آشنایی با انواع مدل‌ های کمد دیواری

آشنایی با انواع مدل‌ های کمد دیواری

استفاده ترکیبی از مدل‌های مختلف کمد دیواری مانند ریلی، کشویی و کلاسیک بنا به نیاز شما می‌تواند لذت داشتن یک کمد دیواری مناسب را چند برابر کند. آشنایی با انواع مدل‌ های کمد دیواری

کمد دیواری ریلی: کمد دیواری ریلی یکی از محبوب‌ترین مدل‌های حال حاضر بازار محسوب می‌شود. درب این نوع کمد در چهارچوب خود کمد جابه‌جا می‌شود و نیاز به فضای خالی در جلو کمد نیست. البته فضای مورد نیاز به درون دیوار منتقل می‌شود و برای دیوارهای با عرض کم و کوچک به سختی می‌توان از این مدل کمد دیواری استفاده کرد. هنگام انتخاب کمد دیواری ریلی توجه به جنس ابزار و یراق بسیار مهم است. در بازار و اغلب به خاطر کم کردن هزینه، از یراق‌ها و ریل‌هایی با تحمل وزن زیر ۴۰ کیلو استفاده می‌شود. این ریل‌ها فشار زیادی برای باز و بسته شدن تحمل می‌کنند و خرابی و نارضایتی بالایی دارند. برای اینکه بتوانید به صورت بهینه از کمد دیواری ریلی استفاده کنید باید از ریل‌های ۸۰ کیلویی یا بالاتر بهره ببرید. به دلیل قدرت و استحکام بالایی که این ریل‌ها دارند، درب کمد به راحتی و با یک فشار کوچک باز و بسته خواهند شد.

آشنایی با انواع مدل‌ های کمد دیواری

کمد دیواری کلاسیک: کمدهای دیواری کلاسیک همان مدل‌هایی هستند که از سابق در حال استفاده و تولید هستند. این کمدها معمولا ارتفاعی به اندازه ارتفاع خانه دارند و یک ضلع کامل دیوار را به یک کمد بلند قامت تبدیل می‌کنند. کاربرد اصلی این کمدها برای آویزان کردن لباس‌ها، نگهداری رخت‌خواب‌ها و یا انبار کردن وسایل با اندازه بزرگ است. مشکل اصلی کمدهای کلاسیک، فضای زیادی است که این کمدها از جلوی خود اشغال می‌کنند. اگر درب کمد ۶۰ سانتیمتر عرض داشته باشد، شما باید تا فاصله ۶۰ سانتیمتری جلوی کمد را خالی بگذارید تا بتوانید درب را به راحتی باز و بسته کنید و همین امر برای خانه‌های با فضای کوچک مشکل‌ساز می‌شود.

آشنایی با انواع مدل‌ های کمد دیواری

کمد دیواری کشویی: کمد دیواری کشویی را کمتر می‌توانید به تنهایی استفاده کنید، مگر آنکه به عنوان کمد دیواری پذیرایی برای کمک به میز تلویزیون این مدل را ترجیح دهید. کمد دیواری کشویی معمولا ابعاد کوچکی دارد و از کنار هم قراردادن چند عدد از آن‌ها در کنار کمدهای کلاسیک یا ریلی برای کمک به تقسیم‌بندی فضا و استفاده بهینه از آن ساخته می‌شوند.

آشنایی با انواع مدل‌ های کمد دیواری

مشاوره با کارشناسان و متخصصین فعال در این زمینه می تواند بهترین نتیجه را به همراه داشته باشد. گروه طراحی دکوراسیون داخلی کاط آماده ارائه خدمات از مشاوره، طراحی، تولید تا مرحله نصب و اجرا در زمینه انواع کمد دیواری است.

لینک خارجی

کلمات کلیدی: مقالات کمد دیوارینصب کمد دیواری در کرمانساخت کمد دیواری در کرمانکمد دیواری ریلیکمد دیواری کشوییکمد دیواری کلاسیکآشنایی با انواع مدل‌ های کمد دیواریطراحی داخلی کرماندکوراسیون داخلی در کرمان – شرکت معماری در کرمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *