همانطور که در قسمت اول این مطلب گفته شد، در خانه فضاهایی برای پاسخگویی به نیازها و فعالیت‌ های مختلف افراد وجود دارد که در این میان، اتاق‌ خواب به عنوان فضایی کاملا شخصی برای استراحت، مطالعه، تکالیف، نگارش و مانند این ها کاربرد دارد و هر کسی می تواند آن را متناسب با علاقه، شخصیت و نیازهای خود بیاراید. زمانی که به اتاق‌ خواب مستر می‌ پردازیم، فاکتورهایی که فضا را خلق می کنند باید مطابق شخصیت شما تعریف گردند.

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب مستر (قسمت دوم)

اصلی ترین کار اتاق‌ خواب تأمین فضایی به عنوان پناهگاه برای استراحت و آرامش است. تغییری زیرکانه از ترکیب نارنجی و قرمز به آبی مرجانی ممکن است برای بانوان رضایت‌ بخش‌ تر باشد. ترکیبی استادانه از الگوها و نقوش برجسته برگزینید و آن را در زمینه‌ ای زغالی قرار دهید تا این که برای زوجین گزینه مناسبی گردد. یادتان باشد رنگ های متضاد مانند آبی و نارنجی را در زمینه‌ های بی‌ رنگ (سفید) در سطح کوچک به کار ببرید.

تزئین دیوارهای اتاق خواب مستر

استفاده از رنگ‌ های سفید و روشن برای برجسته کردن یک سر تخت (headboard) می تواند کاری زیبا و منحصر به‌ فرد باشد و مانند ویترینی برای نمایش شکل و بافت چوب (بافتی که در اثر برش چوب دیده می‌ شود) عمل کند.

یکی از بهترین راه‌ های دکور کردن اتاق‌ خواب مستر، استفاده از قفسه کتاب توکار است، به‌ ویژه زمانی که فضای محدودی دارید. این راهی است که با کمک آن می توان به‌ صورت مکرر برای خلق فضاهای متناسب با کاراکتر هر دو فرد (بانو و آقا) و سبک و سیاق مورد توجه‌ شان از آن بهره برد. در این کتابخانه‌ ها می توانید از قاب عکس‌ های دو نفره، کتاب‌ ها، شمع، گیاهان و لوازم تزئینی خانگی کوچک استفاده کنید.

انتخاب جنس المان های اتاق خواب

با افزودن چوب‌ به‌ صورت نمایان (اکسپوز) می توانید اتاق‌ خوابی خوشایند برای هر دو نفر بیافرینید. می شود از الوارهای چوبی با فرم‌ های طبیعی در سقف یا فریم‌ های تخت و نیمکت پایین تخت نیز بهره برد.

اگر به عناصر دکوراتیو و تزئینات سنتی علاقه دارید و همسرتان احساس می کند آن ها کهنه و از مد افتاده‌ اند برای موفق شدن باید با رنگ دودی سیر شروع کنید. این کار به‌ تنهایی از این که اتاق بیش‌ از اندازه حس زنانه داشته باشد جلوگیری می کند.

الگوی سنتی مورد علاقه‌ تان را به‌ صورت ساده‌ شده و برای تأکید بیش تر با ترکیب رنگی جسورانه‌ تر و زنده‌ تری آن را بر روی زمینه به کار ببرید.

تلطیف فضای داخلی اتاق خواب مستر

یک فرش با نقوش و رنگ‌ های زنانه برای مثال رنگ‌ هایی چون صورتی روشن، سرخابی و مانند آن ها در برابر یک لحاف (روتختی) با طرح و رنگ مردانه برای مثال آبی روشن و سورمه‌ ای می تواند محبوب باشد.

ترکیب این رنگ‌ ها می تواند موجب تسکین و آرام کردن هر دو طرف شود و به ایجاد فضایی راحت و غیر رسمی کمک می کند. می توانید رنگ را با افزودن یک قالیچه یا فرش آنتیک به همراه کناره، مانند یک اثر هنری به فضایتان بیفزایید و منجر به تأکید و تمرکز در فضا گردید.

ایجاد کنتراست رنگ در اتاق خواب

می توانید پیرامون رنگ‌ های روشن را با رنگ مشکی تعریف کنید. در این زمینه از گفته یوهانس ایتن الهام بگیرید: «رنگ‌ های روشن در زمینه (بک گراند) روشن، اگر پیرامونشان با رنگ مشکی، محدود و تعریف شود، می تواند تا حد زیادی تقویت شوند».

از رنگ سفید به‌ عنوان زمینه برای رنگ‌ های تیره استفاده کنید. رنگ‌ های تیره در مجاورت رنگ سفید و روشن بیش تر مورد توجه قرار می‌ گیرند و برجسته‌ تر به نظر می‌ رسند.

مشاوره با کارشناسان و متخصصین فعال در این زمینه می تواند بهترین نتیجه را به همراه داشته باشد. گروه طراحی دکوراسیون داخلی کاط آماده ارائه خدمات از مشاوره، طراحی، تولید تا مرحله نصب و اجرا در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *