طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب مستر (قسمت اول)

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب مستر (قسمت اول)

در خانه فضاهایی برای پاسخگویی به نیازها و فعالیت‌ های مختلف افراد وجود دارد که در این میان، اتاق‌ خواب به عنوان فضایی کاملا شخصی برای استراحت، مطالعه، تکالیف، نگارش و مانند این ها کاربرد دارد و هر  کسی می تواند آن را متناسب با علاقه، شخصیت و نیازهای خود بیاراید. زمانی که به اتاق‌ خواب می‌ پردازیم، فاکتورهایی که فضا را خلق می کنند باید مطابق شخصیت شما تعریف گردند. اصلی ترین کار اتاق‌ خواب تأمین فضایی به عنوان پناهگاهی برای استراحت و آرامش است.

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب مستر (قسمت اول)

اکسسوری در دکوراسیون داخلی اتاق خواب مستر

استفاده از اسباب (اکسسوری) راهی برای افزودن کاراکتر و شخصیت به اتاق‌ خوابتان است. برای اجتناب از ایجاد فضایی درهم‌ ریخته و ناهنجار می توان از فضای دیوارها استفاده کرد؛ برای مثال قلاب‌ هایی برای آویختن تزئینات، قفسه‌ هایی برای لوازم زینتی و کتاب‌ ها و آویختن تصاویر شخصی و آینه‌ ها. همچنین می توانید از آویزهای پشت‌ دری برای آویختن کمربندها و جعبه‌ های جواهرات استفاده کنید. این امکان نیز وجود دارد که در یک مکان از جواهرات بدلی برای تزئین استفاده نمایید تا ویژگی یک سبک (استایل) کاربردی و شخصی را به فضا بیفزایید.

انتخاب رنگ در طراحی داخلی اتاق مستر

معمولا سلیقه و استایل زنانه در مبلمان کردن و آراستن خانه در اغلب منازل حاکم است، همین‌ طور در اتاق‌ خواب اصلی که میان همسران مشترک است چنین سبک و سیاقی وجود دارد. به نظر می رسد رنگ، معمول‌ ترین ابزار نسبت به تزئینات منحصر به‌ فرد یا عناصر تزئینی است. برای این که یک اتاق شخصیت زنانه داشته باشد (برای مثال یراق‌ دوزی، بند و قیطان و توری به‌ طور قطع زنانه هستند و شاید وقتی به رنگ مشکی باشند برای مردان پرجاذبه‌ تر گردد.) استفاده از رنگ‌ های پلاستیک ملایم و صورتی به‌ خصوص در غیاب رنگ‌ های تیره می توانند حس دخترانه‌ تری به فضا اعطا کنند.

اتاق مستر رنگین ما

می دانیم رنگ‌ های ملایم به‌ ویژه آبی، سبز و زرد در اتاق‌ خواب به‌ خوبی کارایی دارند، اما از این که در بخش‌ های مختلف از رنگ‌ های دیگر استفاده کنید تا سلیقه و استایل خودتان را به فضا انتقال دهید، نهراسید. اگر به این نتیجه رسیدید که از زیبایی رنگ‌ های خنثی استفاده نمایید، کف‌ پوش (و سایر ملزومات) چوبی می‌ تواند حس و ظاهر طبیعی به فضا بدهد، به‌ ویژه زمانی که با کرم، آبی و سبز روشن در کنار هم به‌ صورت یک تیم درآیند. نیازی نیست در استفاده از رنگ‌ های روشن مثل صورتی، قرمز و بنفش محتاط عمل کنید، چرا که آن ها برای ایجاد اتمسفری لذت بخش مفید هستند. اگر تُنالیته های روشن تر را برگزیدید، پیشنهاد می شود از آن ها به مقدار کم و یا به‌ عنوان رنگ تأکیدی برای تکمیل دکوراسیون اتاقتان استفاده نمایید.

ترکیب سبک ها در دکوراسیون داخلی اتاق خواب

اگر خانم خانه به سبک و سیاق‌ های ساده و طبیعی مانند روستیک یا تزئینات و دکوراسیون عشایری علاقه‌ مند است؛ برای مثال علاقه دارد که کلکسیونی از ابزارآلات قدیمی را به نمایش بگذارد آن ها را به صورتی مینیمال و ساده با گرافیک جذاب قرار دهید و اگر آقا به گرافیک معاصر و رنگ‌ های تند و گرم علاقه دارد بگذارید که در نقطه توجه قرار گیرد. به‌ این‌ ترتیب با ترکیب این دو می توانید اتاقی داشته باشید که باب طبع هر دو نفر باشد؛ چون از علایق هر دو در آن استفاده شده است.

مشاوره با کارشناسان و متخصصین فعال در این زمینه می تواند بهترین نتیجه را به همراه داشته باشد. گروه طراحی دکوراسیون داخلی کاط آماده ارائه خدمات از مشاوره، طراحی، تولید تا مرحله نصب و اجرا در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *