اصول طراحی داخلی که باید بدانید

اصول طراحی داخلی که باید بدانید

در پایان این مقاله شما قادر خواهید بود اصول طراحی داخلی را که توسط هر طراح داخلی برای ایجاد یک طراحی عالی استفاده می شود، بشناسید و از آنها استفاده کنید و کسی چه می داند شاید شما نیز مقداری پول پس انداز کنید، یا یک حرفه جدید را شروع کنید! حالا بیایید شروع کنیم و ببینیم طراحی داخلی چیست؟

اصول طراحی داخلی که باید بدانید

طراحی داخلی

طراحی داخلی فرایند شکل دادن به تجربه فضای داخلی، از طریق دستکاری حجم فضایی و همچنین تصفیه سطح است. با دکوراسیون داخلی اشتباه گرفته نمی شود، طراحی داخلی علاوه بر دکوراسیون سنتی، جنبه های روانشناسی محیط، معماری و طراحی محصول را نیز در نظر می گیرد.

طراح داخلی چه کسی است؟

یک طراح داخلی شخصی است که در زمینه طراحی داخلی حرفه ای است یا شخصی که به عنوان بخشی از کار خود طراحی داخلی می کند، حرفه ای محسوب می شود. طراحی داخلی یک شیوه خلاقانه است که اطلاعات برنامه ای را تجزیه و تحلیل می کند، یک جهت مفهومی را تعیین می کند، جهت طراحی را تصحیح می کند و اسناد ارتباطی و ساختاری را تولید می کند.

حالا که شما یک ایده در مورد طراحی داخلی دارید، می توانیم به جلو حرکت کنیم و چیزی را که واقعاً مفید است، بیاموزیم، اصول طراحی داخلی. شروع کنیم!

هنگام انجام طراحی داخلی لازم است که خانه را به عنوان یک کلیت فرض کنید. مجموعه ای از فضاها که توسط سالن ها و راه پله ها به هم وصل شده اند. بنابراین مناسب است که یک سبک و مضمون مشترک در سراسر اجرا شود.

این بدان معنا نیست که همه عناصر طراحی داخلی باید یکسان باشند بلکه باید با هم کار کنند و یکدیگر را تقویت کنند تا کل ترکیب را تقویت کند. راهی برای خلق این موضوع یا داستانی با استفاده از رنگ مورد توجه است. به طور کلی طرح های رنگی یک روش عالی برای متحد کردن مجموعه فضاهاست. به عنوان مثال، ممکن است سه یا چهار رنگ انتخاب کنید و از آنها در سایه های مختلف استفاده کنید.

در یک جمله کوتاه برای کسانی که فقط تعادل این مقاله را در نظر می گیرند، می توان توزیع مساوی وزن بینایی در یک اتاق را توصیف کرد. سه سبک تعادل وجود دارد: متقارن، نامتقارن و شعاعی.

تعادل متقارن معمولاً در فضای داخلی سنتی مشاهده می شود. تعادل متقارن با همان اجسام تکرار شده در همان موقعیت ها در هر دو طرف یک محور عمودی مشخص می شود، به عنوان مثال ممکن است اتاقهای قدیمی را به یاد داشته باشید که در هر طرف اتاق یک آینه دقیقی از طرف دیگر باشد. این تقارن همچنین فرم انسان را نشان می دهد، بنابراین ما در یک محیط متعادل کاملاً راحت هستیم.

تعادل نامتقارن در طراحی در این روزها مناسب تر است. تعادل با برخی اشیاء متفاوت که وزن بینایی برابر با جذابیت چشم دارند، حاصل می شود. تعادل نامتقارن گاه به گاه بیشتر و کمتر احساس می شود، اما رسیدن به آن دشوارتر است. عدم تقارن حاکی از حرکت است و به فضای داخلی سرزنده تری منتهی می شود.

تقارن شعاعی وقتی است که تمام عناصر یک طرح در اطراف یک نقطه مرکزی قرار بگیرند. یک پله مارپیچ نیز نمونه ای عالی از تعادل شعاعی است. اگرچه غالباً در فضای داخلی کار نمی شود، اما در صورت استفاده مناسب می تواند نقطه تقابل جالبی را ارائه دهد.

بزرگترین دشمن در طراحی داخلی، کسالت است. یک اتاق با طراحی زیبا، بسته به اندازه آن، یک یا چند نقطه کانونی همیشه دارد. یک نکته کانونی برای جلب توجه باید حائز اهمیت باشد تا بیننده را ترغیب به نگاه بیشتر کند.

بنابراین یک نقطه کانونی باید دارای یک تأثیر ماندگار باشد اما باید جزء لاینفک دکوراسیون باشد که از طریق مقیاس، سبک، رنگ یا موضوع در ارتباط است. شومینه یا تلویزیون مسطح اولین نمونه ای است که بیشتر افراد وقتی در مورد یک نقطه کانونی اتاق صحبت می کنیم به آن فکر می کنند.

اگر به عنوان مثال یک کانون طبیعی در فضای خود ندارید، مانند شومینه، می توانید با برجسته کردن یک قطعه خاص از مبلمان، کارهای هنری، یا با ساده کردن یک رنگ متضاد در یک منطقه، یکی را ایجاد کنید. سعی کنید تعادل را حفظ کنید، به طوری که کانون توجه همه را به خود جلب نکند.

اگر در مورد موسیقی صحبت می کردیم، ریتم ها ضربان نبض موسیقی را توصیف می کرد. در طراحی داخلی، ریتم همه چیز در مورد تکرار الگوی بصری است. ریتم به عنوان تداوم، یا حرکت سازمان یافته تعریف می شود.

برای دستیابی به این مضامین در یک طرح، باید در مورد تکرار و تضاد فکر کنید. با استفاده از این مکانیسم ها حس حرکت به فضای شما منتقل می شود و چشم را از یک عنصر طراحی به قسمت دیگر هدایت می کند.

تکرار استفاده از همان عنصر بیش از یک بار در کل یک فضا است. می توانید یک الگو، رنگ، بافت، خط یا هر عنصر دیگر و یا حتی بیش از یک عنصر را تکرار کنید.

تضاد کاملاً ساده است. قرار دادن دو عنصر در تقابل با یکدیگر، مانند بالش های سیاه و سفید روی مبل، از ویژگی های بارز اصول طراحی داخلی است.

مشاوره با کارشناسان و متخصصین فعال در این زمینه می تواند بهترین نتیجه را به همراه داشته باشد. گروه طراحی دکوراسیون داخلی کاط آماده ارائه خدمات از مشاوره، طراحی، تولید تا مرحله نصب و اجرا در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی است. ۷ نکته برتر در مورد طراحی داخلی برای آشپزخانه رویایی

لینک خارجی

کلمات کلیدی: مقالات دکوراسیون داخلیاصول طراحی داخلی که باید بدانیدطراحی داخلی کاط در استان کرمانطراحی داخلی کرماندکوراسیون داخلی کرمانشرکت طراحی داخلی در کرماندفتر معماری کرمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *