انواع کابینت بر اساس نحوه اتصال و ساخت

انواع کابینت بر اساس نحوه اتصال و ساخت

دسته بندی طرح کابینت آشپزخانه در دو نوع کلاسیک و مدرن خلاصه می شود. کابینت های کلاسیک عمدتا از جنس چوب تشکیل شده اند، پر زرق و برق و شلوغ هستند و گرما و صمیمیت خانه را می افزایند. کابینت های مدرن شیک و ساده می باشد. فضایی مدرن و امروزی در خانه ایجاد کرده و عمدتا از نوع ترکیب مواد پلیمری، فلز، پلاستیک و چوب تهیه شده اند.

با توجه به نحوه پوشش دهی آشپزخانه می توان کابینت آشپزخانه را به انواع طراحی های زیر خلاصه نمود:

-نصب یک طرفه بر دیوار آشپزخانه: اگر آشپزخانه کوچکی دارید و یا زیاد از آشپزی خوشتان نمی آید و وسایل برقی شما محدود می باشد نصب یک ردیف کابینت های مدرن در محیط پخت انتخاب مناسب و جالبی می باشد. این کابینت ها بسیار ارزان و مطلوب هستند و مناسب برای یک نفر طراحی شده اند.

-نصب دوطرفه بر دیوار آشپزخانه: یک طرح مناسب و ویژه برای آشپزخانه هایی که ابعاد مستطیل شکل دارند، این نوع طرح کابینت ارزان و مطلوب است، مناسب برای خانه های کم جمعیت بوده و در برابر عبور نور مانعی ایجاد نمی کند.

-نصب کابینت به صورت L شکل: اگر آشپزخانه بزرگی دارید استفاده از طرح های کابینت آشپزخانه L شکل انتخاب ویژه و مناسبی می باشد. این طرح فضای موجود را به خوبی پوشش دهی کرده و گوشه های آشپزخانه برای قرار دادن میز آزاد است.

-نصب کابینت به صورت U شکل: در هر آشپزخانه ای با هر متراژ زیبا و دلنشین می گردد. از جمله مزیت های این طرح را می توان فضاسازی بیشتر محیط دانست.

-نصب کابینت به صورت جزیره: یک کابینت مستقل که می تواند به شکل های میز دایره، مستطیل یا مربع در وسط آشپزخانه قرار بگیرد. از انواع جزیره ثابت یا متحرک می توان به عنوان میز کار، محفظه نگهداری از لوازم برقی، یک سینک جذاب و … استفاده نمود. نصب کابینت جزیره می تواند به صورت دائم یا موقت باشد.

-نصب اپن: ارتباط مستقیم آشپزخانه با محیط نشیمن را سبب می شود. از این رو به زیبایی و جذابیت محیط عمومی نیز می افزاید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *