سبک وینتیج (Vintage) در طراحی داخلی

سبک وینتیج (Vintage) در طراحی داخلی

سبک وینتیج در فرانسه متولد شد و به سرعت در بسیاری از حوزه‌ های هنری مانند موسیقی، مد و طراحی داخلی گسترش یافت. وینتیج شامل ویژگی های برازنده ای مانند ظرافت است. همچنین، دارای جذابیت وصف ناپذیری از دوران قدیم است که شامل عناصری مانند شمعدان برنجی قدیمی می شود. سبک وینتیج (Vintage) در طراحی داخلی

برای اجرای این سبک، شما نه تنها به مبلمان، پارچه و ظروف عتیقه نیاز دارید، بلکه به رویکرد و مهارت های ویژه نیز نیاز دارید و باید با یک متخصص در این زمینه همکاری داشته باشید.

ویژگی های سبک طراحی داخلی وینتیج (Vintage) چیست؟

در مرحله اول، باید تعداد زیادی عناصر تزئینی داشته باشید. به عنوان مثال، قاب‌ های قدیمی، پارچه‌ هایی با طرح‌ های ظریف، ظروف (که می‌ توانند در واقع قدیمی باشند)، گلدان‌ ها، ساعت‌ ها، اجناس و چیزهای دیگر. لازم است مجموعه ای خیره کننده ایجاد شود که با حال و هوای دوران مطابقت داشته باشد.

فضای داخلی قدیمی ارتباط نزدیکی با گل ها دارد. اگر گل های خشک دارید، استفاده از گلدان سرامیکی یا سبد حصیری مناسب تر است. با این حال، لازم است همه چیز را طوری بچینید که دسته گل مانند یک اثر هنری به نظر نرسد، اما کمی شلخته به نظر برسد. در نهایت، باید عاشقانه بودن و سادگی زندگی را منعکس کند.

طیف رنگی در سبک وینتیج

باید یک رنگ مرکزی در محیط ترکیبی وجود داشته باشد. معمولا Vintage رنگ‌ های زیر را ترجیح می‌ دهد:

سفید، بژ، یاسی و سایر رنگ‌ های روشن از آبی – خاکستری تا خاکستری – سبز.

استفاده از انواع مواد قدیمی در این سبک

– همه چیز از جمله کف، دیوار و سقف باید از یک ایده پیروی کنند. به عنوان مثال، سقف ها فقط باید طبیعی باشند. بنابراین، شما نمی توانید از سقف های کشسان یا پانل های پلاستیکی استفاده کنید. به خصوص اگر سقف دارای شکاف و بی نظمی باشد خوب است. این باعث ایجاد یک خلق و خوی برازنده خاص و جذابیت داخلی می شود.

– کف نیز در این سبک از چوب طبیعی یا پارکت ساخته می شود و ترک ها و شکستگی ها نیز مجاز هستند.

– تنها دو نوع دیوار وجود دارد: تک رنگ یا با کاغذ دیواری های طرح دار. اگر تصمیم گرفتید آنها را با رنگ سفید خالص بپوشانید، توجه به مبلمان و لوازم جانبی مناسب اهمیت دارد. در اینجا یک نظم مشخص وجود دارد: هر چه عناصر طراحی بیشتر باشد، تعداد رنگ ها کمتر است.

کاغذ دیواری ها می توانند یک نکته کلیدی باشند که نقش ایده های طراحی را ایفا می کنند. رنگ آنها به شما انگیزه می دهد تا سایر بخش های ضروری داخلی را ایجاد کنید.

اساسا دو نوع کاغذ دیواری Vintage وجود دارد:

۱- رنگ های پاستلی ظریف با نقش های پرندگان، گل ها، پروانه ها. علاوه بر این، می توانید از نقاشی های پیچیده به سبک نقوش ژاپنی استفاده کنید که سادگی و حس عمیق را به خوبی ترکیب می کند.

۲- کاغذ دیواری هایی با الگوی متضاد که تنها یک دیوار با کاغذ دیواری پوشانده می شود و بقیه دیوارها تک رنگ هستند.

هدف این فضای داخلی قدیمی، تقارن است. مبلمان باید به روش خاصی چیده شوند. همه چیزهای فراموش شده را می توان در این فضای داخلی استفاده کرد که آینه های قدیمی، میزهای ناهار خوری فرسوده، کمد و صندوقچه و … را شامل می شوند.

راز وینتیج این است که لازم نیست کل خانه را به یک سبک تزئین کنید و برای تزئین فقط یک اتاق، دفتر کار، اتاق نشیمن یا اتاق خواب کافی است. علاوه بر این، حتی یک عنصر قدیمی می تواند حال و هوای سبک Vintage را ایجاد کند که می تواند یک چرخ خیاطی یا کتری قدیمی باشد. در ادامه تصاویری را از سبک وینتیج مشاهده خواهید کرد.

سبک وینتیج (Vintage) در طراحی داخلی

سبک وینتیج (Vintage) در طراحی داخلی

سبک وینتیج (Vintage) در طراحی داخلی

مشاوره با کارشناسان و متخصصین فعال در این زمینه می تواند بهترین نتیجه را به همراه داشته باشد. گروه دکوراسیون داخلی کاط آماده ارائه خدمات از مشاوره، طراحی، تولید تا مرحله نصب و اجرا در زمینه طراحی داخلی در کرمان است.

لینک خارجی

کلمات کلیدی: مقالات دکوراسیون داخلیطراحی داخلی در کرمان – سبک وینتیج (Vintage) در طراحی داخلی – طراحی داخلی کرمان – دکوراسیون داخلی کاط کرمان – شرکت معماری در کرمان – مجموعه معماری کاط کرمان – شرکت طراحی داخلی در کرمان – دکوراسیون داخلی کرمان – هلدینگ ساختمانی کاط – شرکت طراحی دکوراسیون داخلی در کرمان – دفتر معماری در کرمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *