فرهنگ ژاپنی غرق در ادای احترام به سنت های باستان، القای مینیمالیسم و زندگی هماهنگ با طبیعت است. همچنین فضای باز و نور طبیعی زیادی را در این سبک خواهید دید. معماری و طراحی داخلی ژاپنی ساختن را ترجیح می دهد، به عنوان مثال طراحی مبلمان نفیس و ساخت آن با استفاده از مواد طبیعی. سبک ژاپنی در طراحی داخلی

مولفه های طراحی داخلی ژاپنی

معماران ژاپنی از پنجره های بزرگ یا Shoji برای وارد کردن تعداد زیادی نور طبیعی به یک خانه ژاپنی استفاده می کنند. طراحی داخلی ژاپنی استفاده از گیاهان سنتی مانند درختان بونسای را در داخل خانه القا می کند. این نوعی آوردن دنیای طبیعی به خانه است.

یک خانوار ژاپنی از حصیرهای کاهی دستبافت به نام حصیرهای تاتامی استفاده می کند. از این حصیرها برای کف سازی یک خانه ژاپنی استفاده می شود.

از آنجا که در خانه های سنتی گام برداشتن با کفش مجاز نیست و در فصل زمستان فضای کف سرد می شود، از حصیرهای تاتامی برای گرم نگه داشتن این فضاها استفاده می شود. همچنین در فصل گرم و مرطوب تابستان، این حصیرها کف را خنک و قابل تحمل می کنند.

فضای داخلی ژاپنی از طراحی مبلمان با ارتفاع کم نیز بهره می برد و این به دلیل فرهنگ ژاپنی برای حفظ وضعیت بدنی در هنگام نشستن روی بالشتک ها یا حصیرهای تاتامی بر روی زمین است.

این سبک، از مفهوم مینیمالیسم برای تمیز و مرتب نگه داشتن خانه ها استفاده می کند. همچنین شما می توانید استفاده از روندهای زیر را در سبک طراحی خود در نظر بگیرید:

۱- از فضای باز استفاده کنید

یک خانه ژاپنی همیشه فضای کافی دارد، حتی اگر خانه کوچک باشد. طراحان داخلی در ژاپن جریان طبیعی را برای همه وسایل و مبلمان اتاق ایجاد می کنند. همه چیز یک هدف و یک مکان عالی دارد. مبلمان در یک یا دو طرف اتاق قرار دارند، در حالی که بقیه فضای زندگی، باز و بدون سر و صداست.

با چیدمان وسایل در امتداد ۲ تا ۳ دیوار اتاق، این سبک طراحی خارق العاده را در ایده های طراحی داخلی خود بگنجانید. در انتخاب قطعات مبلمان که روی زمین قرار دارند از سبک مینیمالیسم استفاده کنید. برای نگهداری وسایل ضروری از یک میز یا کشو که برای تمیز نگه داشتن اتاق بسیار مناسب هستند، استفاده کنید.

سبک ژاپنی در طراحی داخلی

۲- عناصر طبیعی را در سبک طراحی خود معرفی کنید

ژاپنی ها در ترکیب مواد و عناصر طبیعی با مدرنیسم بسیار عالی هستند. از پنجره های بزرگ و درهای شیشه ای استفاده کنید تا نور طبیعی زیادی را در ایده های طراحی خود داشته باشید. حالا چند کاغذ دیواری، فرش و مبلمان ساخته شده از چوب طبیعی را اضافه کنید.

شما می توانید گیاهان مختلفی مانند درختان بونسای، سرخس ها و غیره را اضافه کنید. همچنین می توانید از گل آرایی به سبک ژاپنی که به هنر ایکابانا نیز معروف است، استفاده کنید. با رنگ های طبیعی بژ، قهوه ای و سایه های آبی و سبز بازی کنید تا حس طبیعت را القا کنید.

تا جایی که می توانید از فضای سبز در داخل خانه استفاده کنید بدون اینکه نقشه فضای باز را به خطر بیندازید. وجود گیاهان در خانه باعث ایجاد آرامش در صاحبان خانه می شود.

سبک ژاپنی در طراحی داخلی

۳- از الگوی طراحی مینیمالیستی با رنگ های سفید استفاده کنید

سبک ژاپنی به بهترین وجه در سایه های سفید منعکس می شود. این به معنای واقعی کلمه مینیمالیسم را منتقل می کند. رنگ سفید و سایه های آن را در طراحی کابینت، کمد، درهای لولایی و دیوارها بگنجانید. همچنین می توانید از طریق پنجره های شیشه ای مقداری نور طبیعی را وارد کنید. استفاده از رنگ سفید باعث می شود تا فضای داخلی بزرگتر به نظر برسد. همچنین به آرامش ذهن کمک می کند.

سبک ژاپنی در طراحی داخلی

۴- از درها، صفحه ها و جداکننده های کشویی استفاده کنید

ژاپنی ها از درها و پنجره های کشویی برای صرفه جویی در فضای با ارزش، در خانه مینیمالیستی خود استفاده می کنند. با گذشت زمان، این سنت به استفاده از درهای شیشه ای کشویی تبدیل شده است. این سیستم همچنین در پنجره ها برای صرفه جویی در فضا استفاده می شود در حالی که سبک طراحی مدرنی به خانه ژاپنی می بخشد.

شما می توانید این پنل های کشویی را در ایده های طراحی خود بگنجانید. از طرح های مدرن پنجره با صفحه های شیشه ای و صفحه نمایش بامبو استفاده کنید. همچنین می توانید از درهای شیشه ای کشویی بزرگ در فضای داخلی خانه، مانند بالکن، حیاط خانه و … استفاده کنید.

۵- استفاده از چوب و نی

از آنجا که معماری و طراحی داخلی ژاپن عمدتا معطوف به دنیای طبیعی اشیاست، از مواد طبیعی در فضای زندگی استفاده کنید. از حصیرهای تاتامی، درها و پنجره ها به سبک شوجی، جداکننده های چوبی اتاق و پرده های ساخته شده از کاه و بامبو استفاده کنید.

مبلمان ساخته شده از چوب طبیعی کاملا با طراحی داخلی و مدرن مطابقت دارد. آنها باعث می شوند اتاق طبیعی تر و ظریف تر به نظر برسد.

مشاوره با کارشناسان و متخصصین فعال در این زمینه می تواند بهترین نتیجه را به همراه داشته باشد. گروه دکوراسیون داخلی کاط آماده ارائه خدمات از مشاوره، طراحی، تولید تا مرحله نصب و اجرا در زمینه طراحی داخلی در کرمان است.

لینک خارجی

کلمات کلیدی: مقالات دکوراسیون داخلیسبک ژاپنی در طراحی داخلی – طراحی داخلی در کرمان – طراحی داخلی کرمان – دکوراسیون داخلی کاط کرمان – شرکت معماری در کرمان – مجموعه معماری کاط کرمان – شرکت طراحی داخلی در کرمان – دکوراسیون داخلی کرمان – هلدینگ ساختمانی کاط – شرکت طراحی دکوراسیون داخلی در کرمان – دفتر معماری در کرمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *