سال‌ های زیادی است که دیگر کسی از صندوقچه یا گنجه به عنوان محلی برای نگهداری لوازم و لباس‌ های خود استفاده نمی‌ کند. ساخت انواع مختلف کمد و کارایی بالای آن‌ ها باعث شد که این لوازم بتوانند جای پای خود را در هر خانه‌ ای محکم کنند. کمد دیواری یکی از انواع مختلف کمدهاست، که با توجه به مدل خود و کوچک‌ تر شدن فضای خانه‌ ها، محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

ویژگی های یک کمد دیواری مناسب

کمد دیواری، که نسبت به کمدهای عادی و سنتی فضای بسیار کمتری را از اتاق‌ های منزل اشغال می‌ کند، در کیفیت خانه شما تاثیر بسیاری دارد. این مدل کمدها مخصوصا برای اتاق‌ هایی با متراژ کم یا برای خانواده‌ هایی که لوازم بسیار زیادی دارند، می‌ توانند یک گزینه نجات بخش باشند. به همین خاطر است که هنگام خرید خانه یا بازسازی منزل، توجه کردن به وجود و کیفیت کمد دیواری می‌ تواند امری بسیار مهم تلقی شود.

در طراحی یا انتخاب مدل کمد دیواری باید گزینه‌ های گوناگونی را در نظر داشته باشید. در ابتدا مشخص کنید که کاربرد این کمد دیواری برای شما چه خواهد بود؟ قصد دارید یک کمد دیواری پذیرایی و تزئینی داشته باشید یا آن را درون اتاق خواب استفاده کنید؟ به دنبال یک کمد دیواری مدرن هستید یا مدل کمد دیواری سنتی را بیشتر می‌پسندید؟

ویژگی های یک کمد دیواری مناسب

کیفیت (جنس): از گذشته برای ساخت کمد دیواری استفاده از فرآورده‌های چوبی رایج بوده است و کماکان نیز این رویه ادامه دارد. در حال حاضر و پس از فراگیری محصولات MDF، کمدهای دیواری هم اغلب با استفاده از این محصول ساخته می‌شوند که کیفیت‌ مختلفی دارند. در کنار این‌ها برای روکش کمد نیز از جنس‌های متفاوتی استفاده می‌شود که با MDF ساده تفاوت‌هایی دارد. قطعا توجه به جنس کمد دیواری و کیفیت ساخت آن می‌تواند خیال شما را برای طولانی مدت راحت کند تا بابت خراب شدن یا تعویض آن نگرانی نداشته باشید.

انواع کمد: انتخاب مدل استفاده شده برای کمد دیواری نقش مهمی در کارایی آن دارد. به طور معمول کمد دیواری‌ها را در مدل‌های ریلی، کشویی و کلاسیک تهیه می‌کنند که در ادامه بیشتر درباره آن‌ها توضیح می‌دهیم. با توجه به نیاز خود از کمد دیواری و فضایی که برای خانه در اختیار دارید، باید مناسب‌ترین گزینه را برای مدل کمد دیواری خود انتخاب کنید. در صورتی که این مورد رعایت نشود ممکن است در مدل کمد دیواری کلاسیک، باز و بسته کردن درهای کمد با سختی انجام شود و فضای زیادی را اشغال کند.

فضای خالی کمد: ممکن است آن مقدار فضایی که در کمد دیواری درون اتاق خواب نیاز دارید را در کمد دیواری پذیرایی نیاز نداشته باشید. به همین دلیل باید از قبل فضای مورد نیاز خود و کاربرد کمد دیواری را بدانید. اینکه عمق و ارتفاع یک کمد دیواری چه مقداری باشد نسبت مستقیمی با فضا و مساحت ساختمان دارد، اما استفاده بهینه از این فضا و تقسیم‌بندی مناسب کمد و جلوگیری از پرت رفتن فضای خالی می‌تواند کمک زیادی به کارا بودن کمد دیواری کند.

دستگیره‌ها: دستگیره‌های یک کمد دیواری با وجود حجم کوچکی که دارند، نقش بزرگی در رضایت شما از آن کمد ایفا می‌کنند. شکل ظاهری دستگیره‌ها، میزان استحکام و جنس بدنه به کار رفته برای ساخت می‌تواند فاکتور مهمی برای نتیجه‌گیری درباره آن‌ها باشد. در صورتی که دستگیره استحکام کافی نداشته باشد یا به درستی نصب نشود می‌تواند به سرعت شروع به شل شدن و نارضایتی شما بکند. علاوه بر این‌ها دستگیره‌ها نقش مهمی در زیبایی کمد دیواری شما دارند و انتخاب مناسب ظاهر آن‌ها و تناسبشان با جنس بدنه کمد دیواری می‌تواند به مرغوبیت و زیبایی کمد کمک مضاعفی بکند.

امنیت کمد: شاید درون کمد دیواری محل مناسبی برای نگهداری اشیاء گرانبها نباشد، اما حفظ لوازم شخصی یا جلوگیری از دسترسی غیرمجاز دیگران به کمد می‌تواند نکته مهمی باشد. معمولا بسیاری از کمد دیواری‌ها را بدون داشتن هیچ‌گونه قفلی می‌سازند. سعی کنید هنگام انتخاب مدل کمد دیواری برای احتیاط بیشتر به داشتن قفل یا امکان اضافه کردن قفل به آن توجه کنید.

امکانات مازاد: ممکن است یک مدل کمد دیواری تنها به عنوان محلی برای نگه‌داری لوازم استفاده شود. اما امکانات مازادی که می‌تواند یک کمد دیواری مدرن به شما تحویل بدهد و استفاده از آن را لذت بخش کند فرای قفسه‌بندی‌ها و فضای خالی است. در یک کمد دیواری مناسب بسته به نوع استفاده می‌توان از سیستم روشنایی داخلی برای دیدن بهتر لوازم درون کمد استفاده کرد. علاوه بر چراغ، وجود یک آینه داخلی هنگام پوشیدن لباس‌ها می‌تواند به شما در انتخاب سریع‌تر لباس‌ها کمک کند.

مشاوره با کارشناسان و متخصصین فعال در این زمینه می تواند بهترین نتیجه را به همراه داشته باشد. گروه طراحی دکوراسیون داخلی کاط آماده ارائه خدمات از مشاوره، طراحی، تولید تا مرحله نصب و اجرا در زمینه انواع کمد دیواری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *