خطاهایی که باید در چیدمان اتاق از آن جلوگیری کنید

خطاهایی که باید در چیدمان اتاق از آن جلوگیری کنید

به قول چارلز ایمز، “طراحی داخلی، طرحی است برای تنظیم عناصر به گونه ای که به بهترین شکل ممکن برای دستیابی به یک هدف خاص باشد”. این گفته طراح آمریکایی به خوبی اهمیت تنظیم عناصر مختلف را برای دستیابی به طرح کامل نشان می دهد. خطاهایی که باید در چیدمان اتاق از آن جلوگیری کنید

خطاهایی که باید در چیدمان اتاق از آن جلوگیری کنید

یک چیدمان به خوبی برنامه ریزی شده کلید اصلی یک خانه کامل است. این یک دفتر جدید یا یک اتاق است که در حال بازسازی است، قرار دادن لوازم جانبی باعث ایجاد تفاوت می شود. به خوبی می توان مشاهده کرد که چیدمان فضای داخلی از قدیم اهمیت زیادی داشته است. درست از ورودی اصلی، همه چیز به خوبی قرار گرفته است.

در اینجا چند دستور العمل وجود دارد که می تواند به شما کمک کند از اشتباهات رایج در چیدمان اتاق جلوگیری کنید.

گذرگاه های بدون درهم ریختگی

قرار دادن گلدان های گل، صندلی ها و اشیاء تزئینی در کنار گذرگاه قطعاً موانعی را به وجود می آورد. این یکی دیگر از اشتباه های رایج مردم در افزودن زیبایی به گذرگاه است. برای رفت و آمد آسان حتماً حداقل ۲ تا ۳ فوت فضای خالی بگذارید. این امر از برخورد و ازدحام جلوگیری می کند و باعث می شود منطقه جادار باشد.

حفظ تعادل

استفاده از مبلمان بزرگ و حجیم در یک اتاق جمع و جور می تواند باعث شود که یک اتاق بزرگ به نظر برسد. بسیاری از مردم نیز همه چیز را به سمت دیوار سوق می دهند و فضای بزرگ و مستحکمی را ترجیح می دهند. تعادل را می توان با انتخاب مبلمان مناسب برای اندازه اتاق به دست آورد. همچنین قرار دادن مبلمان و اشیاء دیگر به گونه ای که همه چیز را در اطراف خود متعادل کند، ایده آل است.

طراحی را طبق نیاز انجام دهید

در حین ساخت خانه، گاهی اوقات مردم به ایجاد مناطقی می پردازند که در نهایت بلا استفاده قرار می گیرند. مهم است که چیدمان را به شکلی تقسیم بندی کنید تا از فضای داخلی به صورت بهینه استفاده شود. به عنوان منطقه بازی بچه ها می توان قسمت بزرگی از فضا را در نظر گرفت، در حالی که یک منطقه کوچک می تواند یک گوشه برای مطالعه باشد. تقسیم بندی طرح باید براساس فعالیت ساکنان تنظیم شود.

فضای پا

فرش، جلوه ای دنج به اتاق می بخشد. بهتر است فرش را با توجه به چیدمان اتاق انتخاب کنید. همچنین مهم است که بدانید کجا و چگونه باید قرار بگیرند. فرش باید کاملاً در زیر مبلمان قرار گیرد یا کاملاً از آن جدا باشد. این امر مانع از تعادل ناهموار مبلمان و همچنین چیدمان اتاق می شود.

تأثیر چراغ و اثاثه یا لوازم داخلی

چراغ ها می توانند ظاهر یک چیدمان را ایجاد کرده یا از بین ببرند. با قرار دادن صحیح چراغ های مناسب، یک محیط زیبا ایجاد می شود. به عنوان مثال، داشتن یک چراغ روشنایی در گوشه اتاق نشیمن می تواند بسیار عالی باشد. حتی ممکن است شخصی نور آن را کم کند تا یک فضای عاشقانه کوچک به وجود آید. بازی کردن با انواع مختلف چراغ مانند چراغ های سقفی کوچک و غیره می تواند سبک بی نظیری را به چیدمان اتاق اضافه کند.

مشاوره با کارشناسان و متخصصین فعال در این زمینه می تواند بهترین نتیجه را به همراه داشته باشد. گروه طراحی دکوراسیون داخلی کاط آماده ارائه خدمات از مشاوره، طراحی، تولید تا مرحله نصب و اجرا در زمینه طراحی داخلی است.

لینک خارجی

کلمات کلیدی: مقالات دکوراسیون داخلیخطاهایی که باید در چیدمان اتاق از آن جلوگیری کنید – دکوراسیون داخلی کاط کرمان – شرکت معماری در کرمان – مجموعه معماری کاط کرمان – شرکت مشاوره طراحی داخلی در کرمان – طراحی داخلی کرمان – دکوراسیون داخلی کرمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *