از نقطه نظر زبان شناسی تفاوت قائل شدن بین واژه مدرن و معاصر اندکی دشوار است. برخلاف تصور عموم مدرن و معاصر کاملا متفاوت هستند، زمانی که واژه معاصر استفاده می شود منظور زمان حال است، یعنی آنچه دقیقا در این لحظه اتفاق می افتد. حال در این مقاله به خصوصیات آشپزخانه مدرن و آشپزخانه معاصر می پردازیم.

پس براساس این تعریف طراحی معاصر می شود طراحی همین لحظه ای، الان؛ طراحی که به اکنون و آنچه در حال روی دادن است می پردازد. آشپزخانه های معاصر می توانند مدرن نیز باشند، اما در عین حال می توانند عناصری از دیگر سبک ها را نیز در خود جای دهند.

وقتی که فکر کنید چه مشخصاتی باعث معاصر شدن آشپزخانه می شود، بیش از همه طراحی های جسورانه، استفاده از فناوری و استفاده از مواد جدید نظر را به خود جلب می کند.

ویژگی های آشپزخانه معاصر و مدرن

استفاده از ملزومات با طراحی جسورانه

درست از زمانی که بشر پا بر روی ماه گذاشت، رقابتی در حوزه فناوری شکل گرفت که تاثیرش را در همه جا می توان دید؛ از فضاپیماها گرفته تا لوازم اتومبیل. مهندسان طراح در پی رسیدن به کارایی بهتر، داشتن مواد سبک تر، دوام و ویژگی‌های بیشتر هستند. دیگر دوره اجاق گازهای صورتی دهه پنجاه و یا لوازم سبز و طلایی دهه هفتاد به پایان رسیده است.

امروز دوره استفاده از لوازم براق، باب روز و کارآمد است. در دنیای پر زرق و برق امروزی قهوه‌ ساز مدرن، هودهایی با سرعت جذب هوای بالا و قابلمه‌ هایی با اندازه‌ های متفاوت مورد نیاز است. هر دوره ای به امکانات خود نیاز دارد و در پی گسترش و تغییر زندگی انسان ملزومات پیرامون زندگی او نیز باید تغییر کند.

ملزومات آشپزخانه ها صرفا کارایی بهتری ندارند، بلکه از نظر زیبایی شناسی هم بسیار تغییر کرده اند، به گونه ای که فقط نگاه کردن به آن ها نیز لذت بخش است.

استفاده از مواد و مصالح قدیمی در شکلی جدید در آشپزخانه

همه ما با پیاده روهای بتنی و پنجره های شیشه ای آشنا هستیم، اما راجع به پیشخوان بتنی آشپزخانه که با شیشه تزئین شده ‌است چه نظری داریم؟

هر روز مواد و مصالح جدید و پیشرفته ای در بازار تجهیزات آشپزخانه ارائه می شود. از بتن و شیشه گرفته تا سطوح سخت تری مانند سنگ های کوارتز. همه این مواد نوین در پی رسیدن به شکل و نمایی طبیعی از سنگ هستند تا محل زندگی را به جایی طبیعی تر تبدیل کنند.

فضایی که فارغ از مواد ساختگی از اجزای طبیعت در آن استفاده شده است. امروز رسیدن به این هدف با داشتن حق انتخاب های فراوانی که در بازار وجود دارد دیگر کار چندان مشکلی به نظر نمی رسد.

تنها نکته در اینجاست که بتوان مواد و مصالح قدیمی را در قالبی متفاوت به کار گرفت. پیشخوان های بتنی آشپزخانه از رنگ های معمول خاکستری، بژ و خاکی شروع شد و امروز در مجموعه متنوعی از رنگ های مختلف و شکل و بافت ارائه می شود. این پیشخوان های بتنی نسبت به نمونه های اولیه خود، سبک تر، با دوام تر و شیک تر هستند و حتی بافت آن ها نسبت به نمونه های اولیه بهتر و کارآمدتر شده است.

آنچه در مورد بتن مهم است و به نوعی ویژگی خاص و منحصر به فرد آن به حساب می آید این است که بافت بتن علاوه بر اینکه مدرن و گرم است، حسی از طبیعت را نیز زنده می کند. این پیشخوان ها همان کارآیی و توانایی را که در آشپزخانه یک آشپز حرفه ای و سختگیر دارند که در آشپزخانه یک هنرمند، هر دو به یک اندازه اما به شیوه خودشان از داشتن چنین پیشخوانی لذت می برند.

ملزومات و وسایل به روز آشپزخانه معاصر

از ظروف آلومینیومی گرفته تا ابزارهای پنهانی، کابینت های شیشه دار و نورهای مخفی؛ در طراحی آشپزخانه معاصر از همه ابزار و امکانات موجود برای کارکرد راحت و سریع استفاده می شود. امروزه آشپزخانه ها دارای امکانات فوق العاده زیادی هستند و دیگر افراد نگران انجام کارهای مربوط به پخت و پز نیستند.

کابینت های جدید با قابلیت های متنوع در تمامی کابینت فروشی ها یافت می شوند و شما می توانید براساس سلیقه، توان مالی و تناسبات، آشپزخانه خانه خود از بین هزاران طرح و رنگ را انتخاب کنید.

مشاوره با کارشناسان و متخصصین فعال در این زمینه می تواند بهترین نتیجه را به همراه داشته باشد. گروه طراحی دکوراسیون داخلی کاط آماده ارائه خدمات از مشاوره، طراحی، تولید تا مرحله نصب و اجرا در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *