اتاق خواب فضایی برای خلوت کردن و رسیدن به آرامش است و طبیعی است که دکوراسیون اتاق خواب متفاوت تر از هر فضای دیگری در خانه باشد بنابراین باید به جزئیات آن توجه زیادی کرد. انتخاب رنگ ها، سبک و استایل طراحی داخلی اتاق خواب، المان های آن، همه و همه در ایجاد حس آرامش و زدودن تنش روزمره موثر هستند.

استفاده از عناصر دکوراتیو در طراحی داخلی اتاق خواب

برای خلق جذابیت بیشتر در دکوراسیون داخلی اتاق خواب از قاب عکس های دلخواه با اندازه‌ ها و اشکال متفاوت روی دیوار استفاده کنید. بخاطر داشته باشید حفظ تناسب رنگ برای اینکه المان های اتاق خواب در مجموع هماهنگ به نظر برسد ضروی است. هر چند این بدان معنی نیست که همه المان های دکوراتیو خود را از یک طیف رنگ انتخاب کنید، بلکه برای اجتناب از دل مردگی و یکنواختی باید کنتراست رنگ داشته باشید.

چند نکته مهم برای دکوراسیون داخلی اتاق خواب

جنس تخت خواب و تأثیر آن در طراحی داخلی اتاق خواب

یکی از مهم ترین عناصر اتاق خواب تخت است. تخت خواب چوبی در مقایسه با تخت خواب‌ های فلزی برای استراحت و خواب شبانه مناسب ‌تر هستند. طبق اصول فنگ شوی فلز به جهت داشتن ماهیت سرد و خشن موجب انتقال سردی به بدن انسان می شود و تاثیر نامناسبی را بر عمق و کیفیت خواب انسان می گذارد. چوب از این جهت که برگرفته از طبیعت است انرژی، گرمی و نرمی را به شخص در حین خواب منتقل می کند و یکی از مناسب ‌ترین اجناس تخت خواب محسوب می شود.

چند نکته مهم برای دکوراسیون داخلی اتاق خواب

انتخاب جنس کف پوشی متناسب با اقلیم آب و هوایی

برای انتخاب کفپوش، گزینه های زیادی وجود دارد که هر کدام مزایای خاص خود را دارند، جدای از ظاهر متفاوت و بحث سلیقه، هر کدام از این مصالح در فضای خاصی تناسب خواهند داشت. موکت نرم و زیبا است و با توجه به اینکه گرما بخش می باشد مناسب آب و هوای سرد است. چوب و پارکت به عنوان متریالی ما بین سرد و گرم محسوب می شوند؛ از سنگ و سرامیک گرم تر هستند ولی به گرمی موکت نمی باشند. به همین جهت در طیف وسیع تری می توان از آنها استفاده کرد.

چند نکته مهم برای دکوراسیون داخلی اتاق خواب

نقش پنجره در دکوراسیون داخلی اتاق خواب

یکی از مهم ‌ترین عواملی که اتاق را به بدترین محل تبدیل می کند نداشتن تهویه مناسب است. بنابراین اتاقی که فاقد پنجره است را برای اتاق خواب خود انتخاب نکنید. این اتاق نامناسب ‌ترین انتخاب برای محل خواب شماست. بدون وجود پنجره رابطه اتاق با هوای آزاد و پر اکسیژن محیط قطع شده و اکسیژن‌ رسانی در طول روز به اتاق خواب سخت خواهد بود و شب در حین خواب اکسیژن کافی وجود نخواهد داشت. ضمن آن که نبودن پنجره در اتاق خواب نورپردازی اتاق را نیز مشکل می کند و شخص از داشتن نور طبیعی آفتاب محروم می شود.

چند نکته مهم برای دکوراسیون داخلی اتاق خواب

استفاده از المان های طبیعی در دکوراسیون داخلی اتاق خواب

این روزها نداشتن حیاط و بالکن و کوچک بودن فضای زندگی، نگه داری از گل و گیاه را کمی مشکل کرده و بهانه ای شده برای عدم استفاده از گل و گیاه!

بد نیست کمی در مورد نگه داری گیاهان طبیعی در فضای داخلی بدانیم، شاید دانستن این موارد دلیلی باشد برای اینکه پای گل و گیاه را به خانه‏ تان باز کنید:

– گیاهان به عنوان فیلتری طبیعی هوای خانه را تمیز می کنند و آلودگی ها را تصفیه می کنند.

– گیاهان طبیعی باعث ایجاد حس شادابی می شوند.

– گیاهان فضا را از حالت دلمرده و یکنواخت خارج می کنند.

چند نکته مهم برای دکوراسیون داخلی اتاق خواب

مشاوره با کارشناسان و متخصصین فعال در این زمینه می تواند بهترین نتیجه را به همراه داشته باشد. گروه طراحی دکوراسیون داخلی کاط آماده ارائه خدمات از مشاوره، طراحی، تولید تا مرحله نصب و اجرا در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *