رنگ ها می توانند ظاهر آشپزخانه را تغییر دهند و حس آن را متمایز کنند، حتی می توانند دلگیرترین و تاریک ترین آشپزخانه را هم تغییر دهند. البته توجه به وسعت فضای آشپزخانه برای انتخاب درست رنگ ها بسیار مهم می باشد.

چنانچه آشپزخانه کوچک و تاریک است نیاز به رنگ های گرم و روشن دارد تا با کمک آن فضا را روشن کند. همچنین یک فضای بزرگ و بی روح نیازمند رنگ هایی تند و جذاب است. باید به این نکته توجه داشت که رنگ ها با نور تغییر می کنند؛ روشنایی طبیعی روز شدت رنگ را افزایش می دهد ولی نورپردازی هوشمندانه می تواند درجه رنگ و حس القایی آن را تغییر دهد.

اگر چه تک رنگ بودن کابینت آشپزخانه همیشه شیک است، اما چندان منحصر به فرد و خاص نیست. کمی جسارت نیاز است تا بتوان از رنگ های شاد و زنده استفاده کرد. (رنگ هایی که با چیدمان و دکوراسیون کلی آشپزخانه هماهنگ باشد.)

اهمیت رنگ در کابینت آشپزخانه

تأثیر تیرگی و روشنی رنگ بر کابینت آشپزخانه

رنگ های روشن قوی تر از رنگ های تیره به نظر می رسند زیرا رنگ های روشن نور را بازتاب داده و درخشان به نظر می رسند و همین امر موجب جلب توجه بیشتر می شود.

این قاعده را می توان در رنگ آمیزی و انتخاب رنگ دکوراسیون آشپزخانه برای بیشتر جلوه دادن سطوح دلخواه به کار برد. اگر فضایی دارای مقادیر متوسطی از رنگ تیره و مقادیر اندکی رنگ روشن باشد چشم به فضای روشن تر جلب می شود. بنابراین مهم است که برای جلب توجه از رنگ قوی با نور زیاد استفاده شود.

در آشپزخانه رنگ سطوح پشت سینک ظرفشویی و اجاق گاز و نیز رنگ کف ها و سایر دیوارها بسیار به چشم می آید. بنابراین با استفاده جسورانه از رنگ های روشن که جذاب، شاد، پر هیجان و گرم می باشند و نیز قابلیت ایجاد سرزندگی و طراوت بخشی دارند، می توان آشپزخانه خود را متمایز کرد. این رنگ ها همچنین می توانند ایرادات احتمالی در محیط را نیز کاهش دهند.

رنگ در آشپزخانه های مدرن

در معماری مدرن خطوط متقاطع، سطوح و احجام تیزترند. گاهی فرم ها چندان مرتب نیستند و ممکن است با نظم کمتری به وجود آمده باشند؛ از این نظر رنگ می تواند بر کیفیت به هم پیوسته این فضا و سطوح آنها تأکید کند.

اگر در فضای آشپزخانه عناصری مجزا دارید سعی کنید هر حجم یا سطح را با رنگی متفاوت و ضعیف از هم جدا کنید. چنین کاری جلوه ای منطقی به فضا می دهد و بدون رنگ این فضاها تهی به نظر می رسند. اغلب اوقات به کار گیری اندکی رنگ در این گونه فضاها بیشترین تأثیر را دارد. هر رنگی باید به طور مشخص از رنگ مجاور متفاوت باشد اما نامتناسب و ناموزون نباشد.

می توان از رنگ های جالب توجه و خیره کننده برای اجزایی چون کابینت ها، کمدها و قفسه ها استفاده کرد. البته در هنگام انتخاب رنگ برای این گونه موارد باید به تناسب کنتراست بسیار دقت شود.

شکستن فضای یکنواخت آشپزخانه با استفاده از رنگ های متمایز

به کارگیری یک رنگ در همه بخش های داخلی به خصوص اگر رنگ قوی باشد می تواند بیش از اندازه به چشم آید. وقتی در طراحی، رنگ های قوی مورد استفاده قرار گیرد رنگ های مجاور می توانند در ترکیب با آنها، هماهنگی خوبی به وجود آورند.

بنابراین گاه شکستن و نقض قوانین هماهنگی رنگ ها می تواند مفید و موثر باشد و یک فضای پر انرژی را نشان دهد.

طراحی یک آشپزخانه با رنگ های گرم که در میان عناصر می توان از یک رنگ سرد استفاده کرد، می تواند در آشپزخانه احساس خوشایندی را به وجود آورده و رنگ های گرم را دلپذیرتر کند.

مشاوره با کارشناسان و متخصصین فعال در این زمینه می تواند بهترین نتیجه را به همراه داشته باشد. گروه طراحی دکوراسیون داخلی کاط آماده ارائه خدمات از مشاوره، طراحی، تولید تا مرحله نصب و اجرا در زمینه انواع کابینت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *