سبک باروک (Baroque) در طراحی داخلی

سبک باروک (Baroque) در طراحی داخلی

سبک باروک در قرن هفدهم میلادی پدید آمد. بنابراین بشریت پس از چندین دهه سادگی در دکوراسیون اتاق، به ظرافت، عظمت و تجمل بازگشت. این سبک جدید در آن زمان پر از پیچیدگی، غیر قابل پیش بینی بودن و نمایشی بود و تضاد، دقت، تقارن و خطی بودن فرم ها را در سبک رنسانس تحت الشعاع قرار می داد. سبک باروک (Baroque) در طراحی داخلی

در بیشتر موارد، ویژگی های باروک در تزئینات گچبری و نقاشی سقف و دیوارها ظاهر می شود. دیوارها عمدتا با ستون و قالب تزئین می شوند. تابلوهای نقاشی در قاب‌ های کار شده استفاده می‌ شوند.

همچنین از سنگ مرمر پلی کروم صیقلی تا حدی طبیعی و تا حدی مصنوعی در نمای دیوارها و کف استفاده می شود. در این سبک چهارچوب درها و قرنیز موثر به نظر می رسند. صندلی‌ ها و چهار پایه‌ ها دارای پایه‌ های تراشیده به شکل نرده هستند. روکش های تزئینی یکی دیگر از ویژگی های باروک است.

طراحی میز به شکل ساده انجام می شود. پایه های میز شکل پیچ خورده یا نرده ای دارند. همچنین میزها اغلب با رومیزی پوشانده می شوند.

درها معمولا با چوب سرو ساخته شده و منبت کاری می شوند. در تزئین اتاق‌ ها از فرش‌، کاغذ دیواری، پارچه‌ های ابریشمی، رومیزی و ظروف نقره استفاده می‌ شود.

سبک باروک (Baroque) در طراحی داخلی

سبک باروک (Baroque) در طراحی داخلی

مشاوره با کارشناسان و متخصصین فعال در این زمینه می تواند بهترین نتیجه را به همراه داشته باشد. گروه دکوراسیون داخلی کاط آماده ارائه خدمات از مشاوره، طراحی، تولید تا مرحله نصب و اجرا در زمینه طراحی داخلی در کرمان است.

لینک خارجی

کلمات کلیدی: مقالات دکوراسیون داخلیطراحی داخلی در کرمان – سبک باروک (Baroque) در طراحی داخلی – طراحی داخلی کرمان – دکوراسیون داخلی کاط کرمان – شرکت معماری در کرمان – مجموعه معماری کاط کرمان – شرکت طراحی داخلی در کرمان – دکوراسیون داخلی کرمان – هلدینگ ساختمانی کاط – شرکت طراحی دکوراسیون داخلی در کرمان – دفتر معماری در کرمان – مشاوره طراحی داخلی در کرمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *