اهمیت طراحی دکوراسیون رستوران به قدری واضح و مشخص است که همه می دانیم دیگر تنها کیفیت خوب غذا نمی تواند دلیل انتخاب آن باشد. تنوع در طراحی دکوراسیون داخلی انواع رستوران های مدرن، سنتی و کلاسیک باعث شده است که بیشتر افراد به دلیل دیزاین زیبای یک رستوران، آن را برای سرو غذا انتخاب کنند. نکات مهم در طراحی دکوراسیون داخلی رستوران

تفاوت در طراحی دکوراسیون رستوران با دکوراسیون کافی شاپ و فست فود کاملا مشخص است. تفاوت در استاندارها، فضای موجود، انواع غذا و نوشیدنی ها، مخاطبین، محل قرار گرفتن و خدماتی که ارائه می شود، از عوامل مهم در طراحی دکوراسیون داخلی رستوران هستند.

همیشه می بینیم که در طراحی دکوراسیون فست فود از صندلی های فانتزی و رنگ های شاد مثل قرمز و نارنجی استفاده می شود. انتخاب رنگ و آگاهی از روانشناسی فضایی که قصد دیزاین داخلی آن را دارید اهمیت زیادی در حسی که در مشتری ایجاد می شود، دارد. در طراحی دکوراسیون رستوران نیز باید عوامل زیادی را در نظر داشت تا بهترین نتیجه پیاده سازی شود.

مسلما تمامی این انتخاب ها نیاز به سطحی از آگاهی از دیزاین مدرن یا هر سبکی که قصد اجرای آن را دارید، خواهد داشت. می توانید با جستجو در اینترنت و مشاهده تصاویر طراحی دکوراسیون رستوران و مقایسه آن با دکوراسیون فست فود و کافی شاپ اطلاعات کامل تری کسب کنید.

نکات مهم در طراحی دکوراسیون داخلی رستوران

اهمیت طراحی دکوراسیون رستوران

اهمیت طراحی دکوراسیون رستوران در چند سال اخیر را می توانیم از به روز شدن دیزاین های انواع سبک رستوران های مدرن و سنتی متوجه شویم. راحتی مشتریان و لذت بردن از فضا به هنگام سرو غذا، ارائه خدمات مناسب، رضایت مشتری و انتخاب مجدد رستوران و معرفی به دوستان کاملا اهمیت این موضوع را مشخص می کند.

اگر قصد تغییر در طراحی دکوراسیون رستوران را دارید، لازم نیست که تمامی بخش ها از آشپزخانه تا سرویس بهداشتی را تغییر دهید و تمامی لوازم را تعویض کنید. گاهی می توانید با نو کردن مبل و صندلی ها، رنگ جدید و تهیه پرده های زیبا، تغییرات اساسی ایجاد کنید. اما با وجود همه این ها تغییرات اساسی به سبک طراحی دکوراسیون مدرن می تواند بهترین گزینه باشد.

طراحی دکوراسیون رستوران را از کجا شروع کنیم

اگر تصمیم جدی دارید پس بهتر است ایده های زیادی را از دیزاین و دکوراسیون کسب کنید. تمامی موارد مورد نیاز را در نظر بگیرید و برای طراحی دکوراسیون رستوران جدید یک بودجه مشخص کنید. حال می توانید مطابق با هزینه و نیازهایی که دارید، کار را شروع کنید. در این مرحله مشاوره با کارشناسان و متخصصین فعال در این حوزه بهترین نتیجه را خواهد داشت.

در نظر گرفتن ایده های روز و مدرن در طراحی دکوراسیون، فضای موجود، نیازهای مشتری، انتخاب رنگ مناسب و در نهایت پیاده سازی بهترین کانسپت و انتخاب تم مناسب رستوران، از جمله کارهای یک کارشناس طراحی است. کارشناس با در نظر گرفتن تمامی موارد حائز اهمیت در کنار نیاز مشتری و بودجه ای که دارد، می تواند گزینه های متعددی را به شما پیشنهاد کند.

انتخاب متریال مناسب برای هر قسمت، دیوار کوب، انتخاب مبل و صندلی، نورپردازی، طراحی فضای سبز، نمای خارجی رستوران، طراحی کانتر و صندوق پذیرش، انتخاب رنگ، تهویه مناسب، طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی و … از مواردی هستند که باید راجع به آن ها درست تصمیم بگیرید.

انتخاب رنگ در طراحی دکوراسیون رستوران

انتخاب رنگ یکی از مهم ترین انتخاب ها در طراحی دکوراسیون رستوران است که تاثیر بسیار زیادی در زیبایی نتیجه کار و حس و حالی که در فضا ایجاد می شود، دارد. آشنایی با اصول روانشناسی رنگ ها و توانایی ترکیب چند رنگ با یکدیگر برای استفاده در طراحی دکوراسیون اهمیت زیادی دارد.

رنگ طوسی در حال حاضر بهترین انتخاب در طراحی دکوراسیون مدرن است که در بیشتر دیزاین ها انواع آن را می بینیم. رنگ سفید نیز همیشه یکی از محبوب ترین و زیباترین انتخاب ها در هر سبک از طراحی دکوراسیون است. لازم نیست که تنها از یک رنگ در دکوراسیون استفاده کنید، همیشه ترکیب چند رنگ و استفاده هوشمندانه از آن ها در طراحی دکوراسیون نتیجه زیباتری خواهد داشت.

رنگ های تیره و مات در حال حاضر به وفور در طراحی دکوراسیون سنتی استفاده می شوند. در طراحی دکوراسیون رستوران مدرن نیز هیچ گاه از رنگ های شاد استفاده نمی شود. انتخاب رنگ یکی از گزینه های مهم در دیزاین و دکوراسیون رستوران است که باید عوامل زیادی از جمله خدمات، سبک رستوران، غذا و نوشیدنی ها و موارد دیگری را برای انتخاب درست آن در نظر گرفت.

چگونه کانسپت و تم رستوران را برای طراحی دکوراسیون انتخاب کنیم؟

یکی دیگر از انتخاب های مهم به هنگام طراحی دکوراسیون رستوران انتخاب تم مناسب است. سبک تم های خاص را بیشتر در طراحی دکوراسیون رستوران و کافی شاپ های مدرن می بینیم. این روزها بیشتر افراد به دلیل تم و کانسپتی که در فضا وجود دارد، یک رستوران یا کافی شاپ را انتخاب می کنند. مطالب زیادی برای کسب ایده های خلاقانه در انتخاب تم مطالعه کنید زیرا این انتخاب می تواند فرصتی برای برندسازی نام رستوران باشد.

می توانید لباس کارمندان رستوران را نیز مطابق با سبک طراحی دکوراسیون رستوران و تم مورد نظر طراحی کنید. اگر دقت کرده باشید در حال حاضر لباس کارکنان یک رستوران یا کافی شاپ شکل خاصی از سبک دیزاین مدرن دارند.

در طراحی دکوراسیون رستوران اهمیت این موارد را فراموش نکنید

طراحی نمای خارجی رستوران

طراحی نمای خارجی رستوران در واقع بهترین معرف شما برای جلب مخاطبانی است که روزانه از آن منطقه عبور می کنند. طراحی نمای خارجی باید هماهنگ با طراحی دکوراسیون رستوران و البته به شکلی منحصر به فرد باشد. زیبایی نمای خارجی، استفاده از چراغ ها، تابلو، کاشت گیاه، استفاده از دیوارپوش و سبک خاصی از نورپردازی همگی از عوامل زیبایی بخش نمای خارجی رستوران هستند.

پخش یا اجرای موسیقی زنده

یکی از مواردی که این روزها از محبوبیت بین مردم برخوردار است، اجرای موسیقی زنده به هنگام سرو غذا در رستوران یا کافی شاپ ها است. اگر فضای کافی در اختیار دارید و یا با سبک خاصی از موسیقی با تم و کانسپت رستوران هماهنگ است، حتما پخش موسیقی زنده را از گزینه های اجرایی قرار دهید. به کار بردن ایده های خلاقانه و پخش موسیقی زنده متناسب با سبک دکوراسیون داخلی، از مهمترین دلایل برای جلب رضایت مشتری است.

طراحی فضای سبز و فلاورباکس های مدرن

یکی از عوامل زیبایی در طراحی دکوراسیون، دیزاین نمای سبز در محیط داخلی یا فضای خارجی است. در سبک طراحی دکوراسیون مدرن استفاده از دیوارپوش های سبز رنگ که با گلدان و انواع گیاه ها ساخته می شوند، محبوبیت زیادی یافته اند. اگر فضای زیادی برای چیدن گلدان یا کاشت درخت ندارید، حتما از گلدان های دیواری استفاده کنید. خلاقیت در چیدمان دیوار با انواع گلدان ها یا گیاه ها، شکلی منحصر به فرد به طراحی دکوراسیون رستوران می بخشد.

طراحی روف گاردن و چیدمان رستوران در فضای باز

اگر فضای زیادی در اختیار دارید، طراحی روف گاردن یا چیدمان صندلی در فضای باز یکی از بهترین انتخاب ها است. تراس و کناره خیابان هر یک مطابق با سبک طراحی دکوراسیون رستوران می توانند با موارد زیادی مثل چتر، سایه بان یا با نورپردازی خاص دیزاین شوند. پس اگر فضای باز کافی در اختیار دارید، طراحی روف گاردن و دیزاین صندلی ها در فضای باز را فراموش نکنید. انتخاب سیستم گرمایشی و سرمایشی و نورپردازی از موارد حائز اهمیت در دیزاین فضای باز هستند.

طراحی کانتر و صندوق پذیرش رستوران

زمان سفارش یا ورود مشتری به سالن غذا خوری، همه افراد در جستجوی کانتر و صندوق پذیرش هستند. دیزاین و طراحی کانتر باید مطابق با سبک طراحی دکوراسیون رستوران انجام شود. حتما فضای مناسبی را به این قسمت اختصاص دهید.

تهویه مناسب و بوی مطبوع در فضای رستوران

محل مناسب انتخاب آشپزخانه، سرویس بهداشتی و تهویه مناسب هوا، از مواردی است که باید به آن توجه کنید. سیستم گرمایشی و سیستم سرمایشی و احساس هوای مطبوع به هنگام سرو غذا از کوچکترین و ابتدایی ترین خدمات یک رستوران است.

طراحی دکوراسیون آشپزخانه رستوران

همیشه خدمات خوب و سرو غذای عالی نیازمند یک محیط خوب برای تهیه غذا است. فضای اختصاصی را برای طراحی دکوراسیون رستوران آشپزخانه اختصاص دهید. راحتی کارکنان به هنگام تهیه غذا و خدمات رسانی خوب به مشتریان، نتیجه ای جز رضایت مشتری به همراه نخواهد داشت.

طراحی سرویس بهداشتی رستوران

طراحی سرویس بهداشتی رستوران از اهمیت زیادی در نظافت و بهداشت فضا برخوردار است. حتما از ایده های مدرن یا سبک طراحی متناسب با تم و کانسپت دیزاین رستوران برای دکوراسیون سرویس بهداشتی استفاده کنید. فضای مناسب و دور از سالن غذا خوری را به سرویس بهداشتی اختصاص دهید. سبک دکوراسیون مدرن تمامی موارد مثل سرویس روشویی و حتی شیرآلات را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

دیوارپوش، دیوارکوب و استفاده از دیوار چوبی

از طراح خود بخواهید که حتما متناسب با سبک طراحی دکوراسیون رستوران در قسمت های مختلف از دیوار چوبی و دیوارکوب های مدرن استفاده کند.

انتخاب یا طراحی خلاقانه میز و صندلی ها

سبک طراحی دکوراسیون مدرن موارد زیادی از جمله طراحی مبل، میز و صندلی را نیز به شدت تحت تاثیر تغییرات قرار داده است. در چیدمان و انتخاب صندلی ها متناسب با رنگ و سبک طراحی دکوراسیون دقت کنید. راحتی مشتری به هنگام سرو غذا مهمترین نکته ای است که باید در طراحی میز و صندلی ها به آن توجه کنید.

انتخاب کفپوش و طراحی سقف

در سبک طراحی دکوراسیون رستوران مدرن یا دیزاین کافی شاپ ها می بینیم که طراحی سقف تغییرات بسیار زیادی داشته است. این روزها سقف ها یکی از دلایل عمده و اصلی در زیبایی کار دکوراسیون هستند. حتما برای طراحی سقف و انتخاب متریال متناسب با دیزاین و دکوراسیون رستوران وقت بگذارید.

ایده در سبک نورپردازی و طراحی لوسترهای خاص

خلاقیت در طراحی لوستر در سبک طراحی دکوراسیون مدرن رستوران و کافی شاپ همچون موارد دیگر دستخوش تغییرات زیادی شده است. این روزها اگر وارد یک کافی شاپ یا رستوران مدرن شوید حتما لوسترهای آن توجه شما را جلب می کند. نورپردازی ملایم همیشه بهترین انتخاب در طراحی دکوراسیون رستوران است. کار کردن نور در سقف، کفپوش و دیوارها از گزینه هایی است که می توانید به عنوان تکمیل کردن نورپردازی سالن از آن ها استفاده کنید. نکات مهم در طراحی دکوراسیون داخلی رستوران

همانطور که توضیح دادیم موارد بسیار زیادی در طراحی دکوراسیون رستوران و کافی شاپ وجود دارد. در نظر گرفتن تمامی موارد به هنگام طراحی دکوراسیون رستوران نیاز به تجربه در این زمینه دارد. گروه طراحی دکوراسیون داخلی کاط آماده ارائه تمامی خدمات مشاوره، طراحی، تا مرحله تولید و نصب و اجرا در این زمینه است. می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با کارشناسان ما تماس بگیرید.

لینک خارجی

کلمات کلیدی: مقالات دکوراسیون داخلینکات مهم در طراحی دکوراسیون داخلی رستورانطراحی داخلی کرماندکوراسیون داخلی کرمانطراحی داخلی کاط کرمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *