نکاتی جالب برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب کوچک

نکاتی جالب برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب کوچک

می‌توانید با پیاده‌ سازی ایده‌ های ذهنی درست و هوشمندانه، طراحی دکوراسیون اتاق کودک با فضای کم را به گونه‌ای خاص و منحصر به فرد انجام دهید. می‌توان دکوراسیون اتاق کوچک کودک را طوری تغییر داد که فضای آن برای هر سنی از فرزندتان و با هر شرایطی که دارد، مناسب باشد. در اینجا چند روش برای طراحی دکوراسیون اتاق کودک کوچک دختر یا پسر، اتاق مشترک بین فرزندان و … را بیان کرده‌ایم.

می‌ توان گفت که در اکثر مواقع کوچک‌ ترین اتاق‌ خواب منزل به جوان‌ ترین فرد خانواده تعلق می‌گیرد. برای طراحی دکوراسیون اتاق کودک و فرزند نوجوان با سن بیشتر، باید مواردی را رعایت کرد. فضای اتاق کودک باید برای استراحت آرام و راحت باشد و در عین حال برای مطالعه، درس خواندن، بازی و رویا‌پردازی روزانه شرایط مناسبی برای کودک فراهم کند.

وجود کمد برای نگهداری از لوازم کودک، تجهیزات تفریحی و اسباب‌ بازی، لوازم مدرسه و وسایل ضروری که کودک به آن احتیاج دارد، باید در فضای طراحی دکوراسیون اتاق کودک در نظر گرفته شود.

مسلما طراحی دکوراسیون اتاق خواب باید با طراحی دکوراسیون منزل مطابق و هماهنگ باشد. در اینجا چند ایده برای طراحی دکوراسیون اتاق کودک در فضایی کم با ابعاد مختلف، به شکلی که مناسب شرایط کودک از سن کم تا پایان زمان تحصیل باشد را معرفی می‌کنیم.

نکاتی جالب برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب کوچک

استفاده هوشمندانه از فضای موجود در اتاق کودک

در هر فضای کوچکی مثل اتاق کابین کشتی یا فضای کوچک اتاق خوابگاه، می‌بینیم که برای بهره‌ بری بیشتر از حداقل فضای موجود، از مبل، صندلی، میز و تخت‌ خواب استفاده می‌ شود. اگر قصد دارید طراحی دکوراسیون اتاق کودک کوچک را برای دو فرزند انجام دهید، استفاده از تخت‌ خواب‌ های دو طبقه که به صورت عمودی در کنار دیوار قرار می‌ گیرند، بهترین انتخاب است. در فضای باقیمانده می‌ توانید یک میز برای انجام تکالیف، کمد لباس یا لوازم بازی قرار دهید.

می‌ توانید برای استفاده مفید و هوشمندانه از فضا، در طراحی دکوراسیون اتاق کودک کوچک از کشو بغل تختی، میز، تخت‌ های کشودار، قفسه‌ ها و دراورهایی که امکان قرار دادن هر چیزی مثل لوازم خانه‌ سازی کودک، کتاب داستان و لباس فوتبال در آن وجود دارد، استفاده کنید.

یکی دیگر از روش‌ ها در طراحی دکوراسیون اتاق کودک کوچک، تهیه لوازم دو منظوره مثل جعبه‌ های اسباب‌ بازی که به شکل صندلی هستند و می‌ توان از آن‌ ها برای نشستن و نگهداری از لوازم بازی استفاده کرد، است. همچنین می‌ توانید از میز‌هایی که قابلیت استفاده به عنوان صندلی را دارند یا صندلی‌ های کوچکی که در زیر پنجره یا تخت‌ خواب فیکس می‌شوند، استفاده کنید.

انتخاب سبکی از تخت‌ خواب‌ کودک که در کنار آن‌ ها فضایی برای نگهداری لباس کودک وجود دارد یا تخت‌ خواب‌ هایی که با سطح زمین فاصله دارند، می‌ تواند محلی مناسب برای نگهداری از لباس‌ ها و اسباب‌ بازی کودکان فراهم کند. همچنین می‌ توانید در طراحی دکوراسیون اتاق کودک کوچک از میزها و صندلی‌ هایی که قابلیت تاشدن دارند استفاده کنید. در زمان نیاز به مطالعه یا بازی می‌ توانید میز و صندلی را باز کنید و پس از استفاده آن را به شکل اولیه جمع کنید و در زیر تخت یا روی کمد قرار دهید.

استفاده از کوسن و بالش‌ های کوچک (floor cushions) یا صندلی‌ های بادی (beanbag chairs) نیز یکی دیگر از روش‌ های استفاده بهینه از فضا در طراحی دکوراسیون اتاق کودک کوچک است. می‌ توانید پس از به پایان رسیدن بازی کودکان یا کتاب‌ خواندن آن‌ ها، صندلی‌ بادی یا کوسن‌ ها را از فضای اتاق جمع‌ آوری کنید.

اولویت‌ ها در طراحی دکوراسیون اتاق کودک را مشخص کنید

در طراحی دکوراسیون اتاق کودک کوچک قبل از انجام هر کاری، حتما نظر فرزندتان را درباره شکل، رنگ و سبک چیدمان فضای اتاق، بپرسید. باید ببینید که فرزندتان به چه مواردی علاقه دارد و چه سبکی از طراحی دکوراسیون اتاق کودک آن را خوشحال و راضی می‌ کند. حتما از خواسته‌ هایی که دوست دارد در اتاق فراهم باشد سوال بپرسید و همه موارد را در یک لیست قرار دهید.

ایده‌ های ساده در طراحی دکوراسیون اتاق کودک

استفاده از قالیچه و زیراندازهای با طرح‌ ها و رنگ‌ های شاد، مبل و صندلی‌ های رنگارنگ با طرح‌ های کودکانه که به سادگی قابل تمیز کردن هستند و پیاده‌ سازی طرح‌ های متفاوت رنگی روی دیوار، فضای شاد و کودکانه به اتاق می‌ بخشد. می‌ توانید شکل و رنگ کاغذ دیواری، تابلو نقاشی و هر وسیله تزئینی که قصد دارید برای دکور دیوار اتاق استفاده کنید را با ایده‌ های ذهنی فرزند و یا خودتان طراحی و پیاده‌ سازی کنید.

استفاده از کفپوش چوبی در اتاق برای زمانی که قصد دارید با بیشتر شدن سن فرزندتان طراحی دکوراسیون اتاق کودک کوچک را به سبک دیگر تغییر دهید گزینه بسیار مناسبی است. زیرا کفپوش چوبی می‌ تواند انتخابی مناسب برای هر سن و هر سبک از طراحی دکوراسیون داخلی باشد.

استفاده از لوازمی که مانع ایجاد آشفتگی و در هم ریختگی فضای اتاق می‌ شوند، در طراحی دکوراسیون اتاق کودک کوچک از اهمیت زیادی برخوردار است. حتما باید از لوازمی برای نگهداری لباس‌ ها و سایر موارد مورد نیاز کودک استفاده کنید که شکلی آرام و نظم و ترتیب به فضای اتاق ببخشند.

در عین حال به این موضوع توجه کنید که استفاده از لوازمی که به سادگی تمیز شوند، در زیبایی و نگهداری اتاق کمک زیادی خواهد کرد. بهتر است برای کفپوش اتاق متریال محکمی انتخاب کنید تا در زمان بازی کودکان و جشن‌ های کوچکی که با دوستان خود دارند، سر و صدای آن‌ ها باعث آزار بقیه اعضای خانواده نشود.

قسمت‌ های خالی اتاق را به قفسه کتاب یا قفسه‌ های دیواری تزئینی مجهز کنید و از جعبه‌ ها یا سبدهای بزرگ برای نگهداری از لوازم و اسباب‌ بازی‌ ها استفاده کنید. یک رخت‌ آویز متناسب با قد کودک در پشت در و یا روی دیوار قرار دهید تا در موارد نیاز خود کودک به تنهایی بتواند از آن استفاده کند.

طراحی دکوراسیون اتاق کودک با هزینه کم

اگر بودجه کمی دارید، می‌ توانید سبکی از طراحی دکوراسیون اتاق کودک را مطابق با هزینه‌ های خود انتخاب کنید. روش‌ های زیادی وجود دارد که می‌ توانید با پرداخت هزینه کمتر، بهترین استفاده را از فضای کوچک اتاق کودک‌ تان داشته باشید. به این موضوع توجه کنید که برای تهیه کمد لباس یا دیگر وسایل اتاق کودک می‌ توانید هزینه زیادی برای تهیه بهترین سبک از هر چیزی نپردازید. زیرا مشخص نیست که کودک‌ تان پس از رسیدن به سن بلوغ یا بزرگتر شدن تمایلی به تغییر طراحی دکوراسیون اتاق و لوازم آن را دارد یا خیر!

مشاوره با کارشناسان و متخصصین فعال در این زمینه می تواند بهترین نتیجه را به همراه داشته باشد. گروه طراحی دکوراسیون داخلی کاط آماده ارائه خدمات از مشاوره، طراحی، تولید تا مرحله نصب و اجرا در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *