در صورت استفاده از آبی، کار ست کردن رنگ آشپزخانه و پذیرایی نیز برایتان آسان خواهد بود. آبی را دست کم نگیرید. با استفاده درست از آن، نظر همه را درباره آبی عوض کنید.

مشاوره با کارشناسان و متخصصین فعال در این زمینه می تواند بهترین نتیجه را به همراه داشته باشد. گروه طراحی دکوراسیون داخلی کاط آماده ارائه خدمات از مشاوره، طراحی، تولید تا مرحله نصب و اجرا در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *