راهنمای انتخاب کفپوش در طراحی داخلی

راهنمای انتخاب کفپوش در طراحی داخلی

طرح های کفپوش جزئی جدایی ناپذیر از برنامه ریزی فضای داخلی یک مجموعه، اعم از خانه یا محل کار است. کفپوش نقش بسیار اساسی در تکمیل فضای داخلی دارد. راهنمای انتخاب کفپوش در طراحی داخلی

ویژگی بسیار جالب طراحی کفپوش های امروزی این است که بسیار خلاقانه با استفاده از مواد سازگار با محیط زیست ساخته می شوند.

کفپوش رزین (Resin)

این نوع کفپوش با استفاده از رزین مصنوعی ساخته می شود که بسیار بادوام و محکم است. کفپوش رزین مناسب فضاهایی است (مکان های صنعتی) که در آن فعالیت های سنگین انجام می شود. همچنین در خانه ها و دفاتر نیز قابل استفاده است. فرآیند ایجاد کفپوش رزین شامل استفاده از یک پوشش از مواد شیمیایی رزین مصنوعی یا طبیعی است که با بتن ترکیب می شود و یک سطح با روکش سخت ایجاد می کند.

راهنمای انتخاب کفپوش در طراحی داخلی

کفپوش وینیل (Vinyl)

کفپوش وینیل نوعی کفپوش انعطاف پذیر است که دارای سازگاری با محیط زیست می باشد و با دوام و مقرون به صرفه است. این نوع بیشتر یک گزینه کفپوش ترجیحی در فضاهای تجاری است و همچنین می تواند به طور مناسب در خانه ها مورد استفاده قرار گیرد، به خصوص در مواردی که میزان رطوبت زیاد باشد.

در کفپوش وینیل، یک لایه از یک ورقه وینیل روی یک سطح پایه چسبانده می شود. خود وینیل با طیف وسیعی از طرح ها و الگوهای مختلف می تواند بسیار خلاقانه و رنگارنگ باشد. آنها اغلب بر روی PVC و سایر محصولات کفپوش پلاستیکی قرار می گیرند. کفپوش وینیل مناسب برای پیاده روی، تمیز کردن و نگهداری آسان است.

راهنمای انتخاب کفپوش در طراحی داخلی

کفپوش چوب سخت (Hardwood Flooring)

این نوع کفپوش همان طور که از نامش پیداست از چوب سخت تشکیل شده است و از چوب درختانی نظیر بلوط، کاج، گیلاس، گردو، توس و افرا تهیه می شود. این نوع کفپوش با دوام است و توصیه می شود در فضاهایی استفاده شود که رطوبت زیادی نداشته باشند. بهترین مکان برای کفپوش های چوبی اتاق خواب، آشپزخانه و راهرو است. برای آشپزخانه ها چوب بلوط توصیه می شود در حالی که چوب های نرم مانند گردو برای اتاق خواب مناسب هستند.

راهنمای انتخاب کفپوش در طراحی داخلی

کفپوش مرمر

این نوع کفپوش بسیار با دوام و همه کاره است. کفپوش مرمر مناسب بسیاری از مناطق یک خانه است. طراحی های طبیعی جذاب در سنگ های مرمر باعث زیبایی فضای داخلی می شود. مرمر کاملاً طبیعی است و در مکان های مختلف در سراسر جهان در دسترس است. مشهورترین نوع مرمر از ایتالیا است.

از آنجا که سنگ مرمر دارای جنس قلیایی است هنگام تماس با مواد اسیدی باعث یک واکنش شیمیایی می شود که باعث تغییر رنگ آن می شود. سنگ مرمر جلاکاری شده لغزنده تر است. اما به طور کلی، سطوح مرمر برای زیبا ماندن لازم به مراقبت و نگهداری مناسب دارد.

کفپوش وسیع ترین و مداوم ترین قسمت یک ساختمان است. از این رو مطرح کردن موضوع کفپوش در طراحی داخلی امری اجتناب ناپذیر است.

مشاوره با کارشناسان و متخصصین فعال در این زمینه می تواند بهترین نتیجه را به همراه داشته باشد. گروه طراحی دکوراسیون داخلی کاط آماده ارائه خدمات از مشاوره، طراحی، تولید تا مرحله نصب و اجرا در زمینه طراحی داخلی است.

لینک خارجی

کلمات کلیدی: مقالات دکوراسیون داخلیراهنمای انتخاب کفپوش در طراحی داخلیکفپوش کرمانطراحی داخلی در کرمان – طراحی داخلی کرمان – دکوراسیون داخلی کاط کرمان – شرکت معماری در کرمان – مجموعه معماری کاط کرمان – شرکت طراحی داخلی در کرمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *