سبک معاصر در طراحی داخلی

سبک معاصر در طراحی داخلی

این که آیا شما تازه وارد دنیای طراحی داخلی شده اید یا نه، گاهی اوقات تشخیص سبک های طراحی بسیار دشوار است. اگر تا به حال به این فکر کرده اید که دقیقا چه چیزی باعث می شود تا یک اتاق “معاصر” شود، شما تنها نیستید. در ادامه به کالبد شکافی این سبک از طراحی داخلی می پردازیم. سبک معاصر در طراحی داخلی

طراحی معاصر چیست؟

این سبک با قدمت دهه ۱۹۷۰، منحصر به فرد است زیرا عناصر بسیاری از زیبایی های دیگر را وام می گیرد. در آن، می توانید گرایش هایی به سمت طراحی مدرن، سنتی و حتی طراحی با نگرش آینده را نیز ببینید.

نکته قابل توجه دیگر در طراحی معاصر این است که به طور مداوم در حال پیشرفت است. برخلاف سبک های دیگر که کم و بیش تغییر می کنند، طراحی معاصر بر اساس آنچه که امروزه وجود دارد تغییر می کند و در واقع این سبک در زمان حال زندگی می کند.

امروزه این سبک با خطوط منحنی، رنگ های خنثی و مینیمالیسم تعریف می شود، اما ممکن است در آینده کمی متفاوت به نظر برسد.

سبک معاصر در طراحی داخلی

روی فرم تمرکز کنید

معمولا، هنگام بحث در مورد چگونگی چیدمان اتاق، توصیه می کنیم بر عملکرد، بیش از شکل تمرکز کنید. در این صورت، هر دو باید اولویت برابر داشته باشند. فرم یکی از عناصر بنیادی طراحی معاصر است و یکی از عناصری است که این سبک طراحی را از سایر سبک ها مانند طراحی مدرن متمایز می کند.

وقتی در مورد “فرم” صحبت می کنیم، واقعاً در مورد شکل بحث می کنیم. جایی که طراحی مدرن با خطوط صاف و ساده و تقریبا جعبه ای است و طراحی معاصر کارها را یک گام فراتر می برد.

این فضاها اغلب مخلوطی از خطوط مستقیم و منحنی ظریف را نشان می دهند که در حالت ایده آل، شما باید این خطوط چشم نواز را به طرق مختلف در طول طراحی ترکیب کنید.

اگر در حال کار بر روی بازسازی هستید، یک عنصر معماری چشم نواز مانند یک شومینه خوش فرم را اضافه کنید. در غیر این صورت، سعی کنید برخی از مبلمان منحنی، نور یا عناصر دکوراسیون را در آن قرار دهید.

استفاده از نور

کلید نهایی ایجاد یک طراحی معاصر لایه بندی نور زیاد در اتاق و توجه ویژه به نور طبیعی است. در این حالت، سبک معاصر جزئیات را از طراحی مدرن قرون وسطی قرض می گیرد.

هر زمان که ممکن است، حتما نور طبیعی زیادی وارد فضا کنید. دیوارهای شیشه ای در این فضاها معمول است، اما اگر چنین گزینه ای وجود ندارد، تمام تلاش خود را بکنید تا از هر پنجره موجود به فضا نور وارد شود.

مشاوره با کارشناسان و متخصصین فعال در این زمینه می تواند بهترین نتیجه را به همراه داشته باشد. گروه دکوراسیون داخلی کاط آماده ارائه خدمات از مشاوره، طراحی، تولید تا مرحله نصب و اجرا در زمینه طراحی داخلی در کرمان است.

لینک خارجی

کلمات کلیدی: مقالات دکوراسیون داخلیسبک معاصر در طراحی داخلی – طراحی داخلی در کرمان – طراحی داخلی کرمان – دکوراسیون داخلی کاط کرمان – شرکت معماری در کرمان – مجموعه معماری کاط کرمان – شرکت طراحی داخلی در کرمان – دکوراسیون داخلی کرمان – هلدینگ ساختمانی کاط – شرکت طراحی دکوراسیون داخلی در کرمان – دفتر معماری در کرمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *