چرا روشنایی در طراحی داخلی بسیار مهم است

چرا روشنایی در طراحی داخلی بسیار مهم است

آیا تاکنون فکر کرده اید که چرا فضاهای خاص در طول روز به شکلی مشخص ظاهر می شوند و در غروب آفتاب کاملاً متفاوت به نظر می رسند؟ نور جواب شماست. نورپردازی می تواند به هر محدوده یا اتاق شخصیت دهد. نورپردازی خوب در طراحی داخلی همه تفاوت ها را ایجاد می کند. به تناسب، هر جنبه ای از اتاق را تقویت می کند. چرا روشنایی در طراحی داخلی بسیار مهم است

در هنگام طراحی برای روشنایی داخلی، باید به جذابیت بصری آن فکر کنید. نورپردازی مؤثر همیشه باید انرژی و جذابیت زیبایی شناختی را برای هر فضایی ایجاد کند. این مهم است که بدانید سبک و تأثیر نورپردازی مسکونی با سبک روشنایی تجاری متفاوت است.

نورپردازی عمومی : روشنایی یک فضای کامل

در این نوع نورپردازی، ایده این است که یک منطقه را روشن کنیم. نور از دو منبع اصلی یعنی سقف و دیوار منعکس می شود. نورپردازی عمومی هنگامی کار می کند که می خواهید کل منطقه را مانند یک دیوار برجسته روشن کنید.

چرا روشنایی در طراحی داخلی بسیار مهم است

نورپردازی تزئینی

هدف اصلی چراغ های تزئینی در روشنایی داخلی اضافه کردن خلق و خو به محیط است. فکر زیادی باید برای قرار دادن و استفاده از چراغ های تزئینی در نظر گرفته شود. بهترین نمونه چراغ های تزئینی لوسترها هستند. نورپردازی تزئینی به عنوان یک عنصر زیبایی شناختی در طراحی فضایی شناخته می شود.

چرا روشنایی در طراحی داخلی بسیار مهم است

روشنایی کار : برای کارهای روزانه خود استفاده کنید

روشنایی کار فقط همین است؛ نورپردازی که برای انجام فعالیت های روزمره مانند خواندن، پخت و پز، اصلاح، آرایش و غیره استفاده می شود. برای رسیدن به جلوه مطلوب نورپردازی کار، طراح داخلی باید اطمینان حاصل کند که چراغ های استفاده شده باعث شفافیت می شوند و چشم را خسته نمی کنند، از این رو، آنها باید بدون درخشش نیز باشند. این نوع چراغ ها عمدتاً بر روی میزها، محل مطالعه و غیره استفاده می شوند.

چرا روشنایی در طراحی داخلی بسیار مهم است

نور متمرکز

درست همانطور که از نام آن پیداست، توسط این نور اشیایی مانند نقاشی، جواهرات، مجسمه ها و غیره را برجسته کنید. جهت نور به گونه ای قرار می گیرد که فقط روی جسم متمرکز شود. بنابراین، دفعه بعد که می خواهید یک اثر خاص هنری را برجسته کنید، پیش بروید و از نور متمرکز استفاده کنید.

موارد بالا روش های مختلفی هستند که در نورپردازی داخلی مورد استفاده قرار می گیرند و به ایجاد تمام نگاه و احساس یک مکان کمک می کنند. به همین دلیل برای دکوراسیون داخلی از هر لحاظ ضروری هستند.

مشاوره با کارشناسان و متخصصین فعال در این زمینه می تواند بهترین نتیجه را به همراه داشته باشد. گروه طراحی دکوراسیون داخلی کاط آماده ارائه خدمات از مشاوره، طراحی، تولید تا مرحله نصب و اجرا در زمینه طراحی داخلی است.

لینک خارجی

کلمات کلیدی: مقالات دکوراسیون داخلیچرا روشنایی در طراحی داخلی بسیار مهم است – طراحی داخلی در کرمان – طراحی داخلی کرمان – دکوراسیون داخلی کاط کرمان – شرکت معماری در کرمان – مجموعه معماری کاط کرمان – شرکت طراحی داخلی در کرمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *