هایتک یک سبک طراحی معماری است که در دوره مدرنیسم و در دهه ۱۹۷۰ ظهور کرد و در دهه ۱۹۸۰ به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفت. اکثرا افراد انگلیسی، نظریه پردازان اصلی سبک هایتک هستند. این سبک نشات گرفته از طراحی اماکن صنعتی است، جایی که همه عناصر کاربردی هستند. سبک هایتک در طراحی داخلی

گره های ساختمانی، انواع اتصالات و پرچ‌ ها و انبوه قطعات شیشه‌ ای و فلزی به عناصر دکور این فضای داخلی تبدیل شده اند. لوله ها، شیرها، کانال های هوا، آسانسورها، تیرها و کابل ها به صراحت برای نمایش استفاده می شوند. از فلز، شیشه، پلاستیک، سنگ های طبیعی و مصنوعی به عنوان مصالح تکمیلی استفاده می شود.

می توانید از رنگ و کاغذ دیواری برای تکمیل دیوار استفاده کنید. دیوارها باید صاف و روشن باشند. تیرها، لوله‌ ها، ستون‌ ها، دریچه‌ ها و هر جزئیات مهندسی دیگر می‌ توانند عناصر جالبی از فضای داخلی باشند.

سنگ های طبیعی، کاشی و سرامیک و فرش مناسب ترین موارد برای پوشش کف هستند. تمام پارتیشن ها و درهای اتاق ها باید شیشه ای باشند.

استفاده از پرده برای سبک هایتک مورد استقبال قرار نمی گیرد. اگر نیاز به جداسازی فضای داخلی از دنیای بیرون وجود دارد، بهتر است از پرده های ژاپنی یا پرده هایی از پارچه های تک رنگ استفاده کنید.

رنگ‌ های اصلی مورد استفاده برای سبک هایتک، سفید، سیاه و خاکستری هستند. علاوه بر این، رنگ های زرد، قرمز، آبی و سبز نیز می توانند در فضای داخلی استفاده شوند. ترجیحا از پارچه های نایلونی و سایر پارچه های مصنوعی در دکوراسیون سبک هایتک استفاده می شود.

کاربردی بودن از ویژگی های مبلمان در سبک هایتک می باشد. مبلمان باید محدود باشد. همچنین مبلمان باید از فلز براق، شیشه و پلاستیک ساخته شود.

لامپ های روشنایی با اشکال ساده باید از فلز و شیشه شفاف، رنگی یا شیری ساخته شوند. علاوه بر این، می تواند سایه هایی از رنگ های سبز یا آبی داشته باشد. هایتک یک سبک طراحی منطقی و دقیق است، بنابراین نباید هیچ چیز اضافی در فضای داخلی این سبک وجود داشته باشد.

نور مصنوعی مهمترین عنصر در این سبک داخلی است. بنابراین، تمام راه های ممکن برای روشنایی اولیه و اضافی باید بسیار با دقت در نظر گرفته شود. در عین حال، لامپ ها باید شکل هندسی صحیحی داشته باشند. به جای لوستر مرکزی، از چراغ های رشته ای، نورافکن و پنل های روشن استفاده کنید. همچنین لامپ های کف و سقف با طراحی مینیمالیستی با منابع نور LED، خانه ای با آسایش را فراهم می کند.

سبک هایتک در طراحی داخلی

سبک هایتک در طراحی داخلی

سبک هایتک در طراحی داخلی

مشاوره با کارشناسان و متخصصین فعال در این زمینه می تواند بهترین نتیجه را به همراه داشته باشد. گروه دکوراسیون داخلی کاط آماده ارائه خدمات از مشاوره، طراحی، تولید تا مرحله نصب و اجرا در زمینه طراحی داخلی در کرمان است.

لینک خارجی

کلمات کلیدی: مقالات دکوراسیون داخلیطراحی داخلی در کرمان – سبک هایتک در طراحی داخلی – سبک مجلل در طراحی داخلی – طراحی داخلی کرمان – دکوراسیون داخلی کاط کرمان – شرکت معماری در کرمان – مجموعه معماری کاط کرمان – شرکت طراحی داخلی در کرمان – دکوراسیون داخلی کرمان – هلدینگ ساختمانی کاط – شرکت طراحی دکوراسیون داخلی در کرمان – دفتر معماری در کرمان – مشاوره طراحی داخلی در کرمان – شرکت ساختمانی در کرمان – طراحی داخلی لوکس – طراحی داخلی شیک – طراحی داخلی عامه پسند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *