روانشناسی فضا در طراحی داخلی عامل مهمی است و تأثیر بسیار زیادی در روحیه، رفتار و فعالیت بدنی ما دارد. هر عنصری که برای یک فضای داخلی یا خارجی انتخاب کنیم، توسط روانشناسی فضا هدایت می شود.

روانشناسی فضا در طراحی داخلی

وقتی به فضا اشاره می کنیم، کارایی یکی از عواملی است که اغلب مورد غفلت واقع می شود اما تأثیر زیادی بر ساکنان می گذارد. با این حال، در یک موضوع عملی مانند طراحی داخلی، روانشناسی فضا نقش مهمی در تعریف نگاه و احساس یک مکان دارد.

ادراک فضا از طریق دکوراسیون منزل

درک فضا چیزی است که یک طراح داخلی از آن آگاه است. این مهم بستگی به این دارد که چگونه، کجا و چه نوع اشیایی در محل قرار می گیرند که جلوه ای مرتب به آن ببخشد. این رویکردها و تکنیک ها در مجموع به عنوان “ترفندهای تصویری” شناخته می شوند. مانند مبلمان انتخاب شده به رنگ دیوار، هر جزئیاتی در آوردن اثری به یک فضا اهمیت دارد. بنابراین، فضا به عنوان کل فضای آزاد، اشیاء و قرارگیری آنها درک می شود.

اصول طراحی

روانشناسی فضا نیز به واسطه اصول طراحی مانند تعادل، نسبت، تقارن و ریتم به شدت هدایت می شود. وقتی این اصول به طور صحیح رعایت شوند، با ایجاد هماهنگی در فضا، کیفیت عاطفی زندگی را بهبود می بخشد. اخیرا، طراحان داخلی علاقه زیادی به استفاده از دانش خود در روانشناسی فضا برای تقریباً هر پروژه دارند.

می توان با اجرای بهترین روش ها در کلیه عناصر طراحی، به آرامشی خاص دست یافت. اطمینان حاصل کنید که مبلمان انتخابی شما برای اندازه اتاق مناسب است و سایر عناصر نیز آن را تکمیل می کنند.

انتخاب پالت رنگ مناسب

روانشناسی فضا نیز تحت تأثیر رنگهاست. منطق ساده است. رنگ های گرم یک محیط نزدیک و جمع و جور ایجاد می کنند. رنگ های روشن باعث افزایش خلق و خو می شوند. در اینجا چند رنگ و تأثیرات عاطفی آنها بر ذهن انسان مشاهده می شود.

زرد، نارنجی، سبز : آنها ارتباط و معاشرت را تشویق می کنند.

بنفش، آبی عمیق، قرمز و سبز تیره : آنها حالت خلوتی را نشان می دهند اما اگر در کمترین مقدار استفاده شوند، می توانند احساس راحتی را برانگیزند.

آبی و سبز : آنها آرامش را برانگیخته اند.

بنابراین بسیار مراقب باشید که چه نوع رنگ هایی را انتخاب می کنید زیرا مطمئناً در یک فضای خاص تأثیر روانشناختی دارند.

مشاوره با کارشناسان و متخصصین فعال در این زمینه می تواند بهترین نتیجه را به همراه داشته باشد. گروه طراحی دکوراسیون داخلی کاط آماده ارائه خدمات از مشاوره، طراحی، تولید تا مرحله نصب و اجرا در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی است.۷ نکته برتر در مورد طراحی داخلی برای آشپزخانه رویایی

لینک خارجی

کلمات کلیدی: مقالات دکوراسیون داخلیروانشناسی فضا در طراحی داخلیطراحی داخلی کاط در استان کرمانطراحی داخلی کرماندکوراسیون داخلی کرمانشرکت طراحی داخلی در کرماندفتر معماری کرمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *