نمای ساختمان چیست؟

نمای ساختمان چیست؟

نمای ساختمان یک قطعه جدایی ناپذیر در طراحی کلی یک ساختمان است و این امکان را برای ایجاد شخصیت در ساختمان فراهم می کند. نماها می توانند در اشکال و اندازه های زیادی به چشم بیایند و واقعاً فرصتی برای معمار است که با به وجود آوردن یک ساختمان استعداد خود را به نمایش بگذارد.

نمای ساختمان

اگرچه یک نما اغلب با ساختمان های قدیمی تر و ساختمان های معتبر همراه است، اما هر ساختمان می تواند یک نمای قابل تشخیص ایجاد کند. بسیاری از بناها و ساختمانهای ذکر شده در مناطق حفاظت شده ممکن است محدودیتی در تغییر نمای آنها داشته باشند. این نشان دهنده اهمیت آنها نه تنها برای ساختمان بلکه برای جوامع محلی و محیط هاست.

ما علاقه مندیم که نشان دهیم چگونه معماری و ساختمان های مدرن می توانند از نماها برای بهبود طراحی ساختمان استفاده کنند. یک طراحی ساده اما در عین حال زیبا می تواند به طور ناگهانی شخصیت یک ساختمان و نحوه درک آن را تغییر دهد. این قدرت طراحی عالی است و این چیزی است که ما در خلق آن خستگی ناپذیر کار می کنیم.

چرا نمای یک ساختمان مهم است؟

نمای ساختمان مهم است زیرا فرصتی برای تأکید بر طراحی است. در بسیاری از ساختمانها طرح های استانداردی مطابق با مقررات ساختاری تنظیم شده اند اما فاقد هر نوع شخصیت هستند. این تأثیرات مخربی بر مکانهایی که ما در آن زندگی می کنیم و ساختمانهایی که فاقد چیز خاصی هستند، می باشد.

علاوه بر زیبایی شناسی، نمای ساختمان نیز نقش مهمی در بهره وری انرژی و همچنین پیوند طراحی بیرونی ساختمان با طراحی داخلی دارد.

نمای ساختمان تأثیر زیادی در جریان هوا و نور در یک ساختمان و همچنین چگونگی کنار آمدن آن با شرایط محیطی خواهد داشت. به عنوان مثال، نما می تواند مانع از ایجاد تونل باد شود یا ساختمان در برابر وزش باد شدیدا آسیب پذیر باشد.

معماری نما

هیچ قاعده یا فرایندی وجود ندارد که شما هنگام طراحی و ساخت یک نما باید از آنها پیروی کنید. این کاملاً به عهده شماست و یک فرصت واقعی برای نشان دادن شخصیت به ساختمان است. نما از ویژگی هایی است که هم خانه ها و هم ساختمان های تجاری می توانند اتخاذ کنند. نمای ساختمان تبدیل به بخشی لاینفک در طراحی شده است.

مشاوره با کارشناسان و متخصصین فعال در این زمینه می تواند بهترین نتیجه را به همراه داشته باشد. گروه طراحی دکوراسیون داخلی کاط آماده ارائه خدمات از مشاوره، طراحی، تولید تا مرحله نصب و اجرا در زمینه طراحی نما است.

لینک خارجی

کلمات کلیدی: مقالات طراحی نماطراحی نما در استان کرمانطراحی نما کرماننما کرمانشرکت طراحی نما در کرماندفتر معماری کرمان – مجری نمای ساختمان کرمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *