سبک هنر نو یا آرت نوو، محبوب ترین سبک طراحی داخلی در نیمه دوم قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰ بود. آرت نوو، مدرنیسم یا به عبارت دقیق تر، بخشی از آن است. بنابراین، در این سبک توجه اصلی به سبک مدرنیسم معطوف شده است. این سبک تزئینی است که از هنر ژاپنی به عاریت گرفته شده است. سبک آرت نوو (Art Nouveau) در طراحی داخلی

به احتمال زیاد سبک آرت نوو مورد استقبال دوستداران طبیعت قرار خواهد گرفت. این سبک برای فضای داخلی که همه عناصر در آن طبیعی به نظر می رسند و مصنوعی نیستند بسیار مناسب است و در آن طرح هایی مملو از گیاهان بالا رونده و تصاویری از چهره های زن با موهای روان دیده می شود. آرت نوو، زیبایی را تجسم می بخشد.

ایده های طراحی داخلی به سبک آرت نوو

رنگ‌ هایی که در طبیعت وجود دارند و اشکال هندسی که الگوهای طبیعی را تشکیل می‌ دهند در طراحی داخلی آرت نوو غالب هستند. زیگزاگ ها، مثلث ها و بیضی ها می توانند چنین الگوهایی را به تصویر بکشند. همچنین، یک دایره سزاوار توجه ویژه است. “نماد خورشید” را می توان در این سبک بیشتر از سایرین یافت.

آرت نوو جلوه خود را در معماری و خانه شهری پیدا کرده است. در چنین خانه هایی هر جزئیات به روشی مشابه طراحی شده است. یکی از روش های زیبای طراحی ترکیبی از بافت ها و مصالح متضاد چوب و سنگ، کاشی و گچ است. در دکوراسیون مبلمان (خط دکوراتیو) نقوش گلدار تلطیف شده غالب است. برای اثاثه یا لوازم داخلی از ساتن و ابریشم استفاده می شود. بافت زیاد و ظرافت مواد از ویژگی های خاص این سبک است.

کاشی و سرامیک با تزئینات هندسی گل معمولا برای دیوارها و کف استفاده می شود. کاغذ دیواری هایی با نقش (نوار عمودی) و گچ تزئینی، اغلب برای تزئین دیوار استفاده می شوند.

سبک آرت نوو (Art Nouveau) در طراحی داخلی

سبک آرت نوو (Art Nouveau) در طراحی داخلی

سبک آرت نوو (Art Nouveau) در طراحی داخلی

مشاوره با کارشناسان و متخصصین فعال در این زمینه می تواند بهترین نتیجه را به همراه داشته باشد. گروه دکوراسیون داخلی کاط آماده ارائه خدمات از مشاوره، طراحی، تولید تا مرحله نصب و اجرا در زمینه طراحی داخلی در کرمان است.

لینک خارجی

کلمات کلیدی: مقالات دکوراسیون داخلیطراحی داخلی در کرمان – سبک آرت نوو (Art Nouveau) در طراحی داخلی – طراحی داخلی کرمان – دکوراسیون داخلی کاط کرمان – شرکت معماری در کرمان – مجموعه معماری کاط کرمان – شرکت طراحی داخلی در کرمان – دکوراسیون داخلی کرمان – هلدینگ ساختمانی کاط – شرکت طراحی دکوراسیون داخلی در کرمان – دفتر معماری در کرمان – مشاوره طراحی داخلی در کرمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *