وقتی شلوغی یک شهر بزرگ آزار دهنده باشد، می خواهید از زندگی در خانه ای دنج و آرامش بخش لذت ببرید. چنین مکانی می تواند به خانه ای به سبک پروونس تبدیل شود. با انتخاب سبک پروونس برای دکوراسیون اتاق خواب، باید قوانینی را دنبال کنید تا یک فضای داخلی واقعا متمایز ایجاد شود. طراحی اتاق خواب به سبک پروونس (Provence)

طراحی به سبک روستیک

برای درک اینکه پروونس از چه چیزی شروع می شود، باید در تخیل خود سرزمینی حاصل خیز را ترسیم کنید که مملو از زیبایی های اولیه مناظر روستایی فرانسه باشد. شما باید خانه های زیبا و دنجی را تصور کنید که دیوارهای آن کمی گچ بری شده است و سقف ها با تیرهای چوبی تزئین شده اند.

در نوع کلاسیک، دیوارها فقط با گچ پوشیده شده اند که از طریق آن سنگ تراشی نمایان می شود. امروزه می‌ توان دیوارها را کمتر تزیین کرد و بر روی آنها کاغذ دیواری خنثی قرار داد.

کاشی های سنگی و سرامیکی نیز برای طراحی به سبک پروونس مناسب هستند. در اتاق خواب می توان آنها را در کف، دیوارها، دهانه های پنجره یا درگاه ها به کار برد. در مورد فلزات نیز می توان از آنها در مبلمان، اتصالات (دستگیره در و لولا، قفل) یا دکور استفاده کرد.

پالت رنگ

فضای داخلی در سبک پروونس دارای رنگ های روشن و پاستلی است که با دریا، خورشید و طبیعت یک خانه روستایی مرتبط می باشد. در این سبک استفاده از رنگ های خیلی روشن توصیه نمی شود.

رنگ های اصلی استفاده شده در این سبک، سفید، کرم، سفید شیری، لیمویی کم رنگ، آبی روشن، سبز روشن، سایه روشن اسطوخودوس، سبز دریایی و صورتی روشن در نظر گرفته شده است. همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که سبک پرووانس یک سبک کاملا ساده است که کنتراست را دوست ندارد، بنابراین لازم است رنگ ها را حداکثر نزدیک به یکدیگر انتخاب کنید.

عناصر به کار رفته در سبک پروونس

اگر به دکوراسیون غنی علاقه دارید، پس پروونس دقیقا سبک مورد انتظار شما خواهد بود. در این سبک انواع جعبه ها و قاب های عتیقه و گلدان ها مورد استفاده قرار می گیرند. دیوارهای خالی باید با نقاشی‌ ها و آینه‌ های کوچک، قفسه‌ های باز، ساعت‌ ها و بشقاب‌ های تزئینی پر شوند. میزهای کنار تخت و سایر سطوح را می توان با مجسمه های زیبا، شمعدان ها و گلدان هایی با گل های واقعی تزئین کرد.

تاکید بر تخت خواب

طراحی به سبک پروونس توجه ویژه ای به این مورد ضروری اتاق خواب دارد. با پایه های چوبی، شکل اتاق خواب ساده ترین شکل ممکن می باشد. تخت خواب اغلب با بالش های زینتی تزئین می شود و در ملحفه از الگوی گلدوزی استفاده شده است. پرده های تزئینی کوچک یا سایبان تخت، جذابیت خاصی به تخت می بخشند. در سبک پروونس فقط از پارچه های طبیعی استفاده می شود مانند پنبه، کتان و ساتن. همچنین پنجره ها باید دارای پرده های سبک و بسیار نازک از پارچه های طبیعی باشند.

روشنایی

منبع اصلی نور در چنین اتاق خوابی می تواند یک لوستر آهنی با لامپ، شمع یا آباژور باشد. به‌ عنوان چراغ رومیزی، مدل‌ هایی با طراحی روستایی (چوبی، آباژور) را انتخاب کنید.

طراحی اتاق خواب به سبک پروونس (Provence)

طراحی اتاق خواب به سبک پروونس (Provence)

طراحی اتاق خواب به سبک پروونس (Provence)

طراحی اتاق خواب به سبک پروونس (Provence)

مشاوره با کارشناسان و متخصصین فعال در این زمینه می تواند بهترین نتیجه را به همراه داشته باشد. گروه دکوراسیون داخلی کاط آماده ارائه خدمات از مشاوره، طراحی، تولید تا مرحله نصب و اجرا در زمینه طراحی داخلی در کرمان است.

لینک خارجی

کلمات کلیدی: مقالات دکوراسیون داخلی مقالات طراحی داخلی – طراحی اتاق خواب به سبک پروونس (Provence) – طراحی داخلی در کرمان – طراحی داخلی کرمان – دکوراسیون داخلی کاط کرمان – شرکت معماری در کرمان – مجموعه معماری کاط کرمان – شرکت طراحی داخلی در کرمان – دکوراسیون داخلی کرمان – هلدینگ ساختمانی کاط – شرکت طراحی دکوراسیون داخلی در کرمان – دفتر معماری در کرمان – شرکت ساختمانی در کرمان – طراحی داخلی ساختمان در کرمان – طراحی داخلی اتاق خواب – دکوراسیون داخلی اتاق خواب – طراحی داخلی اتاق خواب در کرمان – دکوراسیون داخلی اتاق خواب در کرمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *