کابینت پلی گلاس، یکی از انواع متریالی است که به دلیل ویژگی های بسیار جذابی که دارد، توانسته کم کم جای خود را در آشپزخانه‌ های ایرانی پیدا کند.

کابینت پلی گلاس و خصوصیات منحصر به فرد آن

کابینت پلی گلاس از چه موادی تشکیل شده است؟

شاید با شنیدن اسم کابینت پلی گلاس، به یاد کابینت هایگلاس بیفتید که البته بی‌ربط هم نیست چرا که ماده اولیه هر دو یکی است. کابینت پلی گلاس، همانند کابینت هایگلاس از MDF خام تشکیل شده است و تنها تفاوت در روکش بیرونی آنهاست که خاصیت متفاوتی را برای این دو کابینت رقم می زند.

در ساخت کابینت پلی گلاس، بر روی سطح ورق MDF، لایه‌ ای از ملامین بر دو سمت آن کشیده می شود و سپس بر روی آن در سه مرحله، لایه‌ ای نازک از پلی استر قرار می گیرد و در هر مرحله داخل کوره می رود و حرارت می بیند. پلی استری که بر روی ملامین کشیده می شود باعث مقاومت بسیار بالای MDF می شود و ویژگی‌ های منحصر به فردی را برای کابینت پلی گلاس ایجاد می کند.

ورق پلی گلاس، از پلیمر‌های بسیار براق است که از نظر ظاهری،  شبیه شیشه است اما وزن بسیار سبک‌ تری و مقاومت بسیار بالاتری دارد. شکل ظاهری کابینت پلی گلاس، شبیه کابینت هایگلاس است اما به دلیل تفاوتی که در لایه‌ رویی آن وجود دارد، مقاومت بسیار بالاتری نسبت به هایگلاس دارد.

ویژگی‌های کابینت پلی گلاس

هر نوع کابینت، بسته به نوع متریالی که از آن تشکیل شده است، ویژگی‌ ها و خصوصیات متفاوتی دارد که باعث می شود برای فضاهای بخصوصی مناسب باشند. کابینت پلی گلاس هم قابلیت‌ ها و خصوصیات ویژ‌ه‌ای دارد که آگاهی از آن، می تواند در انتخاب شما برای پوشش آشپزخانه تان موثر واقع شود. با همدیگر ویژگی‌ های کابینت پلی گلاس را مرور می کنیم:

– کابینت پلی گلاس، بسیار براق و درخشنده است.

– این کابینت برای فضاهای کوچک، بسیار مناسب است چون تقریبا تمام نور دریافتی محیط را منعکس می کند.

– شکل ظاهری آن شبیه کابینت هایگلاس است اما مقاومت بسیار بالاتری نسبت به آن دارد.

– در برابر خط و خش و پوسیدگی مقاوم است.

– به دلیل وجود سطح صاف و صیقلی آن، گرد و خاک یا ذرات غذا و چربی، کمتر بر روی آن می نشینند.

– نحوه تمیز‌کاری کابینت پلی گلاس بسیار آسان است.

– انعطاف پذیری کابینت پلی گلاس بالا ست.

– با توجه به ظاهر شیشه مانند آن، وزن بسیار کمی دارد و کابینت سبک‌ وزنی محسوب می شود.

– سطح کابینت پلی گلاس، نسبت به کابینت هایگلاس، براق‌ تر و صاف‌ تر است، به همین دلیل درخشندگی بیشتری نسبت به آن دارد.

– کابینت پلی گلاس، در برابر تغییر حرارت و دما مقاومت از خود نشان می دهد و رنگ درخشنده آن در برابر حرارت آشپزخانه، ثابت مانده و مقاوم است.

– به دلیل لایه‌ای که بر روی کابینت پلی گلاس کشیده می شود، این کابینت مقاومت بسیار بالایی در برابر نور خورشید و حتی مواد شیمیایی دارد و به همین دلیل می توان برای شست‌ و شو و تمیزکاری آن، از مواد پاک کننده شیمیایی سبک استفاده کرد.

– مقاومت کابینت پلی گلاس در برابر نفوذ آب بسیار بالاست و به همین دلیل در مناطق مرطوب و دارای رطوبت، می توان به راحتی از آن استفاده کرد.

– کابینت پلی گلاس، ضد باکتری و آنتی‌ باکتریال است و قارچ یا کپک، نمی‌ توانند در آن رشد کنند.

– اگر کابینت MDF را قیمت پایه در نظر بگیریم، قیمت کابینت پلی گلاس از کابینت MDF گران تر است.

کابینت پلی گلاس، در رنگ های مات و براق:

با توجه به رنگ ملامین که بر روی MDF خام کشیده می شود، رنگ پلی گلاس متفاوت خواهد بود. کابینت پلی گلاس علاوه بر اینکه رنگ‌ های بسیار متنوع و جذابی دارد، در دو رنگ مات و براق هم تولید می‌ شود که شما می توانید با توجه به سلیقه ای که دارید، رنگ و طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید. قابل به ذکر است رنگ های براق کابینت پلی گلاس، بازتاب و درخشش نور بیشتری نسبت به رنگ های مات دارند.

از ویژگی‌ های قابل توجه کابینت پلی گلاس که در سایر کابینت‌ ها دیده نمی شود، این است که می توان حالت براق و مات را به طور همزمان بر روی سطح آن ایجاد نمود و از این زیبایی منحصربفرد که جلوه‌ بصری خاصی را به وجود می آورد، لذت بیشتری برد.

کابینت پلی گلاس، ایده‌آل برای آشپزخانه های کوچک

نور و رنگ، یکی از مهمترین مواردی است که در آشپزخانه های کوچک که متراژ کمی دارند، باید مورد توجه قرار گیرند. به دلیل آنکه کابینت پلی گلاس، درخشنده است و بازتاب نور بسیار بالایی دارد، برای آشپزخانه های کوچک گزینه بسیار مناسبی است چرا که باعث بزرگتر دیده شدن آشپزخانه شما می شود.

در آشپزخانه های کوچک، از رنگ های روشن مانند سفید، صدفی، طوسی روشن، کرم، زرد، قهوه ای روشن و یا سایر رنگ های روشن استفاده کنید تا متراژ آشپزخانه شما را بزرگتر از مقدار واقعی آن نشان دهد. استفاده از رنگ های تیره، به دلیل بازتاب نور کمتر، باعث تیرگی و خفگی آشپزخانه و در نتیجه کوچک نشان دادن آن می‌ شود که برای آشپزخانه‌ های کوچک، رنگ‌ های مناسبی نیستند.

کابینت پلی گلاس، ضد خش است

یکی از معایب قابل توجه کابینت هایگلاس مقاومت بسیار پایین آن در برابر خط و خش است، به همین دلیل از هایگلاس، نمی توان به عنوان رو کابینتی یا پیشخوان استفاده نمود. اما نکته امیدوار کننده درباره کابینت پلی گلاس این است که این نقص بزرگ در آن پوشش داده شده و کابینت پلی گلاس یکی از بهترین متریالی است که در برابر خط خوردگی و ایجاد خش، مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می دهد.

اگر از کابینت پلی گلاس در آشپزخانه خود استفاده کنید، هم می توانید از درخشندگی فوق‌ العاده آن لذت ببرید و هم خیالتان راحت باشد که به راحتی خط و خش بر روی آن ایجاد نمی شود و زیبایی خود را به این زودی ها از دست نمی دهد.

کابینت پلی گلاس، در برابر تغییر رنگ مقاوم است

کابینت پلی گلاس، به طور کلی کابینت مقاومی است و همان‌ طور که گفته شد در برابر خط و خش هم از خود مقاومت قابل قبولی نشان می دهد. این کابینت در برابر تغییر رنگ هم بسیار مقاوم است و رنگ درخشنده و جذاب آن در برابر حرارت آشپزخانه تغییر نمی کند و می توانید با خیال راحت از زیبایی آن بدون آن‌ که آسیبی در گذر زمان ببرد، لذت ببرید. مقاومت کابینت پلی گلاس به حدی بالاست که حتی در فضای بیرون از خانه و در مقابل نور خورشید و باران هم تغییر رنگ نمی دهد.

کابینت پلی گلاس، در آشپزخانه های کوچک و بزرگ

از کابینت پلی گلاس می توانید در آشپزخانه هایی با متراژ بزرگ و کوچک استفاده کنید و از درخشندگی و زیبایی آن لذت ببرید. از آنجا که کابینت پلی گلاس، در رنگ ها و طرح‌ های متنوعی قابل سفارش دادن هست، شما می توانید مطابق با دکوراسیون داخلی منزلتان و در رنگ هایی که هارمونی و هماهنگی بیشتری با منزل شما دارد، این کابینت را سفارش دهید.

مشاوره با کارشناسان و متخصصین فعال در این زمینه می تواند بهترین نتیجه را به همراه داشته باشد. گروه طراحی دکوراسیون داخلی کاط آماده ارائه خدمات از مشاوره، طراحی، تولید تا مرحله نصب و اجرا در زمینه انواع کابینت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *