نحوه چیدمان کابینت آشپزخانه

نحوه چیدمان کابینت آشپزخانه

مقدار و تنوع وسایلی که باید در کابینت های آشپزخانه نگهداری شوند، بسیار گیج کننده است. تعداد زیاد اقلام مختلف، چیدمان وسایل در کابینت ها را از هر فضای دیگری در آشپزخانه شما دشوارتر می کند. به همین دلیل پایبندی به یک استراتژی ساده، یعنی دسته بندی موارد مشابه با هم، امری حیاتی است. نحوه چیدمان کابینت آشپزخانه

چرا باید کابینت آشپزخانه خود را مرتب کنید؟

این کار باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود زیرا باعث می شود تا شما دیگر نسخه های تکراری از وسایل را خریداری نکنید. با مرتب سازی کابینت ها شما می دانید که چه چیزی را دارید و چه چیزی را در آشپزخانه خود ندارید.

این باعث صرفه جویی در وقت شما نیز خواهد شد زیرا شما می دانید که هر کدام از وسایل در کجا قرار دارند. کابینت های آشپزخانه مرتب شده، برنامه ریزی برای خرید مواد غذایی را آسان می کنند.

وقتی می دانید چه دارید، برنامه ریزی وعده های غذایی و خرید مواد اولیه بسیار راحت تر است. شما ایده خوبی خواهید داشت که چه مواردی را بیشتر استفاده می کنید و آن ها را در لیست خرید خود قرار می دهید.

این کار آشپزی را نیز بسیار راحت تر خواهد کرد. قرار دادن ابزارهای مناسب در فضای مربوط به خود، به معنای اتلاف وقت کمتر برای دویدن در آشپزخانه مثلا برای یافتن درب قابلمه به اندازه مناسب آن است.

نحوه چیدمان کابینت آشپزخانه

وسایل را در جایی که از آنها استفاده می کنید قرار دهید

اگر در هنگام آشپزی همیشه در مقابل اجاق گاز می ایستید، وسایل مربوط به آشپزی از جمله ظروف و ادویه های خود را دور از دسترس خود در کابینت های آن طرف آشپزخانه قرار ندهید. اگر می خواهید بچه های کوچک شما به تنقلات یا ظروف مخصوص خود دسترسی داشته باشند، آن ها را در کابینت هایی قرار دهید که دستشان برسد.

نحوه چیدمان کابینت آشپزخانه

مواد غذایی را از وسایل آشپزی و ظروف جدا کنید

با دسته بندی موارد، فضای ذخیره سازی را به حداکثر برسانید. در جداسازی، می توانید اقلام را به دسته هایی تقسیم کنید که استفاده از آشپزخانه را برای شما آسان می کنند.

به عنوان مثال، تمام وسایل خوراکی خود را به دو کابینت در سمت چپ خود منتقل کنید. سپس می توانید تصمیم بگیرید که یکی از این موارد برای قوطی ها و دیگری برای انواع دیگر بسته بندی ها باشد.

جزئیات به شما بستگی دارد، اما هدف این است که به چیزی فکر کنید و بدانید دقیقاً از کجا می توانید آن را پیدا کنید. به همین ترتیب، یک قسمت از کابینت را برای بشقاب ها، یکی را برای کاسه ها و دیگری را برای لیوان ها اختصاص دهید.

نحوه چیدمان کابینت آشپزخانه

برخی از موارد را در جاهای دیگر نگهداری کنید

اگر کابینت های شما کوچک هستند، تعداد آنها کم است یا دسترسی به آنها دشوار است، هیچ دلیلی ندارد که همه چیز را در آن ها قرار دهید. برخی از موارد بهتر است روی پیشخوان آشپزخانه یا مکان دیگری قرار بگیرند.

تمیز کردن کابینت آشپزخانه

برنامه ریزی کنید که بسته به نوع آشپزی ای که انجام می دهید، سالانه یک یا دو بار کابینت خود را بررسی کرده و یک تمیزکاری اساسی انجام دهید.

مشاوره با کارشناسان و متخصصین فعال در این زمینه می تواند بهترین نتیجه را به همراه داشته باشد. گروه دکوراسیون داخلی کاط آماده ارائه خدمات از مشاوره، طراحی، تولید تا مرحله نصب و اجرا در زمینه طراحی داخلی در کرمان است.

لینک خارجی

کلمات کلیدی: مقالات دکوراسیون داخلینحوه چیدمان کابینت آشپزخانه طراحی داخلی در کرمان – طراحی داخلی کرمان – دکوراسیون داخلی کاط کرمان – شرکت معماری در کرمان – مجموعه معماری کاط کرمان – شرکت طراحی داخلی در کرمان – دکوراسیون داخلی کرمان – کابینت کرمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *