جداسازی فضاها در طراحی دکوراسیون داخلی

جداسازی فضاها در طراحی دکوراسیون داخلی

جداسازی فضاها در طراحی دکوراسیون داخلی الزاما به ‏صورت فیزیکی و ایجاد موانع سراسری نیست؛ می ‏تواند با استفاده از هنر فضاسازی، تیغه ها یا جداگرهای مجازی ایجاد شود. یعنی مواردی که چشم با دیدن آن‏ها خود به خود فضاها را از هم جدا می کند؛ مثلا برای جدا کردن نهار‏خوری از فضای خصوصی، از دو نیم ستون یا دو نیم دیوار، یا با تغییر ارتفاع کف یا سقف، فضاها را به صورت مجازی جدا کرد.

جداسازی فضاها در طراحی دکوراسیون داخلی

به‏ طورکلی برای محسوس‏ تر کردن تغییر فضا اقدامات زیادی می‏ توان انجام داد؛ از جمله:

  • تغییر رنگ در سطوح دیوار
  • تغییر در ارتفاع کف (از طریق پله یا تغییر در ارتفاع سقف از طریق سقف کاذب)
  • استفاده از عناصری مانند فلاورباکس یا نیم ستون یا قفسه
  • قفسه می ‏تواند گزینه خوبی برای فضاسازی کاذب باشد؛ در واقع بین دو فضا دیواری دیده نمی‏ شود ولی احساس عدم یکسان بودن فضاها به انسان دست می‏ دهد. به ‏این می‏ گویند دیوار مجازی. یکی دیگر از کاربردهای فضاسازی مجازی تعدیل اندازه سطوح است. فرض کنید راهرو‏یی به عرض ۲٫۵ متر دارید، این عرض نه به اندازه‏ ای است که بتوان از آن برای فضایی خاص مانند اتاق استفاده کرد، و از طرف دیگر هم برای عرض راهرو به ‏تنهایی زیاد است. با ایجاد یک فلاور باکس می توان عرض متناسب راهرو را ایجاد کرد.
  • تغییر رنگ در کف (که بارزترین مثال آن ایستگاه های مترو است).

مشاوره با کارشناسان و متخصصین فعال در این زمینه می تواند بهترین نتیجه را به همراه داشته باشد. گروه طراحی دکوراسیون داخلی کاط آماده ارائه خدمات از مشاوره، طراحی، تولید تا مرحله نصب و اجرا در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی است.

لینک خروجی

کلمات کلیدی: جداسازی فضاها در طراحی دکوراسیون داخلیطراحی داخلی کرماندکوراسیون داخلی کرمانشرکت کاط کرمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *