طراحی داخلی دفتر تجاری

طراحی داخلی دفتر تجاری

دفاتر تجاری محل کسب و کار هر یک از شرکت های امروزی است. مطمئنا اولین چیز برای یک کسب و کار خوب، داشتن یک دفتر کاری مناسب و شیک و مرتب است. سبک طراحی داخلی فضای کاری شما بیان گر نوع کار شما می باشد. مثلا طراحی داخلی یک دفتر کاری ای که آژانس هواپیمایی می باشد با یک فضای هنری ای که در آن مثلا تابلو های نقاشی به فروش می رود و یا یک فضای بانکی است تفاوت بسیار دارد.

برای بخش کارمندان یک دفتر اداری معمولا از پارتیشن بندی ها استفاده می کنند. پارتیشن بندی این امکان را به شما می دهد که محیط کار خود را تقسیم بندی کرده و استفاده ی بهینه ای از آن ببرید.

برای پارتیشن بندی بهتر است از رنگ هایی استفاده کنید که دارای روحیه ای شاد هستند و اصطلاحا انرژی مثبت به افراد تلقین می کنند.

در مرحله ی بعد سعی کنید میزهای اداری خود را با پارتیشن بندی های خود از لحاظ رنگی و طرحی هماهنگ کنید. این کار به زیبایی محیط کمک بسزایی می کند.

حال کمی درباره ی نور پردازی بگوییم. نورپردازی مناسب باعث می شود که مثلا اگر کارکنان شما با مانیتور سر و کار دارند، چشم هایشان زود خسته نشود. نورپردازی در به چشم آمدن محیط شما تاثیر زیادی دارد و همچنین باعث می شود که حال و هوای محیط هم دلگیر نباشد. پس پیشنهاد می شود از مکان هایی استفاده کنید که نورگیر بوده و نور طبیعی داشته باشند. در این صورت در مصرف برق هم صرفه جویی می شود.

سعی کنید دفتر خود را طوری طراحی داخلی کنید که فضای آن حس یک دفتر اداری رسمی را به شما و کارکنان بدهد. برای این کار پیشنهاد می شود که محیط خود را خیلی رنگارنگ طراحی داخلی نکنید و یک تم کلی برای محیط خود در نظر بگیرید.

طراحی داخلی دفتر تجاری

در انتخاب مبلمان محیط کار خود دقت کنید. از مبلمان های رسمی استفاده کنید. زمانی که با ارباب رجوع میخواهید صحبت کنید مطمئنا او را به اتاق خود دعوت می کنید. پس مبلی که ارباب رجوع برای نشستن انتخاب می کند باید هم شیک باشد و هم راحت.

یک فضایی هم برای استراحت کارکنان خود در نظر بگیرید. این کار باعث می شود هم انرژی کارکنان برای کار بیشتر باشد و هم اینکه احساس رضایت آن ها از کار بیشتر شود. هیچ کس دوست ندارد از صبح که به سر کار می رود تا پایان وقت اداری خود یک روند به کار مشغول باشد.

برای کارمندان خود قفسه ی وسایل تهیه کنید. این کار باعث می شود حس بهتری نسبت به کار خود داشته باشند و همچنین پرستیژ کاری شما بالاتر برود.

از گل و گیاه استفاده کنید. گیاهان حس خوبی به محیط پیرامون خود منتقل می کنند. داشتن گل و گیاه هم باعث زیباتر شدن محیط می شود و هم حس خوبی به افراد منتقل می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *