همه ما یک سقف بالای سر خود داریم، اما چه تعداد از ما در واقع از آن سقف برای چیزی به غیر از سرپناه استفاده می کنیم؟ خوشبختانه نسل جدیدی از سازندگان، معماران منظره و صاحبان املاک در حال کشف مزایای بسیاری از باغ های پشت بام و همچنین سایر ویژگی های یک روف گاردن هستند.

روف گاردن و مزایای استفاده از آن - روف گاردن کرمان

روف گاردن و ذخیره انرژی

برای درک بهتر فواید انرژی یک روف گاردن، درک مفهوم نقاط گرمای شهری، افزایش دما که تقریباً در تمام مناطق شهری یافت می شود، بسیار مهم است. پرتوهای خورشیدی بتن، آسفالت و سایر مواد ساخته شده توسط انسان را خیلی سریعتر و بیشتر از درختان، گیاهان و فضای سبز گرم می کنند. نتیجه ایجاد منطقه ای بزرگ از هوای گرم و در تمام سال و در محیط های شهری اطراف آن می شود.

در حالی که این امر به گرم نگه داشتن شهرها در زمستان کمک می کند، نقاط گرمای شهری باعث می شود که تابستان ها شهرها گرم شود و این بدان معنی است که سیستم های تهویه هوا و سایر تجهیزات خنک کننده باید سخت تر و طولانی تر کار کنند. در نتیجه افزایش تقاضای انرژی، فشار واقعی شبکه های برقی ایجاد می شود و می توانند افزایش استفاده از انرژی را در تابستان و از طریق پشت بام ها به همراه داشته باشند.

اما یک روف گاردن می تواند دمای پشت بام ها را تا حد قابل توجهی خنک نگاه دارد و در نتیجه در مصرف انرژی صرفه جویی داشته باشد.

مزایای معماری روف گاردن

علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی، باغ های پشت بام (روف گاردن ها) تأثیر مفیدی بر خود سقف ها دارند. بیشتر سقف ها، در معرض آفتاب، باد، برف و باران قرار دارند و تغییرات بسیار زیادی در دما دارند. این درجه حرارت های شدید باعث می شود که غشای سقف در هوای سردتر کوچک شود و در هوای گرم گسترش یابد.

این همه کوچک شدن و تورم باعث افزایش تلفات در پشت بام می شود و طول عمر آن را کوتاه می کند، اما روف گاردن ها می توانند در این زمینه کمک کنند. با استفاده از روف گاردن می توان ۲۰ تا ۶۰ سال به عمر بام فعلی افزود.

روف گاردن و بارندگی های شدید

یکی دیگر از مزیت های مهم روف گاردن، توانایی آن در مدیریت بارندگی، تمیز کردن آن و در عین حال کم کردن مقدار آن است، بنابراین بار سیستم های فاضلاب محلی طوفان را کاهش می دهد.

طرفداران روف گاردن ها و باغ های پشت بام ادعا می کنند که بارندگی در سقف لخت حاوی بسیاری از آلاینده ها مانند ترکیبات آلی فرار مبتنی بر نفت (VOC) است. اما هنگامی که میزان بارندگی توسط یک پوشش درختان و گیاهان ضبط می شود و سپس از طریق خاک گیاهان فیلتر می شود، حاوی آلاینده های مضر کمتری است.

لذت باغبانی در شهر با روف گاردن

علاوه بر فواید زیست محیطی و مالی باغ های پشت بام و روف گاردن ها، یک مزیت دیگر نیز وجود دارد که کمیت آن دشوارتر است: لذت باغبانی. به خصوص در مناطق شهری; جایی که زمین های کشاورزی بسیار نادر است و اگر هم وجود نداشته باشد ایجاد یک روف گاردن، باغ کوچکی از میوه و سبزیجات تازه و همچنین فضاهای آرام و سبز برای استراحت و تفریح ​​را در خود جای خواهد داد.

مشاوره با کارشناسان و متخصصین فعال در این زمینه می تواند بهترین نتیجه را به همراه داشته باشد. گروه طراحی دکوراسیون داخلی کاط آماده ارائه خدمات از مشاوره، طراحی، تولید تا مرحله نصب و اجرا در زمینه انواع روف گاردن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *