هنگام توصیف دکوراسیون منزل حتما یک بار یا بیشتر “سبک روستیک” را شنیده اید. روستیک یکی از سبک هایی است که تشخیص آن دشوار است. وقتی شما به یک خانه شیک و زیبا که در مزرعه واقع شده است یا یک کلبه جنگلی نگاه می کنید، از کجا می دانید که چه چیزهایی باعث ایجاد سبک روستیک در آنها می شوند؟ در ادامه مواردی را که در این سبک مهم هستند مورد بررسی قرار می دهیم. سبک روستیک در طراحی داخلی

برای داشتن خانه ای به سبک روستیک، نیازی به زندگی در یک اتاقک چوبی نیست. فقط باید بر طبیعی و ارگانیک بودن قطعات موجود در خانه تاکید داشته باشید.

اکثر قطعات موجود در این سبک، از چوب واقعی و طبیعی ساخته شده اند که گاهی اوقات فقط کمی کار شده و کاملاً طبیعی هستند.

سبک روستیک در طراحی داخلی

طراحی داخلی به سبک روستیک چیست؟

در این سبک، همه چیز طبیعی، قدیمی و شاید حتی کمی پریشان به نظر برسند. سبک های طراحی مانند خانه های واقع در مزارع کشاورزی، توسکانی یا ساحلی را نیز می توان به صورت روستیک توصیف کرد. روستیک (Rustic) نقطه مقابل طراحی مدرن است.

دکوراسیون روستیک، نوعی از طراحی است که به طرز باورنکردنی آرام است و باید همراه با یک پالت رنگی آرامش بخش و سنتی باشد.

رنگ های طبیعی و خنثی مانند بژ، سفید، قهوه ای و خاکستری در این سبک مهم هستند، اما رنگ های گرمتر را انتخاب کنید. در خانه های روستیک مقدار زیادی از پالت رنگ را پیدا نخواهید کرد، بنابراین آن را تک رنگ و خاموش نگه دارید.

ویژگی های کلیدی در سبک روستیک

چوب واقعی: هنگام طراحی خانه روستیک، چوب طبیعی را به جای چوب مصنوعی انتخاب کنید. از کف چوبی با تخته های عریض گرفته تا سقف پر شده از تیرک های چوبی.

بافت: از آنجا که دکوراسیون روستیک از مواد طبیعی زیادی استفاده می کند، انتظار داشته باشید که از نظر بافت متنوع باشد. چوب های ناهموار، فرش های ساخته شده از پوست حیوانات یا شومینه های ساخته شده از سنگ طبیعی، همه از عناصر رایج در دکوراسیون روستیک هستند.

دست ساز: عناصر تزئینی روستیک اغلب منحصر به فرد هستند و مانند هر قطعه دیگری نیستند و اغلب به صورت دست ساز انتخاب می شوند. البته این بدان معنا نیست که شما نمی توانید چند لوازم جانبی یا تزئینی را از فروشگاه های بزرگ تهیه نمایید.

ساده: تمرکز روستیک باید روی مواد باشد نه طرح. بنابراین بسیاری از قطعات بسیار ساده هستند. میزها و صندلی های ساده باعث می شوند تا چشم ها بیش از هر چیزی بر روی مواد به کار رفته در ساخت آن ها متمرکز باشند.

مشاوره با کارشناسان و متخصصین فعال در این زمینه می تواند بهترین نتیجه را به همراه داشته باشد. گروه دکوراسیون داخلی کاط آماده ارائه خدمات از مشاوره، طراحی، تولید تا مرحله نصب و اجرا در زمینه طراحی داخلی در کرمان است.

لینک خارجی

کلمات کلیدی: مقالات دکوراسیون داخلیسبک روستیک در طراحی داخلی – طراحی داخلی در کرمان – طراحی داخلی کرمان – دکوراسیون داخلی کاط کرمان – شرکت معماری در کرمان – مجموعه معماری کاط کرمان – شرکت طراحی داخلی در کرمان – دکوراسیون داخلی کرمان – هلدینگ ساختمانی کاط – شرکت طراحی دکوراسیون داخلی در کرمان – دفتر معماری در کرمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *