کاربرد هندسه در طراحی داخلی

کاربرد هندسه در طراحی داخلی

خانه های دارای فضای داخلی پر از لوازم جانبی کاملاً زیبا و کاملاً مرتب هستند که طراحی پویا را بسیار قابل دستیابی می کنند. هندسه، در برنامه ریزی فضای داخلی نقش اساسی دارد. در حالی که بیشتر ساختمان ها و اتاق ها به صورت مستطیل شکل هستند، عرض و ارتفاع محوطه تصمیم می گیرد که لوازم و ابعاد آنها را تعیین کند. کاربرد هندسه در طراحی داخلی

کاربرد هندسه در طراحی داخلی

اکنون بیایید بررسی کنیم چگونه هندسه در سناریوی طراحی داخلی تأثیر می گذارد. این یک موضوع اساسی در طراحی داخلی است.

منطق شکل و فضا

یک اتاق شکل و فضای خاص خود را دارد. هرچه بخواهد اشغال شود، در حالت ایده آل باید از چنان شکل و اندازه ای برخوردار باشد که به وسایل اجازه دهد داخل اتاق قرار بگیرند. از این رو، لوازم جانبی، با توجه به قرارگیری و ویژگی های مشخصی که دارند، می توانند بر این اساس، شکل و اندازه بگیرند. به عنوان مثال، یک اتاق کوچکتر به طور ایده آل می تواند یک میز گرد در وسط داشته باشد در حالی که یک اتاق بزرگتر می تواند یک میز مستطیل شکل در آن داشته باشد.

الگوها و هنر

الگوهای موجود در اثاثه یا لوازم داخلی دکوراسیون همچنین دارای اشکال هندسی هستند که پاسخ های مختلف روانی را القا می کنند که در صورت به رسمیت شناختن و آموختن بهتر می شوند. الگوهای مخروطی و مثلثی جهت و پیشرفت را نشان می دهند در حالی که الگوهای مستطیل شکل حس پایداری و انطباق را به وجود می آورند. دایره ها و امواج باعث ایجاد لرزه های برازنده و هماهنگ می شوند. عناصر طبیعی یا آلی موجود در یک فضای داخلی، احساس خودجوش بودن را به وجود می آورند و به یک طراحی موضوعی برای اتاق می افزایند.

عنصر تعادل

هرچه هندسه و مقیاس اجرا شده باشد، هدف نهایی ایجاد هماهنگی با فضای داخلی است. هنگامی که اشکال و اندازه های دکور، مبلمان، لوازم جانبی و ساختار اتاق همه به خوبی همگام می شوند، اتاق فضای بهینه به دست می آورد که از نظر بصری جذاب و از نظر عملکردی مناسب و دارای هدف مناسب باشد.

مشاوره با کارشناسان و متخصصین فعال در این زمینه می تواند بهترین نتیجه را به همراه داشته باشد. گروه طراحی دکوراسیون داخلی کاط آماده ارائه خدمات از مشاوره، طراحی، تولید تا مرحله نصب و اجرا در زمینه طراحی داخلی است.

لینک خارجی

کلمات کلیدی: مقالات دکوراسیون داخلیکاربرد هندسه در طراحی داخلی – دکوراسیون داخلی کاط کرمان – شرکت معماری در کرمان – مجموعه معماری کاط کرمان – شرکت مشاوره طراحی داخلی در کرمان – طراحی داخلی کرمان – دکوراسیون داخلی کرمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *