به خوبی ثابت شده است که خانه ها به سلیقه و ترجیحات شخصی افراد طراحی می شوند. اما برخی از رویکردهای محبوب در طراحی فضای داخلی وجود دارد که به دلیل تأثیرگذاری در طراحی و تنوع موضوعی آنها متمایز است. بیشتر افراد تصور می کنند که فضای داخلی آن ها یک سبک خاص را نشان می دهد. آنها ناخودآگاه از یکی از مقولات شناخته شده طراحی داخلی در این فرآیند الهام می گیرند. این امر باعث جلب توجه در مورد سبک های طراحی داخلی است که امروزه در حال رواج است. انواع سبک طراحی داخلی

در این مقاله، انواع سبک های طراحی داخلی مورد بررسی قرار می گیرند.

سبک کلاسیک

طراحی کلاسیک چند ویژگی اساسی را به ارمغان می آورد و هنر را بسیار مورد علاقه قرار می دهد. بنابراین آن دسته از فضای داخلی بزرگ که دارای نقاشی های هنری اروپایی، پرده های با شکوه و اثاثه یا لوازم داخلی، لوسترها، شومینه، مبلمان منبت کاری شده و تزئین شده، قاب های تزئین شده عکس و نقاشی و آینه هایی است که یادآور طعم کلاسیک انگلیسی به صورت گرجی است، یک سبک کلاسیک معمولی را ایجاد می کند. غنای جزئیات و فصاحت ساختاری در همه چیز، از آباژورها تا سقف، برجسته ترین ویژگی این سبک است.

انواع سبک طراحی داخلی

سبک مدرن

فضای داخلی مدرن از هر سبک دیگری واضح تر و مینیمالیستی تر است. در این سبک تاکید بر ساده سازی است و لوازم جانبی و دکوراسیون تا حد زیادی از ایجاد فضاهای پرمعنی در جایی که قانون برنامه ها استفاده می کنند، حمایت می کند. حضور خلاقیت در انتخاب رنگ ها، گنجاندن هنر بر روی بوم بزرگ (از جمله دیوارها)، که در آنها با برپایی نورپردازی، تصویری بصری ایجاد می کند و سفارشی کردن مبلمان و تزئینات با اجرای هندسه هنری و شکل انعطاف پذیر را شامل می شود.

انواع سبک طراحی داخلی

سبک معاصر

مدرن بودن، انتخاب شیک فضای داخلی است که ضمن حفظ ویژگی های برجسته موارد قبلی، عناصر تعیین کننده زمان فعلی را حفظ می کند. چیدمان با لوازم جانبی و مبلمان چندان اشغال نمی شود، بنابراین تمایلات مینیمالیستی معمولی از زمان ها را به اجرا می گذارد. این غنای هنری در پارچه های تزئینی و تابلو فرش، درب های چوبی دست ساز یا لوازم داخلی چرمی، کوسن های چاپی و کفپوش ها با انواع بافت های مختلف حفظ می شود.

انواع سبک طراحی داخلی

سبک روستایی (روستیک)

این سبک به طبیعت خام نزدیک می شود. در این سبک وجود مصالح و بافت چوبی غالب است و دیوارها به وضوح، بنایی از سنگ فرش شده است. تیرهای چوبی در پشت بام و ستون های چوبی وجود دارد. فضای داخلی تسلط عناصری از طبیعت مانند گیاهان، درختچه ها و اشکال درختان خواهد بود. کفپوش چوبی در سبک روستایی وجود دارد. رنگ ها باید خاکی باشند و رنگ های پاستیل بیشتر در آن استفاده می شوند.

سبک پیشرفته

نفوذ فناوری نقش اساسی را در این سبک از فضای داخلی ایفا می کند. بیشترین توجه به ایجاد فضایی است که وسایل و ابزارهای فناوری قابل استفاده در آن ساخته شده و مواد مورد استفاده در ساخت فضا اساساً در تسهیل رفتارهای فنی ساکنان قرار می گیرند.

مشاوره با کارشناسان و متخصصین فعال در این زمینه می تواند بهترین نتیجه را به همراه داشته باشد. گروه طراحی دکوراسیون داخلی کاط آماده ارائه خدمات از مشاوره، طراحی، تولید تا مرحله نصب و اجرا در زمینه طراحی داخلی است.

لینک خارجی

کلمات کلیدی: مقالات دکوراسیون داخلیانواع سبک طراحی داخلی – دکوراسیون داخلی کاط کرمان – شرکت معماری در کرمان – مجموعه معماری کاط کرمان – شرکت مشاوره طراحی داخلی در کرمان – طراحی داخلی کرمان – دکوراسیون داخلی کرمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *