روانشناسی رنگ ها در دکوراسیون داخلی

روانشناسی رنگ ها در دکوراسیون داخلی

رنگ ها از جمله مواردی هستند که می توانند نقش پررنگی را در احساسات افراد ایفا کنند و کسانی که به درستی از آن استفاه می کنند می توانند احساسات خود و اطرافیان را تحت تاثیر قرار دهند. رنگ در دکوراسیون داخلی منزل بسیار اهمیت دارد و به طور مستقیم بر شخصیت افراد تاثیر می گذارد. بنابراین پیش از انتخاب رنگ برای دیوارها یا انتخاب رنگ برای کاغذ دیواری بهتر است احساسات افراد را مورد ارزیابی قرار دهید، جنسیت نیز یکی از عوامل تاثیرگذار بر انتخاب رنگ ها می باشد. اگر دچار کسالت شده اید و احساس افسردگی می کنید بهتر است از کاغذ دیواری رنگی که انرژی مثبت به شما القا کند استفاده کنید. روانشناسی رنگ ها در دکوراسیون داخلی

کاربرد رنگ ها در دکوراسیون داخلی

رنگ های مختلف هر یک مفهوم خاصی را دارند و در افراد احساس های مختلفی را ایجاد می کنند، کاربرد برخی از رنگ ها در زیر آمده است:

نارنجی: این رنگ تداعی کننده حرارت و اعتماد و اطمینان است. رنگ نارنجی محرک بوده و بهتر است از آن برای دیوارهای اتاق خواب استفاده نشود و بیشتر برای اتاق نشیمن و پذیرایی مناسب است. ماهیت این رنگ به گونه ای است که فضا را کوچک تر از آنچه که هست نشان می دهد، بنابراین بهتر است برای اتاق های کوچک مورد استفاده قرار نگیرد.

قرمز: در طیف رنگ های گرم است و ماجراجویی و انرژی را به ببینندگان منتقل می کند، این رنگ در دکوراسیون داخلی رستوران ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. چرا که رنگ قرمز اشتها را تحریک کرده و زیاد ماندن در یک محیط را غیرممکن می کند، برای داشتن فضایی دنج و آرام از این رنگ اجتناب کنید.

روانشناسی رنگ ها در دکوراسیون داخلی

سبز: رنگ سبز بیشتر یادآوری کننده طبیعت است و امیدواری را به افراد انتقال می دهد، این رنگ برای استفاده در اتاق خواب بسیار مناسب است ولی باید توجه داشت که به صورت ترکیبی با رنگ های دیگر استفاده کرد و برای ایجاد انرژی می توان از رنگ قرمز و نارنجی در کنار رنگ سبز استفاده کرد.

آبی: این رنگ در طیف رنگ های سبز است، تداعی کننده رنگ دریا، آرامش و قدرت است. این رنگ برای دیوارهای حمام بسیار مناسب است و بهتر است با رنگ های گرم ترکیب شده و از آن استفاده کرد. رنگ زرد مکمل بسیار خوبی برای این رنگ می باشد.

صورتی: بسیاری از دخترها طرفدار این رنگ هستند. صورتی رنگ عشق است، البته رنگ صورتی پررنگ نشان دهنده علاقه و اشتیاق است.

زرد: این رنگ گرمی و انرژی را القا می کند، برای اتاق خواب مناسب نیست و بهتر است برای آشپزخانه و پذیرایی و کوسن های روی مبل از رنگ زرد استفاده کرد.

سیاه: این نوع ترکیب رنگ به تنهایی برای دکوراسیون داخلی و رنگ کاغذ دیواری مناسب نیست، درصد کمی از رنگ مشکی در ترکیب با رنگ های دیگر می تواند وقار را به همراه بیاورد، اما استفاده بیش از حد اعتدال باعث غم و غصه می شود.

قهوه ای: این رنگ، رنگ چوب بوده و وقار و کلاس بسیار بالایی دارد، بیشترین کاربرد آن در مبلمان، میز غذا خوری و … است و امنیت و استواری را به همراه دارد. ترکیب قهوه ای با سبز هارمونی بسیار زیبایی را ایجاد می کند.

مشاوره با کارشناسان و متخصصین فعال در این زمینه می تواند بهترین نتیجه را به همراه داشته باشد. گروه طراحی دکوراسیون داخلی کاط آماده ارائه خدمات از مشاوره، طراحی، تولید تا مرحله نصب و اجرا در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی است.

لینک خارجی

کلمات کلیدی: مقالات دکوراسیون داخلیروانشناسی رنگ ها در دکوراسیون داخلیطراحی داخلی کرماندکوراسیون داخلی کرمانشرکت طراحی داخلی کاط کرمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *