علاقه به سبک ژاپنی به طور مداوم در حال افزایش است و خانه های ژاپنی را می توان با مکانیسم زنده مقایسه کرد، زیرا همه چیز مناسب است و هر چیز هدف خود را دارد. در ژاپن می گویند: “خالی بودن قادر مطلق است” و بدین وسیله فضای اتاق بزرگ و راحتی مبلمان را توضیح می دهند. اتاق خواب به سبک ژاپنی

فضای داخلی اتاق به سبک ژاپنی نوعی فلسفه، نزدیکی به طبیعت و شناخت خود است. به همین دلیل است که ژاپنی‌ ها از تجمل در طراحی خانه‌ های خود اجتناب می‌ کنند، تجمل‌ گرایی در مبلمان و استفاده از مصالح مصنوعی و طراحی اتاق‌ ها بر اساس ایده‌ های مینیمالیسم با استفاده از ویژگی‌ های خاص و به دور از افراط بیش از حد است.

یکی از مفاهیم فلسفه ژاپن نزدیکی به طبیعت است. برای دکوراسیون اتاق خواب از مواد طبیعی و مبلمان ساخته شده از چوب و منسوجات طبیعی استفاده می شود.

طرح رنگ اتاق خواب به سبک ژاپنی

مناسب ترین رنگ ها در فضای داخلی ژاپنی رنگ های سیاه، سفید، خاکستری، قهوه ای، کرم، بژ و سایه های آنهاست. برای احیای این پالت می‌ توان از رنگ‌ های دیگری استفاده کرد، قطعا رنگ‌ های پاستلی، برای رنگ‌ های روشن، جسورانه و هیجان‌ انگیز، مناسب اتاق خواب ژاپنی نیستند.

کف اتاق خواب به سبک ژاپنی

در سرزمین طلوع خورشید مرسوم است که کفش های خود را قبل از ورود به خانه در بیاورید و از این طریق به خانه احترام بگذارید. بنابراین، مانند کل خانه، فضای داخلی اتاق خواب به سبک ژاپنی از کف شروع می شود. کف باید برای پاهای برهنه دلپذیر، صاف و گرم باشد. کف ساخته شده از چوب بهترین نیازها را برآورده می کند. سطح آن را تاتامی پوشانده است. تاتامی حصیرهای مخصوصی هستند که از چوب ساخته شده اند و به دلیل مسائل بهداشتی باید تقریبا هر دو سال یکبار تعویض شوند.

دیوارها در اتاق خواب به سبک ژاپنی

در ژاپن به دلیل گرم بودن هوا در فصل تابستان، مردم این کشور اغلب از دیوارهای کشویی “شوجی” که از کاغذ مخصوص پوست و چوب ساخته شده است استفاده می کنند. دیوارها را می توان با پانل های چوبی پوشاند و با کاغذ دیواری تزئین کرد. لازم به یادآوری است که دیوارها باید سبک و دارای رنگ های طبیعی باشند.

مبلمان در اتاق خواب به سبک ژاپنی

در اتاق خواب سنتی ژاپنی مبلمان اصلا وجود ندارد، اما مدرنیته اثر خود را در دکوراسیون خانه ژاپنی ها گذاشته است. مبلمان ساده، کم و مستطیل شکل، ساخته شده از مواد طبیعی، در اتاق خواب استفاده می شود. ژاپنی ها روی تشک های تاشو به نام فوتون (futon) می خوابند که در طول روز در کمد لباس قرار می گیرند.

فوتون را می توان با یک تخت کم عرض که برای ما معمول تر است جایگزین کرد. یک کمد لباس ساده یا شیک و یک جفت میز کنار تخت، فضا را کامل می کند. در دیواری که سرتخت وجود دارد می توانید یک یا چند طاقچه درست کنید و در صورت تمایل آنها را به نورپردازی مجهز کنید.

پرده، لوازم جانبی و تزئینی

طراحی هر اتاق خواب، از جمله ژاپنی، بدون پرده ناتمام به نظر می رسد. پرده های ژاپنی ساخته شده از پنبه یا ابریشم طبیعی به شکل نوارهای پارچه ای یک رنگ بدون چین، حاشیه و سایر “تجملات” کامل به نظر می رسند.

دیوارها را می توان با طومارهای خوشنویسی تزئین کرد

همه چیز در اتاق خواب ژاپنی مختصر هستند، به همین دلیل لوازم جانبی باید منحصر به فرد و با دقت انتخاب شوند. در طاقچه یا روی قفسه می توان چندین مجسمه قرار داد و دیوارها را می توان با طومارهای خوشنویسی و نقاشی به سبک استادان هنر ژاپنی یا نقاشی با شاخه گیلاس تزئین کرد.

در مورد گیاهان آپارتمانی و گل ها، یک بونسای که در یک گلدان کاشته شده باشد، می تواند اتاق خواب ژاپنی را تزئین کند. توانایی پرورش بونسای غرور ملی ژاپنی هاست. همچنین در گلدان می توانید یک دسته گل قرار دهید که به سبک خاصی انتخاب شده است.

اتاق خواب به سبک ژاپنی

اتاق خواب به سبک ژاپنی

اتاق خواب به سبک ژاپنی

مشاوره با کارشناسان و متخصصین فعال در این زمینه می تواند بهترین نتیجه را به همراه داشته باشد. گروه دکوراسیون داخلی کاط آماده ارائه خدمات از مشاوره، طراحی، تولید تا مرحله نصب و اجرا در زمینه طراحی داخلی در کرمان است.

لینک خارجی

کلمات کلیدی: مقالات دکوراسیون داخلی مقالات طراحی داخلی – اتاق خواب به سبک ژاپنی – طراحی داخلی در کرمان – طراحی داخلی کرمان – دکوراسیون داخلی کاط کرمان – شرکت معماری در کرمان – مجموعه معماری کاط کرمان – شرکت طراحی داخلی در کرمان – دکوراسیون داخلی کرمان – هلدینگ ساختمانی کاط – شرکت طراحی دکوراسیون داخلی در کرمان – دفتر معماری در کرمان – شرکت ساختمانی در کرمان – طراحی داخلی ساختمان در کرمان – طراحی داخلی اتاق خواب – دکوراسیون داخلی اتاق خواب – طراحی داخلی اتاق خواب در کرمان – دکوراسیون داخلی اتاق خواب در کرمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *