زندگی در ساختمان‌ های سر به فلک کشیده امروزی، همواره در پرتوهای جانفزای نور خورشید قرار ندارد. امروزه به خصوص نقش این علم در معماری داخلی بسیار مهم و جذاب و تاثیرگذار می باشد. نورپردازی در طراحی داخلی امری بسیار مهم است. با افزایش كارآیی صنعت برق و امكانات تكنولوژیك مربوط به آن و هنر معماری، استفاده از محصولات وابسته به آن نیز رشد چشمگیری داشته است؛ چنانكه باید اذعان داشت روشنایی راه را برای یك تحول در شناخت و طراحی معماری باز كرده است.

این محصولات كه مشتمل بر انواع چراغ‌ها و سیستم‌های روشنایی هستند، ابزار اصلی نورپردازی ها را تشكیل می‌دهند. با تنوع این ابزار، طراحان با مساله‌ای مواجه می‌شوند و آن انتخاب صحیح وسیله نوری و تعیین محل مناسب برای آن است که بسیار مهم می باشد. چنین مشكلی پیچیده‌تر از تامین كمی نور است. اگر چه لامپ‌های عریان قادرند نیازهای كمی نور را به آسانی مرتفع كنند، واضح است كه جنبه‌های دقیق تامین آسایش و نكات ظریف زیبایی‌ شناسی از عهده این وسایل ساده بر نمی‌آید.

در حقیقت گره كار در تهیه و تامین نور نیست بلكه تنظیم منابع نوری برای خلق محیط مناسب بصری مساله اصلی و مهم کار است. در بررسی‌ های انجام شده پیرامون استفاده افراد از نور و چگونگی نورپردازی منازل مسكونی یا بطور کلی محیط خود، اطلاعاتی راه‌ گشا به دست آمده است كه راه را برای راهنمایی تولیدكنندگان، طراحان و نهایتا استفاده كنندگان باز می‌كند یا باعث سوق دادن آنان به سمت استفاده از منابع نوری مطلوب و راهنمایی تولید‌كنندگان، طراحان و نهایتا استفاده كنندگان باز می‌كند.

و یا باعث سوق دادن آنان به سمت استفاده از منابع نوری مطلوب و راهنمایی عموم به استفاده درست از منابع در اختیار می‌شود. مجموعه معماری کاط در جهت بهبود نورپردازی در طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی منزل شما قدم برمی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *