سبک گوتیک در نیمه دوم قرن میلادی ظاهر و تجسمی از درک مردم از قرون وسطی شد. گوتیک به طور کلی یک سبک معماری است که چهره بی نظیر خود را دارد و در طراحی داخلی با سبک های دیگر متفاوت است. سبک گوتیک در طراحی داخلی

همپوشانی به شکل طاق یا در موارد دیگر سقف های عظیم با تیرهای چوبی نقش مهمی در فضای داخلی گوتیک دارد. پنجره ها در ساختمان های عمومی و مسکونی بزرگتر هستند و مانند کلیساها به صورت شیشه ای رنگی می باشند. قاب پنجره ها و لعاب های رنگی خصلت بسیار خاصی به اتاق های داخلی می بخشند. علاوه بر این، اندازه شیشه ها نیز افزایش یافته است.

کف کاشی های سنگی اغلب به شکل تخته شطرنج می باشد، اما گاهی اوقات دارای الگوهای دیگری نیز است. ناگفته نماند که شومینه یکی از عناصر مهم دکوراسیون داخلی در ساختمان های عمومی و مسکونی است. قفسه های ظروف و سایر اقلام را می توان در بالای شومینه، در طرفین و در گوشه ها قرار داد.

کمدهای بزرگ و سنگین، کمد ظروف و قفسه ها مخصوصا در اتاق خواب ها وجود دارند. انواع کنده کاری های ظریف چوب برای مبلمان در سبک گوتیک قابل مشاهده است.

استفاده از پرده در دکوراسیون داخلی گوتیک بسیار ارزشمند است. برخی از فضاهای داخلی در این سبک بر اساس هماهنگی با پرده ها طراحی و  اجرا می شوند.

ظروف آشپزخانه مانند قابلمه، سینی، لیوان و غیره نقش مهمی در فضای داخلی گوتیک دارند. به همین دلیل، آنها بر روی میزها و قفسه ها چیده می شوند.

سبک گوتیک در طراحی داخلی

سبک گوتیک در طراحی داخلی

سبک گوتیک در طراحی داخلی

مشاوره با کارشناسان و متخصصین فعال در این زمینه می تواند بهترین نتیجه را به همراه داشته باشد. گروه دکوراسیون داخلی کاط آماده ارائه خدمات از مشاوره، طراحی، تولید تا مرحله نصب و اجرا در زمینه طراحی داخلی در کرمان است.

لینک خارجی

کلمات کلیدی: مقالات دکوراسیون داخلیطراحی داخلی در کرمان – سبک گوتیک در طراحی داخلی – سبک مجلل در طراحی داخلی – طراحی داخلی کرمان – دکوراسیون داخلی کاط کرمان – شرکت معماری در کرمان – مجموعه معماری کاط کرمان – شرکت طراحی داخلی در کرمان – دکوراسیون داخلی کرمان – هلدینگ ساختمانی کاط – شرکت طراحی دکوراسیون داخلی در کرمان – دفتر معماری در کرمان – مشاوره طراحی داخلی در کرمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *