سبک رنسانس در طراحی داخلی

سبک رنسانس در طراحی داخلی

رنسانس یک دوره تاریخی فرهنگ اروپایی از قرن چهاردهم تا هفدهم است که پل بین قرون وسطی و تاریخ مدرن محسوب می شود. خصلت انسان محوری از ویژگی های اصلی این عصر است. یعنی انسان و فعالیت هایش در کانون توجه قرار دارد. در این دوره، بشریت واقعا از هیاهوی قرون تاریکی خسته شده بود و سعی کرد ایده های باستانی گمشده را بازسازی کند. سبک رنسانس در طراحی داخلی

در این دوران فضای داخلی خانه ها و کاخ ها بسیار واضح چیده می شد و دارای مکان هایی ساده از اتاق ها بود. دیوارها اغلب با پانل های بلوط مرتفع و معمولا قاب دار در پایین تزئین می شدند. در بالای آن سطوح گچ بری شده و نقاشی شده بود، به عنوان مثال، نقاشی های دیواری موضوعی یا تزئینی با نقوش گیاهی یا هرالدیک در تالارهای بزرگ. معمولا فرش های بافته شده به دیوار آویزان می شدند.

شومینه عنصر بسیار مهمی در اتاق بود. گاهی اوقات، پرده ها در اتاق‌ های نشیمن و به ویژه در اتاق‌ خواب‌ ها برجسته می‌ شدند. بنابراین، مبلمان تنها نقش پس‌ زمینه را ایفا می کردند. در مینیاتورهای داخلی آن دوران می‌ توان تصاویر پرده‌ ها را دید.

انواع مبلمان نسبت به قرون وسطی بیشتر بود. بیشتر در امتداد دیوارها چیده شده بودند. با این حال، یک میز واقع در مرکز اتاق و یک تخت که معمولا عمود بر دیوار در اتاق خواب قرار می گرفت، استثنا بودند.

کف‌ ها با کاشی‌ هایی تزئین شده بود که دارای نقش‌ های تزیینی تکرار شونده هندسی مانند صفحه شطرنج بود. چراغ‌ ها و گلدان‌ های چینی با گیاهان تزیین می‌ شدند و روی پنجره‌ ها قرار می‌ گرفتند و شمعدان به عنوان لوازم داخلی استفاده می‌ شد.

بشقاب ها و ظروف تزئینی اغلب در قفسه ها چیده می شدند. طاقچه های مخصوصی در داخل دیوارها برای مجسمه های برجسته یا حجمی مریم مقدس و قدیسین ساخته شده بود.

سبک رنسانس در طراحی داخلی

سبک رنسانس در طراحی داخلی

سبک رنسانس در طراحی داخلی

مشاوره با کارشناسان و متخصصین فعال در این زمینه می تواند بهترین نتیجه را به همراه داشته باشد. گروه دکوراسیون داخلی کاط آماده ارائه خدمات از مشاوره، طراحی، تولید تا مرحله نصب و اجرا در زمینه طراحی داخلی در کرمان است.

لینک خارجی

کلمات کلیدی: مقالات دکوراسیون داخلیطراحی داخلی در کرمان – سبک رنسانس در طراحی داخلی – سبک مجلل در طراحی داخلی – طراحی داخلی کرمان – دکوراسیون داخلی کاط کرمان – شرکت معماری در کرمان – مجموعه معماری کاط کرمان – شرکت طراحی داخلی در کرمان – دکوراسیون داخلی کرمان – هلدینگ ساختمانی کاط – شرکت طراحی دکوراسیون داخلی در کرمان – دفتر معماری در کرمان – مشاوره طراحی داخلی در کرمان – شرکت ساختمانی در کرمان – طراحی داخلی لوکس – طراحی داخلی شیک – طراحی داخلی عامه پسند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *